Onko sinulla paha olla, vai miksi haukut ja nälvit muita ihmisiä?
Onko sinulla patoutunutta vihaa, tai muita negatiivisia tunteita itsesi kanssa, joita et osaa käsitellä? Miksi puhut niin julmasti työttömistä, työssäkävijöistä, lapsiperheistä, äiti- ja isäpuolista, uusperheistä, opiskelijoista, naisista, miehistä, lapsista? Onko netissä anonyyminä helppoa ja turvallista purkaa pahaa oloa?
Kommentit (27)
Häilyys on huvi. Verkkosivun voi aina sulkea, mutta jotenkin törkyturpa olisi kuitenkin saatava hiljennetyksi ja se muuttuu ajanvietteeksi. Piikittely voi joissakin tapauksissa olla verbaalista urheilua, jossa molemmat osapuolet jakavat iskujaan yhteisymmärryksessä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole paha olla vaan olen oikeasti sitä mieltä mitä anonyyminä tänne kirjoittelen. Et taida kestää asiallista kritiikkiä kun vetoat siihen että arvostelijoilla on vaan paha olo.
Tässä tavallisin vastaus aloituksen kysymykseen. Jotkut ihmiset eivät kai edes tiedä mitä asiallinen kritiikki tarkoittaa, tai tahallaan väärinymmärtävät, mikä taas oikeuttaa oksentamaan mitä törkeimpiä kommentteja "kritiikkinä".
... kun oikein täyttää vuosia..kirjoitin tänään näin eräässä ketjussa ja minua syytettiin epäasialliseksi eli ilkeilen tietämättäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole paha olla vaan olen oikeasti sitä mieltä mitä anonyyminä tänne kirjoittelen. Et taida kestää asiallista kritiikkiä kun vetoat siihen että arvostelijoilla on vaan paha olo.
Mollaaminen ei ole kritiikkiä.
Juuri tuota tarkoitin sillä että et taida kestää kritiikkiä. Väität kritiikkiä mollaamiseksi.
Arvostelu, arviointi eli kritiikki (kreikan sanasta krinein, ’erottaa, ratkaista’) on arviointia, jossa tarkoituksena on arvosteltavan asian arvon tutkiminen, pohtiminen ja määrittely.
En usko että ap tai minä vastustamme kritiikkiä. Kritiikin voi esittää toista ihmistä kunnioittaen. Mollaaminen on asia erikseen.
Sinäkään et taida kestää kritiikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tavallisin vastaus aloituksen kysymykseen. Jotkut ihmiset eivät kai edes tiedä mitä asiallinen kritiikki tarkoittaa, tai tahallaan väärinymmärtävät, mikä taas oikeuttaa oksentamaan mitä törkeimpiä kommentteja "kritiikkinä".
Sinäkään et näköjään kestä kritiikkiä.
En nälvi muita enkä halua aiheuttaa minkään tasoista kipua muille koska olen itse joutunut sitä kestämään kokonuoruuden kiusattuna. Syytän silti monia ihmisiä jotka tekevät pahaa ja ovat tehneet pahaa minullekkin siitä miksi minulla on joskus paha olo enkä luota ihmisiin tai odota heiltä mitään hyvää. Itseltäni aina hyvää odotan koska itseäni voin kontrolloida mutta muita ei. Sen takia vihaan ihmisiä jotka eivät ota itsestään vastuuta, eivät mieti miten paljon sanat/teot voivat satuttaa, jotkut (kuten yksi aikaisempi kirjoittelija täällä) ovat vain niin narsistisia/psykopaatteja etteivät he tunne mitään empatiaa ja häpeää ja ota vastuuta muista saati omista käytöksestään. Todella säälittävää. Näiden ihmisten takia maailma on myrkyttynyt eikä ketään kiinnosta. Mutta ehkä se on sitten hyvä juttu, ehkä minunkin pitäisi viimein tulla ulos kourestani ja kertoa kaikille että menevät hevon kettuun.
En jaksa enään nöyristellä ja olla hyvä ihminen koska se on aika rankkaa jos enemmän saa haukkuja. Kuka loppujenlopuksi rankaisee huonosti käyttäytyviä ihmisiä? Harvoin kukaan. Yleensä he menestyvät elämässä tai sitten elävät rauhallista elämäänsä ymmärtämättä tekojensa seurauksia. Jos näin on niin minäkin rupean sellaiseksi, ihan sama. palkkio tulee kuitenkin.
Taidat olla uusi täällä.