Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä päivähoito-ongelmasta

Vierailija
03.05.2017 |

Tulin juuri kävelylenkiltä. Päiväkodin pitkän piha-alueen kiertäessäni totesin kaikkien aikuisten= henkilöstön seisovan ryhmässä pihan perällä. Lapset olivat leikkialueilla parissa ryhmässä. Toiselle leikkialueelle ei pihan pitkulaisuuden vuoksi näe siitä missä aikuiset seisoivat, toiselle jonkinlainen näköyhteys. 5:stä aikuisesta 4 oli selin lapsiin. Heillä oli ilmeisemmin keskinäiset kehittämishetket aiheena miten kehittää päivähoitolasten valvottua ulkoilua sekä lasten turvallisuutta.

Kuka äiti haluaa tietää mikä päiväkoti? Juuri sinun lapsesi saattaa olla juuri siellä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin tarvitsee omaa aikaa.

Vierailija
2/11 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...tämähän on ollut kautta aikojen ihan yleissä tiedossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mammat käsi ylös kenelle tämä oli joku uutinen?

Vierailija
4/11 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teit facebook jaon ja soitit iltapäivälehtiin?

Vierailija
5/11 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset leikkii kiltisti keskenään, mihin aikuista siinä tarvitaan? Itse olen lukemattomia tunteja istuskellut leikkipuistossa ja juoruillut. Lapset leikkii keskenään.

Vierailija
6/11 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät leikkineet kiltisti keskenään. Pihan perimmäisestä kohdasta kuului lapsen itkua. En tiedä kiusasivatko muut jotakuta vai oliko sattunut jotain. En katsonut velvollisuudekseni puuttua asiaan, olinhan vain ulkopuolinen lenkkeilijä.

Vierailija
7/11 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset aloitti just tuollaisessa päiväkodissa. Kyseessä oli uusi, moderni ja iso päiväkoti. Näin monena päivänä omin silmin lapsia hakiessani etteivät aikuiset puuttuneet juuri mihinkään, eivät keskittyneet lapsiin. Yksi pienten ryhmästä itkeskeli pihalla päivittäin, ja henkilökunta oli joko niin kyllästynyttä tai välinpitämätöntä ettei reagoinut mitenkään. Huolestuttavaa, koska päiväkoti oli ylipäätään vasta muutaman kuukauden ollut auki - miten siinä ajassa ehtii kyllästyä niin paljon jonkun lapsen itkuun, että vaan naureskelee kun lapsi tulee jälleen kerran hakemaan turvaa aikuisesta?

Tiedän että tuota on vaikeaa uskoa jos ei ole itse nähnyt, mutta minä todellakin näin tuota tapahtuvan ihan päivittäin. Onneksi omat lapset eivät enää ole kyseisessä päiväkodissa.

Vierailija
8/11 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis lapset todellakaan eivät leikkineet kiltisti keskenään, oli kaikenlaista tönimistä ja potkimista ja kiusaamista. Aikuiset eivät nähneet, kun eivät ihan oikeasti edes katsoneet. En tajua miten kehtasivat esiintyä niin välinpitämättöminä jopa silloin kun paikalla oli lasten vanhempia. 

7

Vierailija
9/11 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten päiväkoti ja kaupunki esille ap.

Vierailija
10/11 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoite on N---------e ja päiväkoti N----------n päiväkoti.

Vierailija
11/11 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoitajat tuntuvat aina olevan omissa oloissaan ringissä jutustelemassa. 

Toisaalta lasten on hyväkin olla omillaan ilman jatkuvaa ohjausta. Eli vähän ristiriitainen tunnelma tästä minulla. Kai se johtuu siitä, että lapseni pärjää päiväkodissa tosi hyvin ja suunnilleen haluasi vapaapäivinäkin sinne. 

Eli en ole ottanut asiaa puheeksi. Tylyn näköistähän se tavallaan on kyllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä