Vierailija

Se teknomusiikki pauhaa täysillä ja ohjaaja lähes huutaa siihen mikkiin? Mennyt itsellä maku koko juttuun.

• ylös 5
  • alas 0

Kommentit (7)

Vierailija

Sama juttu, on mennyt maku. Otan aina korvatulpat mukaan, mutta silti olen huolissani melusta. Tiedän ihmisiä, jotka ovat saaneet ryhmäliikuntatunnilta tinnituksen, joten kyseessä on oikeasti vakavasta asiasta. Viime aikoina olen harrastanut lenkkeilyä ja kotijumppaa, siinä ei ainakaan tarvitse kuulovauriota pelätä.

Vierailija

Korvatulpat.

Itse tykkäsin käydä bodypumpissa muutama vuosi sitten. Silloin musa oli kovalla, mutta kyllä itsekin pyysin hiljennystä, jos se oli liian kovalla. Joskus myös tuli valittua huono paikka salista kaiuttimiin nähden, jos olet kaiuttimien vieressä, niin totta kai silloin musa pauhaa kovalla. Jos kuitenkin epäilet, että desibelirajat on haitallisen korkeat, kannattaa antaa palautetta salille. Muuten neuvoni on katsoa salista joku sopiva kohta, jossa musa ei pauhaa kovimmalla tai ottaa omat korvatulpat. Itse olen siis suosinut noita keinoja.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kokeile eri ohjaajan tuntia, ohjaajissa nimittäin on eroja.
Vaihda sali sellaiseen, jolla otetaan huomioon desibelirajoitukset ja joilla ohjaaja hiljentää musiikkia ja mikkiään asiakkaiden pyynnöstä.
Megasalien sijasta kohtuullisen kokoiset salit, joissa jumppaajia on vähemmän ja salissa paikka kauempana kaiuttimista.
Itselläni ei ole ongelmia.

Vierailija

Kyllä! Sama asia harmittaa kaikessa ohjatussa liikunnassa ja ihan kuntosalillakin. Fressissä ongelma on tiedostettu. Ratkaisu on asiakkaille tarjotut korvatulpat!

Jos tunnilla on niin meluisaa, että tarvitsee korvatulppia, eikä looginen toimenpide olisi silloin vääntää nupeista pienemmälle?

Meinasin ostaa jäsenyyden sinne, mutta ei huvittanut käyttää salillakin korvatulppia.

Useassa paikkaa, jos on sanonut metelistä, on vain leimattu "herkkäkorvaiseksi". Eikä ole olemassa mitään "herkkiä korvia", on vain vielä normaalikuuloisia ja sitten kuuroutuvia, joita ei meteli enää haittaa.

Joo, nykyään minäkin lenkkeilen tai teen kotona kehonpainoharjoituksia. Säästyy rahaakin. Tosin Maunulassa olisi yksi sali, jolla on aika hiljaista, mutta ei jaksa aina sinne asti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kokeile eri ohjaajan tuntia, ohjaajissa nimittäin on eroja.

Tämä on niin totta. Ja oma sama havainto on, että jotkut ohjaajat soittavat musaa aina kovalla. Että vaikka pyytäisit heitä soittamaan välillä vähän hiljempaa, lopulta musa pauhaa yhtä kovalla kuin ennenkin:) Varmaan siis tiettyjen ohjaajien oma kuulo on jo heikentynyt, mutta myös olen pannut merkille, että ohjaajat saattavat itse olla myös salissa kohdassa, jossa musiikki kuuluu eri tavalla kuin jumppaajille, esimerkiksi kävin itse spinningissä, jossa kaiuttimet oli suunnattu suoraan saliin ja ohjaaja itse taas oli niiden katveessa. Siten ohjaaja siis ei ole aina vain piittaamaton ihminen, vaan hän ei vain kuule yhtä kovalla musiikkia salissa kuin sinä siinä omassa kohdassasi.

Ja on minullakin vuosien varrelta jäänyt myös yksi ikävä kokemus ohjaajasta, joka soitti musiikkia liian kovalla, eikä edes pyydettäessä suostunut hiljentämään.

3

Vierailija

Liian isolla luukutettava musiikki on kamalaa. Mutta ehkä vielä kamalampaa on se, että jotkut ohjaajat huutavat siihen mikkiin. Se se vasta korviin ottaa. Eräskin naispuolinen aina oikein yhtäkkiä kiekaisee siihen liian lähellä suuta olevaan mikkiin. Sellainen äkkinäinen korkea kiljaisu se vasta korviin ottaakin. 

Korvatulpat, niillä minä olen ratkaissut tämän ongelman. Itse vain aina ihmettelen, että kuinka rautaa kanssajumppaajilla korvat ovatkaan kun tuntuu, että minkäänlainen melu ei heitä hetkauta. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.