Mikä mua vaivaa?
Olen nyt sairauslomalla, loukkasin käteni, mutta vaiva ei johdu tästä.
Tänään tajusin että en muista milloin olisin herännyt pirteänä, en saa tehtyä yhtään mitään asiaa loppuun, töissä kyllä pärjäsin kunnes olin yksi kätinen, mutta kotona, kodin siivous kestää viikon, en muista milloin olisin imuroinut kodin kerralla. Ruuanlaitto kestää puoli päivää, jos edes jaksan aloittaa.
Mikään ei tunnu miltään, rakas ihminen on vakavasti sairas, aha. Toisen elämässä tapahtuu iloisia asioita, joista iloitsisin normaalisti niin että pakahtuisin, nyt vain esitän iloista kun hänet tapaan.
Asun sotkun joukossa, enkä välitä. Lakanat vaihdoin pääsiäiseksi, nyt olen pohtinut vaihtoa viikon pari, ei vaan jaksa. En edes muista milloin pääsiäinen oli.
Mitä tämä on? Masennusta? Voiko se iskeä ihan noin vain? Mitään ihmeellistä ei elämässä ole tapahtunut, ennen käden loukkaantumista ja sekin on hyvin paranemassa.
Kommentit (2)
Ehkäpä käden loukkaaminen ja siitä johtuen pakollinen pysähtyminen herätti huomaamaan että kaikki ei ole ok?
Masennus tulee hakematta mieleen kyllä. Se voi oireilla juuri noin. Toinen mikä tulee mieleen on kilpirauhasen vajaatoiminta. Se vaikuttaa joka ikiseen soluun ja toimintaan kropassa, oireet usein hyvin saman suuntaiset kuin masennuksessa.
Kannattaisi pyytää verikoe. Vajaatoiminta on helppo osoittaa, ja vaatii hoitoa. Masennus kannattaa tietysti ehdottomasti myös hoitaa.
Masennukselta toi kuullostais. Ja tolleenhan se usein tulee, ilmestyy vaan jostain. :o