Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Lapsen 7v. genitaalialueen vaiva

Vierailija
03.05.2017 |

Tyttö 7v, ja kolme viikkoa sitten sai ilmeisesti veljeltään märkäruven, joka tarttui genitaalialueeseen. Soi ab. ja laitettiin ab-voidetta paikallisesti. Se meni ohi. Nyt taas alushousuissa on kuin valkovuotoa, ja katsoin tytön alapäätä ja se ei ole rikki (ainakaan vielä) mutta haiskahtaa ja valkoista 'töhnää' on.. ei kutise, ei kirvele, ei satu. Huomasi alushousuja katsoessaan, että jotain on vialla. Voiko taas olla märkärupea..? Ei hiivaltakaan vaikuta. Mitä muuta voi olla? Kellään vastaavia kokemuksia? Kotoa löytyy kyllä ab-voidetta, mutta en turhaa viitsisi laittaa. Kiva, jos joku osaa auttaa. Pitääkö lähteä taas lääkäriin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti lääkäriin. Omin päin et lähde mitään kokeiluja tekemään. Oikeasti heti!

Vierailija
2/9 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos se tulee alapäästä, niin luulisin enemmänkin sen olevan antibioottista johtuvaa hiivaa! Lapselle en ehkä kuitenkaan alkaisi antamaan reseptivapaita lääkkeitä ilman lääkärinmääräystä, vaan käyttäisin lääkärillä. Voihan siihen saada reseptin varulta ja ostaa lääkkeen, jos vaiva jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koululainen? Kouluterkkari voi katsoa. Muuten lääkäriin hopihopi. Voi olla myös muu tulehdus tai joku märkäruven jälkitauti. Harrastaako jotain "hankaavaa" lajia, esim. pyöräily?

Vierailija
4/9 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiikuttaisin lääkäriin hetimiten enkä arvailisi ja kokeilisi hoitaa itse.

Vierailija
5/9 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan minä jotenkin törkymielinen, mutta onko leikitty lääkäriä vai miten ihmeessä tyttö on voinut saada tartunnan veljeltään genitaalialueelle?

Vierailija
6/9 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minä jotenkin törkymielinen, mutta onko leikitty lääkäriä vai miten ihmeessä tyttö on voinut saada tartunnan veljeltään genitaalialueelle?

No tarkemmin ajatellen on luultavasti ollut ihan normaali kontakti, leikkiä/nahistelua ja sitten on esim. raapinut itseään haaroista. Suokaa anteeksi, mielikuvitus vaan laukkaa.

Vierailija
7/9 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin neuvoisin käyttämään lääkärillä ja nimenomaan kysymässä neuvoa. Jos lääkäri vain työntää uuden reseptin, niin muista kysyä mitä muuta voi tehdä. Ab-resistenssiä ei kannata turhaan hankkia. 

Hiivaan auttaa jugurtti sekä sisäisesti että ulkoisesti. Omia lapsiani olen silläkin hoitanut, mutta en suosittele kenellekään tuntemattomalle netissä. 

Onko tytön vatsa ollut sekaisin ab-tykityksen aikana ja jälkeen? Kyllä ne voiteetkin imeytyy elimistöön, ei ne ihon pintaan jää. Jos on, niin silloin kyseessä on tod. näk. hiiva. Toivottavasti homma paranee ihan maitohappobakteereilla (muodossa tai toisessa). 

Vierailija
8/9 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Lääkäriin en pääse heti.. emme asu Suomessa. Itse ajattelin, että olisi voinut farkut hangata, mutta ei ksi siitä mitään valkoista töhnää tulisi. Joka tapauksessa joutuu nyt pitämään löysempiä housuja. Eikä oikeastaan ole nyt pyöräillytkään.

En itsekään tiedä miten alunperin sai märkäruven alapäähänsä, mutta meni pois lääkärin määrällä antibiootilla. Tytöllä oli viikko sitten vatsatauti. Voisiko liittyä tähän? Nyt on voinut ihan hyvin muuten.

Ap

Vierailija
9/9 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterkkaa täällä ei myöskään ole..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme