Miten kysyä jos epäilee, ettei vauva ole oma?
Hyvät naiset,
Laitan tämän uudelleen, koska vaikea kysymykseni ei ketään kiinnostanut, mutta haluaisin silti naisen/naisten mielipiteitä, ja mistäpä muualta niitä saa kuin verkkokeskustelupalstoilta.
Epäilen, että en ole raskaana olevan vaimoni lapsen isä. Tämä siksi, että käytän Nebido-nimistä testosteronin korvaushoitoa. Jo lääkitystä aloittaessani lääkäri sanoi sen vaikuttavan alentavasti hedelmällisyyteen. Lääke on ollut minulla vuosia.
Meillä on yksi lapsi lääkitystä edeltäneeltä ajalta. Toinen on saanut tulla jos on tullakseen.
Kun vaimoni kertoi minulle raskaudesta, niin kävin siemennestetutkimuksissa. Tulosten mukaan sperma on huonolaatuista siittiöiden vähäisen määrän vuoksi ja raskaus on epätodennäköinen, joskaan ei mahdoton.
Nyt varsinainen kysymys: MITEN hemmetissä voin kysyä onko vaimoni kenties käynyt saattamassa itsensä raskaaksi jonkun toisen miehen toimesta? Entä jos ei olekaan ? Miten tuollaista voi kysyä loukkaamatta toista?
Minulla ei ole mitään syytä epäillä vaimoani uskottomuudesta. Mikään ei siihen viittaa eikä parisuhteessamme ole mielestäni mikään vialla. Toisaalta vaimoni on seksuaalisesti erittäin aktiviinen ja aloitteellinen: en pitäisi mahdottomana, että esim. työmatkoilla Euroopassa olisi lipsahtanut.
Elil siis: pakkohan on mun on kysyä, mutta milla sanoilla? Vai onko ylipäänsä pakko kysyä ollenkaan? Olen miettinyt tätä pitkään. En ole saanut kysyttyä. Vaimokin vaikuttaa niin onnelliselta.
Yksi asia vielä: vaikka vauva ei olisi minun, ei tarkoitukseni ole silti sen enempää raivota kuin erotakaan, vaan ainoastaan tietää missä mennään.
-Sami-
Kommentit (31)
Riski, että vaimo loukkaantuu niin kovasti, että tulee ero ja syntynyt lapsi on ilmetty kuvasi?
Meillä miehellä hedelmällisyys ongelmia, ja lapsi saatu hoidoilla. Luomuraskauden todennäköisyys oli lääkärin mukaan yksi miljoonasta, tilanne siis todella paljon huonompi kuin ap:llä.
Luomuraskaus sitten tuli yllätyksenä, en tosiaan ole koskaan ollut miehelleni uskoton. Jos mies olisi sellaista epäillyt, olisi se jättänyt sellaiset jäljet parisuhteeseen, että en tiedä olisimmeko enää yhdessä.
En siis ymmärrä ap:tä ollenkaan.
Laskeskele hieman koska kersa on alkunsa saanut ja katso onko muijalla ollut silloin "työmatkoja".
Me oltiin tehty lasta lähes kaksi vuotta, kun mies kävi sperma-analyysissä. Huonot oli tulokset ja suositeltiin suoraan ivf-hoitoa. Olimme jonossa lapsettomuushoitoihin, kun yllättäen raskauduin. Ja ihan takuulla omalle miehelle. Ap:n kannattaa nyt vetää jäitä hattuun ja nauttia tulevasta lapsesta, kun ei kerran mitään pettämiseen viittaavaa edes ole. Voit sitten lapsen syntymän jälkeen tehdä testin, jos siltä tuntuu.
Hedelmättömiksi todettu pariskunta voi saada lapsia, joten ehkä sinun heikot siittiösi ovat hölkänneet reippaasti perille ja saaneet aikaan vauvan. Onnea!
Olisi kamalaa tulla syytetyksi uskottomuudesta. Eri tilanne tietenkin, jos sinä petät minkä ehdit ja oletat vaimosi toimivan samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko 63 syntymävuotesi vai ikäsi? Kummin päin vain, olet jo melko iäkäs vauvan vahemmaksi. Vaimosi on ilmeisesti selvästi nuorempi ja epävarmuutesi saa ajattelemaan pettämistä vaihtoehtona?
Lapsen synnyttyä saat varmuuden, jota kysymällä et todellisuudessa voi saada, vaan pahimmassa tapauksessa hajotat epäluulollasi lastesi perheen. Älä ole itsekäs, odota ja tee testi lapsen synnyttyä salaa, jos asia vielä silloin vaivaa sinua.
Voi olla myös äo. Harvoin kenelläkään on noin suuria kenkiä.
Kiitti vaan. Olen todellakin ollut uskollinen. =(
T. Vaimosi
Vatsaa silitellessä alat vaan muka puhtaasta höpöttelyn ilosta ihmettelemään, kuinka ''hienoa ja ihmeellistä onkaan, että saadaan vielä toinen vauva vaikka se niin epätodennäköistä olikin''
''Kuinka niin?'' vaimo kysyy.
''No kun se mun lääkityshän vähentää hedelmöittämisen mahdollisuutta ja siemennestetutkimuskin viittasi siihen että mahdollisuudet on pienet. Mutta ihana ja iloinen, joskin epätodennäköinen, sattumus!'' vastaat.
Vaimon reaktio kertoo, onko vauva sinun.
Minäpä luulen ettei ap ( siis mies) osaa tulkita vaimon reaktioita. Naiset osaa, mutta harva mies.
Kiitos kaikille fiksuista vastauksista. Ehkä näiden perusteella on helppo olla tekemättä mitään tyhmää.
Tämä olisi minusta myös se paras vaihtoehto.