Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö teidän vanhemmat paljon alkoholia?

Vierailija
01.05.2017 |

Onko se jotenkin yleistä tuossa 55-65 ikäisten keskuudessa, että alkoholia otetaan usein ja reippaasti? Olen vähän huolestunut toisesta vanhemmastani. Tuntuu että hän tinttaa joka viikonloppu, ja pitää esim. sitä jonkinlaisena saavutuksena, että ei ole krapulassa tänään. Aina kun viikonloppuisin soitellaan ja vaihdetaan kuulumiset, kuulen hänen äänestä että on hiprakassa (tunnistan kyllä). Näyttää myös ikäistään vanhemmalta, uskon että alkoholin syytä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa on aikuisten lasten vanhempiensa elämään puuttua. Minä en yrittäisikään.

Aika monen on pakko.

Kun talo on menossa ulostottoon. Vakuutusyhtiö soittaa sinulle, että vakuutusta ei maksettu ja perijänä sinun kannattaisi.... jos tulee tulipalo......

Ulosotossa muutama kymmenen tuhatta. Sähköt katkaistu, kun laskua ei maksettu. Puhelin katkaistu, kun laskua ei maksettu.

Vanhempi käräjillä rattijuopumuksen takia.

Vanhempi viillellyt ranteensa viinapeikkojensa kanssa.

Vanhempi hukassa 2 viikkoa (puhelin ei pelaa, kun laskua ei maksettu). Naapuri ja poliisi soittavat sinulle.

Vanhempi vankilassa toistuvien rattijuopumusten vuoksi. Käyt katsomassa - olethan hyvä lapsi.

Terveyskeskuksesta soitetaan sinulle, että ....... juovuksissa ................

Naapuri soittaa sinulle, että tiedätkö, että vanhempasi .... juovuksissa ............. "Etkö yhtään välitä?"

Mitä ne terveyskeskuksen tai naapurin ihmiset ajattelevat sinun kykenevän asialle tehdä? Jos ihminen juo hän juo, ei toiset voi estää - eikä auttaa jos juova ei apua halua.

Vierailija
22/32 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät käytä kerralla paljon, mutta lasin viiniä nauttivat joka ilta päivällisellä ja isä usein myös jälkiruuaksi pienen konjakin.

Näin tekevät myös isovanhemmat. Isoisä ja isoäiti nauttivat lisäksi pienen aperitiivin kello 18.00.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni, 69v, juo käsittääkseni melko paljon. Joutuu perussairauteensa käyttämään vahvoja kipulääkkeitä, joten pienikin määrä viinaa vie hänet nopeasti huonoon kuntoon. Olen asiasta hänelle muutamaan kertaan sanonut ja kertonut, etten halua olla hänen kanssaan tekemisissä, kun hän on humalassa. Hän sanoi, ettei olla tekemisissä sitten. Näin on mennyt parisen vuotta. Äitini juo kunnon humalan paristi vuodessa ja yleensä ei mitenkään tyylikkäästi. Muuten ei juuri juo.

Itse otan kerralla max. 2 ravintola-annosta ja max. kerran kuukaudessa. En halua olla humalassa.

Vierailija
24/32 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä joi itsensä hengiltä kun olin teini. Äiti, noh on vielä hengissä. Ei (ainakaan tietääkseni) juo joka päivä, mutta sitten kun ottaa, niin sen kyllä huomaa. Siitä tulee kännissä todella vittumainen agressiivinen kusipää. Juo yleensä yksin kotona, kun tietää jo itsekin ettei sitä kukaan jaksa kännissä katsella. Hankala tuohon on puuttua. Sen vaan olen tehnyt selväksi, etten halua nähdä tai puhua puhelimessa kun on ottanut.

Vierailija
25/32 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei juo ollenkaan, tai korkeintaan yhden annoksen on joskus ottanut. Isä on alkoholisti ja on aina juonut, kun rahaa on, niin kauan että se loppuu. Äiti onneks lopulta jätti isän kun olin 18 v.

Vierailija
26/32 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa on aikuisten lasten vanhempiensa elämään puuttua. Minä en yrittäisikään.

Aika monen on pakko.

Kun talo on menossa ulostottoon. Vakuutusyhtiö soittaa sinulle, että vakuutusta ei maksettu ja perijänä sinun kannattaisi.... jos tulee tulipalo......

Ulosotossa muutama kymmenen tuhatta. Sähköt katkaistu, kun laskua ei maksettu. Puhelin katkaistu, kun laskua ei maksettu.

Vanhempi hukassa 2 viikkoa (puhelin ei pelaa, kun laskua ei maksettu). Naapuri ja poliisi soittavat sinulle.

Vanhempi vankilassa toistuvien rattijuopumusten vuoksi. Käyt katsomassa - olethan hyvä lapsi.

Naapuri soittaa sinulle, että tiedätkö, että vanhempasi .... juovuksissa ............. "Etkö yhtään välitä?"

Mitä ne terveyskeskuksen tai naapurin ihmiset ajattelevat sinun kykenevän asialle tehdä? Jos ihminen juo hän juo, ei toiset voi estää - eikä auttaa jos juova ei apua halua.

Terkkarista ne soittaa, että pitää tulla hakemaan/viemään kotiin. No ei usein, mutta on tapahtunut näin. Lähiomaiseen otetaan yhteyttä, poliisi voi soittaa samasta syystä. 

Naapuri (sukua) pitää vahtia, että ok, mutta katsoo kuitenkin, että holistin lasten velvollisuus katsoa perään. Ei nyt usein ole soittanut, mutta on tapahtunut. Naapuria kiihottaa toki utelaisuuskin: sisältö juoruiluun.

Lähinnä sitä toin esille, että vaikka asuisi kaukanakin, niin ei välttämättä voi pysytellä, niin että ei puuttuisi, sitten kuin toinen on  pohjalla viinan kanssa.

Vierailija
27/32 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyttää, ovat käyttäneet ihan lapsuudestani saakka, ei nyt mitenkään sillälailla esimerkillinen alkkisperhe oltu, molemmat vanhemmat kuitenkin kävi hyväpalkkaisissa töissä ja asuttiin omakotitalossa ja tultiin hyvin toimeen ym eli ulkopuolisille meno oli varmasti ihan normi lapsiperhearjen näköistä, mutta lähes joka ilta viikollakin tissuttelua ja viikonloppuisin ihan kaatokännit. Yleensä olin isosiskoni tai pappani luona hoidossa viikonloput, mutta välillä en ja silloin sain katsella vierestä, kun vanhemmat ryyppäsivät ja usein heillä oli jotain kavereitakin kylässä.

Isäni kuoli onnettomuudessa kuutisen vuotta sitten (alkoholilla ei kyllä ollut osuutta asiassa), mutta äidillä sama meno jatkuu edelleen. Hän tyhjentää viinitonkan tai kaljapäkin yksinään lähes joka ilta eikä näe tätä minkäänlaisena ongelmana. Lisäksi äitini isä eli tämä pappani, joka oli mulle lapsena tosi läheinen, alkoholisoitui loppuvuosinaan ja alle vuosi sitten kuoli ja kun mentiin siivoamaan hänen asuntoaan niin jääkaappi oli täynnä kaljaa ja epäilen, että jos pappa ei olis juonut niin paljon kun joi hänellä olisi ollut vielä useampi elinvuosi edessään. Lisämainintana vielä, että myös isäni äiti ja toinen isän siskoista oli/on alkoholisti.

Ehkäpä sanomattakin selvää, että itse olen täysin absolutisti ja täysi-ikäistyttyäni en ole juonut tippaakaan, vaikka teininä otin lähisuvusta mallia ja kännäsin joka viikonloppu.

Vierailija
28/32 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monen on pakko.

Terkkarista ne soittaa, että pitää tulla hakemaan/viemään kotiin. No ei usein, mutta on tapahtunut näin. Lähiomaiseen otetaan yhteyttä, poliisi voi soittaa samasta syystä. 

Naapuri (sukua) pitää vahtia, että ok, mutta katsoo kuitenkin, että holistin lasten velvollisuus katsoa perään. Ei nyt usein ole soittanut, mutta on tapahtunut. Naapuria kiihottaa toki utelaisuuskin: sisältö juoruiluun.

Lähinnä sitä toin esille, että vaikka asuisi kaukanakin, niin ei välttämättä voi pysytellä, niin että ei puuttuisi, sitten kuin toinen on  pohjalla viinan kanssa.

Siis kyllähän todella paha holisti makaa lattialla umpijuovuksissa ja ulosteet tulleet siihen. Kämppä ihan sekaisin. Naapuri käy tarkastuskierroksella (maaseutua, tietää missä avain on), ja soittaa hädissään, että "kun ei yhtään huolehdita" .... kamalaa kun se makaa lattialla. Kauankohan on maannut?  Jotenkin tuo lattialla makaaminen vaikuttaa monelle olevan todella järkyttävä juttu - mutta holisti tekee näin. Monen päivän putkessa se vessa hukkuu myös.

Nämä on tylsiä juttuja.

Vierailija
29/32 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista, jos vanhemmat juopottelevat.

Vierailija
30/32 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei oikeastaan juo, joskus häissä tms voi ottaa yhden lonkeron. Isäni ei myöskään juonut paitsi kaljan joskus harvoin mutta kuoli selvinpäin tapaturmassa. Isäni veli oli todella mukava rappioalkoholisti joka eli sossun tuilla kunnes kännipäissään kaatui pyörällä ja löi päänsä niin pahasti että kuoli.

Vierailija
31/32 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti juo satunnaisesti oluen tai pari, isä saa päänsäryn pelkästä viinipullon näkemisestä. Hyvin vähän käytettiin alkoholia lapsuudessani tai sen jälkeen ja olen siitä onnellinen, absolutisti minustakin sitten tuli, kun en koe alkoholia tarvitsevani (vaikken kohtuullista käyttöä toki tuomitsekaan.)

Vierailija
32/32 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo linkin artikkeli on kirjoitettu jo vuonna 2012 ja silti nykyhallitus on tuomassa  IV olutta Alkosta marketteihin. Miksihän?

Suomalaisten neljästä yleisimmästä ennenaikaisesta kuolinsyystä alkoholi on ainoa, joka kasvaa koko ajan.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaan-alkoholikatastrofi/1889630

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi