Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Esim. hoitavatko vain lto:t vasu-keskustelut? Mitä muita muutoksia?

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Lahdessa vasut vain lto:n vastuulla. Osallisuus on iso teema, mistään muusta ei puhutakaan varhaiskasvatuksessa. Itseä alkaa jo tökkiä. Minulle sopii että en enää tee vasuja.

t. lastenhoitaja

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toimintasuunnitelma.

Täällä sitä on tehty päiväkodeissa jo vähintään 20 vuotta. Eikö jossain muka ole ollut?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lahdessa vasut vain lto:n vastuulla. Osallisuus on iso teema, mistään muusta ei puhutakaan varhaiskasvatuksessa. Itseä alkaa jo tökkiä. Minulle sopii että en enää tee vasuja.

t. lastenhoitaja

Mitä osallisuudella tarkoitetaan? Vanhempien panostako? Miten, mihin?

Vierailija

Lto vastaa, että vasut laaditaan muttei välttämättä käy itse keskusteluja. Avin mukaan tämä on paikallisesti päätettävä asia. Henkilöllä tulisi kuitenkin olla eniten pedagogista osaamista ja useinhan tämä on juuri lto ellei lh ole poikkeuksellisen kokenut tai ole hankkinut esim. erityistietämystä ko. lasta koskevalta alueelta.

Vierailija

Kaikkiin ryhmässä esiintyviin uskomuksiin ja katsomuksiin pitää yhdessä tutustua.

Vierailija

Meillä Espoossa kunnalisessa astuu ainakin seuraavat muutokset voimaan: Vasut laatii Lto, pienten ryhmässä käytäntönä ollut omahoitajuus poistuu (mikä mielestäni on suuri virhe!) ja hoidon aloituksessa tarjotusta kotikäynnistä luovutaan. Talokohtaista miten uudistuksiin siirrytään. Meillä aloitetaan näillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lto vastaa, että vasut laaditaan muttei välttämättä käy itse keskusteluja. Avin mukaan tämä on paikallisesti päätettävä asia. Henkilöllä tulisi kuitenkin olla eniten pedagogista osaamista ja useinhan tämä on juuri lto ellei lh ole poikkeuksellisen kokenut tai ole hankkinut esim. erityistietämystä ko. lasta koskevalta alueelta.

Miten avi voi noin sanoa, jos laki ja vasu yksiselitteisesti määrää lapsen vasut lton tehtäväksi?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat