Mieheni on 170cm/60 kg eikä häntä kuulemma yhtää haittaa olla lyhyt. !!! Outoa?
Naisten keskipituus on 165cm.
Eli keskiverto nainen on sen reilu 160cm.
Miesten keskipituus on taas 178cm eli 170cm jää 8cm sen alle.
Mies mitattiin jossain terveystarkastus jutussa eikä ole sen jälkeen enää kasvanut.
Tarkistus oli vielä aamulla joten iltaa kohden voi pudota 160cm puolelle, koska ihminenhän painuu kasaa seistessä.
Minä olen 163cm nainen eikä miehen pituus haittaa minua mutta mies sanoo että ei edes haluaisi olla 180 senttinen.
Tykkää kuulemma olla tuo kokoinen, kuin on ja liikkuminenkin on helpompaa ja sopii paremmin joka paikkaan.
Miehellä on vielä pitkät jalat joten on istuessa vielä pienempi lyhyen selän takia!
Onko outoa, että pituus ei haittaa miestä?
Usrinhan miehillä on pituus komplekseja?
Kommentit (31)
Mun mies myös samanmittainen. Minä itse 168cm eli korkkareissa olen paljon pidempi. Ei haittaa meitäkään kumpaakaan. Minun mieheni tosin painaa enemmän ja on hoikka mutta erittäin lihaksikas. Jos miehesi painaa tuon 60kg niin on kyllä aikamoinen rimpula, se ehkä haittaisi minua.
En ymmärrä tätä ihmisten fiksaatiota pituuteen. Siihen ei voi vaikuttaa, mutta silti sitä päivitellään niin hemmetin paljon. Miksi jotkut suhtautuu keskiarvoa lyhyempään pituuteen kuin johonkin hirveään sairauteen? Keskiarvo tarkoittaa juuri sitä, keskiarvoa. Osa on pakollakin sitä lyhyempiä, ei se ole mikään "jos et saavuta tätä pituutta olet kääpiö"-arvo.
Yksi mun parhaista kavereista on tismalleen saman kokoinen kuin miehesi. Ja kun tutustuttiin, niin rehellisesti sanottuna luulin ensin pitkään, että hän on pitkä. En siis ajatellut asiaa mitenkään, mutta kun vartalo on hoikan urheilullinen, niin hän näytti pitkältä.
Oikeasti järkytyin, kun näin hänen seisovan toisen kaverin vieressä, jota taas olin pitänyt vähän lyhyempänä, mutta tämä toinen kaveri olikin huomattavasti ensimmäistä pidempi! Olin kuin halolla päähän lyöty, että miten ihmeessä silmä voi valehdella niin. Tietysti olisin kummankin kohdalla tajunnut asian, jos olisin sitä edes hieman miettinyt. Mutta en ollut keskittynyt asiaan, vaan vain vaistomaisesti arvioinut mittasuhteista.
Ilmeisesti Ap:n mies ymmärtää muutenkin oman arvonsa, Minua ainakin saattaisi alkaa ärsyttää sellaisista asioista minua kohtaan naljaillaan, jolle en yksinkertaisesti itse voi mitään. - Vaan käsipystyyn, joka teistä on valinnut vapaasti oman pituutensa. Haastavampaa vain on toisinaan on se, että oikeasti kykenen erottamaan ne asiat, joille oaan ja tai kykenen tekemään jotain - niistä asioista joille en voi tehdä -enää- mitään, kun kovapäisenä uskon lujasti ja vakaasti voivani vaikuttaa vaikka moni pitäisi niitä (lähes) mahdottomana, tai yleismmin paljon aikaa vievänä ja työtä vaativana. - Ehkä olen vähän masokisti, kun usein täytyy olla meneillään, jokin haaste, jolla haastan ja piiskaan ennen kaikkea itseäni.
Eli sulle on ongelma, että miehellesi hänen oma pituutensa ei ole ongelma. Toivottavasti kierit tässä ongelmassasi vielä pitkän pitkän aikaa.
Ilmeisesti ap:n pointti on se että keskivertoa lyhyempi mies saa helposti keskivertoa tyhmemmän naisen.
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies 170/60 kirjoitti:
Kun olin tuon kokoinen (169/60), sain aika paljon huomiota ja 99% positiivista. Naisetkin olivat kovin kiinnostuneita. Arvelin sen johtuvan urheilullisesta kropasta ja siitä, että pieni mies olisi enimmäkseen vaaraton. Nyt olen vähän rotevampi, mutta edelleen oikein tyytyväinen kehoni kokoon. Samoin kuin naiseni. Jos pitää ottaa tavaroita ylähyllyltä, nousen jakkaralle. Pituudesta ei ole ollut paljonkaan hyötyä enää sen jälkeen kun tikapuut keksittiin. :)
Tunnen muuten yhden naisen joka on pidempi istuessaan kuin seisoessaan. Hänkin kertoo olevansa tyytyväinen kehonsa mittoihin. :D
Miten kukaan voi olla istuessaan pidempi kun seisaaltaan?
Suomalainen nainen on niin persjalkainen, että se on istuessaan pidempi.
Ba-dum-tsss!
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ap:n pointti on se että keskivertoa lyhyempi mies saa helposti keskivertoa tyhmemmän naisen.
Ei haittaa, kunhan nainen ottaa vehjettä suuhun keskivertoa syvemmälle.
Huh onneksi tuo poika on jo nyt esiteini-iässä reilusti yli 160cm. Eipähän tarvi pelätä, että siitä jäisi pieni mikkihiiri
Kaverin tuttavan miehelle ovat hankkineet sellaisen korokkeen. Menee seisomaan aina sille kun seisoskelevat yhdessä jossakin, noin ovat saman pituisia puolison kanssa.