Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi rekat ja kuorma-autot kaahaa

Vierailija
30.04.2017 |

Oli minkälainen loskapaskakeli tahansa niin isot autot ei laske nopeuksia.
Jotkin kuskit on niin kovapäisiä että minkäänlainen kohtaamistilanne ei saa pudottamaan nopeuksia.
Henkilöautoijat saa ajaa henkensä kaupalla peläten loskaliirtoon lähtöä.
Joskus on kesäkelillä sattunut tilanne kun olen viljapuimurilla ollut liikkeellä jonka leveys noin 4 metriä niin perävaunullinen kuorma auto paahtaa huojuen täysiä vastaan senttien päästä.
Olisin näyttänyt nyrkkiä jos olisin uskaltanut päästää irti ohjauspyörästä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne harjoittelee kaupunkiajoa varten.

Vierailija
2/24 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi monella kuskilla on luuri korvalla tai käsissään ratin päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkojen kokoa voisi kasvattaa mutta suurimmaksi nopeudeksi 50 km/h.

Vierailija
4/24 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rekka ei ole henkilöauto. Rekan kumeissa on 8 baria kun sinun micrassa on hätäiset 2 bar ja sllti täysmälli päällä rekan kumien kyljet pullottaa. Ihan pikkasen erilaista ajaa kuin sinun micralla joka kelluu jo parin lumihiutaleen päällä.

Vierailija
5/24 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rekka ei ole henkilöauto. Rekan kumeissa on 8 baria kun sinun micrassa on hätäiset 2 bar ja sllti täysmälli päällä rekan kumien kyljet pullottaa. Ihan pikkasen erilaista ajaa kuin sinun micralla joka kelluu jo parin lumihiutaleen päällä.

Et sitten ymmärtänyt pointtia.

Vierailija
6/24 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten itseltäsi meni se ohi. Rekalla ei ole mitään velvollisuutta hidastaa nopeuttaan siitä missä se voi turvallisesti ajaa tiellä. Ohimenevä rekka ei vaaranna muiden liikenneturvallisuutta. Jos se jostain micra tai puimurikuskista TUNTUU pelottavalle niin sille ei voi mitään. Kaupallista liikenne ei voi hidastaa etanavauhtiin siksi ettei mummot pelkäisi.

Mitä seuraavaksi, rekat muutettava vain 1,5m korkeiksi koska melkein nelimetrinen ohimenevä seinä pelottaa?

Vierailija
7/24 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin.

Vierailija
8/24 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten itseltäsi meni se ohi. Rekalla ei ole mitään velvollisuutta hidastaa nopeuttaan siitä missä se voi turvallisesti ajaa tiellä. Ohimenevä rekka ei vaaranna muiden liikenneturvallisuutta. Jos se jostain micra tai puimurikuskista TUNTUU pelottavalle niin sille ei voi mitään. Kaupallista liikenne ei voi hidastaa etanavauhtiin siksi ettei mummot pelkäisi.

Mitä seuraavaksi, rekat muutettava vain 1,5m korkeiksi koska melkein nelimetrinen ohimenevä seinä pelottaa?

Ei tietenkään,ei rekkakuskien tarvitse välittää muiden turvallisuudesta pääasia että se oma homeperse on turvassa.

Vierailija
9/24 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt monesti tänä talvena niin, että en ole uskaltanut hiljentää ja kääntyä pikkutielle isolta tieltä, koska takana perässä kiinni kaahaa rekka ylinopeutta pakottaen minutkin ajamaan nopeusrajoituksen vastaisesti. Olen joutunut ajamaan kilometrin ylimääräistä kohtaan, jossa kaista levenee kahden ajoneuvon levyiseksi, että olen päässyt pois isolta tieltä. Siellä olen heittänyt ympäri ja takaisin, että pääsen sille tielle minne olin aluksi menossa. Talvella täällä on tiet  liukkaat, erityisesti aamuvarhaisella, kun ei ole vielä ehditty suolata. Pitäisi hiljentää niin paljon, että ei itse päädy ojaan kääntyessä, mutta rekka puskurissa se vaan ei onnistu. Itse ajan aika reippaasti, en ole siis mikään tupeksija, mutta rekat kaahaa aivan tajutonta vauhtia oli keli mikä hyvänsä eivätkä lainkaan piittaa turvavälistä.

Vierailija
10/24 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt monesti tänä talvena niin, että en ole uskaltanut hiljentää ja kääntyä pikkutielle isolta tieltä, koska takana perässä kiinni kaahaa rekka ylinopeutta pakottaen minutkin ajamaan nopeusrajoituksen vastaisesti. Olen joutunut ajamaan kilometrin ylimääräistä kohtaan, jossa kaista levenee kahden ajoneuvon levyiseksi, että olen päässyt pois isolta tieltä. Siellä olen heittänyt ympäri ja takaisin, että pääsen sille tielle minne olin aluksi menossa. Talvella täällä on tiet  liukkaat, erityisesti aamuvarhaisella, kun ei ole vielä ehditty suolata. Pitäisi hiljentää niin paljon, että ei itse päädy ojaan kääntyessä, mutta rekka puskurissa se vaan ei onnistu. Itse ajan aika reippaasti, en ole siis mikään tupeksija, mutta rekat kaahaa aivan tajutonta vauhtia oli keli mikä hyvänsä eivätkä lainkaan piittaa turvavälistä.

Juu,tätä juuri tarkoitin.

Enkä itsekään ole mikään liikenteessä tupeksija vaan harrastan myös kilpa-autoilua.

ap

Vierailija
11/24 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon rekkakuski ollu jo 30 vuotta mitäs kyhnäätte. Ajakaa lujempaa! Ärsyttää kun ette tollot paina sitä kaasua!!

Vierailija
12/24 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoniekat Savosta kaahaa, katso vastakeinoja.

Vierailija
13/24 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavassa risteyksessä käy kysymässä onko jotain asiaa kun puskurissa pitää roikkua. Yleensä ei ole ollut.

Vierailija
14/24 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella kuskilla tahdin määrää piri eli ns. rekkamiehen pastillit. Poliisi katsoo sormien läpi vaikka kehä kolmosella talon kokoiset täysperävaunulliset ajaa kuin heikkomieliset ylinopeutta ja ohituskaistalla mielipuolisesti, muusta liikenteestä piittaamatta. Tai jopa roikkuen senttien päässä henkilautojen peräpelleissä koittaen pakottaa ylinopeuteen. Todellinen riesa ja koossa on katasrofin ainekset.

Vierailija
15/24 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pollareita kiinnostaa vain mopopoikein jahtaaminen. Pelottaa rekkakuskit. Kokoomuslainen/keskustalainen logistiikkapomo voi soittaa omalle pomolle ja ylennys seuraavaan palkkaluokkaan voi hidastua. Helpointa on pysytellä maijan kopissa pahaa maailmaa piilossa.

Vierailija
16/24 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen niiden kuskit oli herrasmiehiä liikenteessä, nykyään tyttöilijöitä, jotka ei peilistäkään osaa katsoa kuin itseään ihaillen.

Vierailija
17/24 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man kör nog om långtradare och inte de om en. Trafiken i Finland är överhuvudtaget nervpåfrestande långsam. 

Vierailija
18/24 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rekka alkaa roikkua peräpeilissä kannattaa laseka nopeus kävelyvauhdiksi ja jos mahdollista pysäyttää ja kysyä haluaako nenähierontaa.

Vierailija
19/24 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantiellä, kun rekka alkaa roikkua takapuskurissä, mä hidastan vauhtia seuraavan ylämäen edessä, sitten kiihdytän takaisin normaaliin nopeuteen. Sinne jää rekkapena junnaamaan mäkeen.

Vierailija
20/24 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kongikankaan autokoulussa opetettiin että aina rajoitinta vasten 95 km/t.