Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jäseniä olis ainakin paljon.

• ylös 11
  • alas 2

Kommentit (20)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Puolueen perustaminen ja valtaanpääsy vaatii myös rahaa. Esim sipilä ajaa sen yhtiön asioita kenen vakuutuskuoria omistaa. Rahattomat työttömät eivät voi edes lakkoilla. Ainoa keiko olisi mielenosoitukset ja anarkia, mutta nämäkin on leimattu mediassa wt:ksi niin kukaan ei kehtaa.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No perusta.

En oo työtön.

Voit ollakin vuoden kuluttua. Vaikka työttömiä on paljon, se ei tarkoita sitä, että ne on niitä samoja ihmisiä koko ajan. Työttömiä pääsee töihin ja työllisistä tulee työttömiä.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Ei nappaa kuten ei työntekokaan! Pääasia, että rahat riittää kaljaan ja tupakkaan!

Vierailija

Varmaan siksi kun työttömyys on väliaikainen tilanne.
Tuskin kukaan sitä elämäntehtäväkseen ottaa.

Kärsii siitä sen ajan kuin sitä kestää ja unohtaa sen sitten myöhemmin.

Vierailija

Eivät halua. Liikaa vaivaa ihan kuin työssä käynnistäkin. Saahan sitä elatuksen jo tekemättä mitään.

Vierailija

Heh, ootsä mun omalääkäri? Kävin sillä kerran ja piti täytellä jotain lomaketta, niin halusi laittaa mun ammatiksi 'työtön'. Se ei ymmärtänyt kun sanoin ettei mun alalla ole professioita ja käskin laittaa ammatiksi työmies.

Vierailija

Työttömien olisi syytä järjestäytyä. Puoluepolitiikka on kyllä likaista peliä mutta jotain on pakko tehdä.
Nykyiset politikot ei suostu tajuamaan realiteetteja. Työttömyys ei poistu potkimalla työttömiä, se tulee vain kalliimmaksi. Työttömyys tulee kasvamaan koska botit alkaa korvata ihmisten tekemiä töitä. Verosuunnittelu on vain kauniimpi nimi verojen kiertämiselle.

Sitten on vielä vaikeampia asioita kuten kannabiksen laillistuminen viihdekäyttöön. Arkipäivää osissa länsimaita mutta suomalaiset politikot ei uskalla sanoa ettei kielto toimi. Helsingissä joka kolmas nuori aikuinen on vähintään kokeillut kannabista.

Politikot on niin pihallla työttömän todellisuudesta ettei mitään rajaa. Ei se hakemusten määrä mitään takaa. Sen sellainen vyöry aiheuttaa ettei sellaista määrää hakemuksia kukaan ehdi lukea. Hallitus siis toimillaan on tukkimassa työnvälityksen pakkohamusten määrällä. Sori vain mutta tuollainen on idiotismia.

Tämä hallituksen suhtautuminen työttömiin on kuin pelaisi pokeria koko pakkaa vastaan. Ehdot on niin kohtuuttomat että lopulta aina häviää. Suomalaiset vain on niin lampaita että menon pitää pahentua ennenkuin mikään muuttuu. Vituttaa se että siitä muutoksesta sitten tulee todennäköisesti rumaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska jokainen työtön toivoo että työttömyys olisi väliaikainen tila.

En minä ainakaan! Saan melkein yhtä hyvät rahat kuin duunissa, mutta päätän itse elämästäni ja ajankäytöstäni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On jo SDP, Vihreät, Piraattipuolue

Eniten työttömiä on kyllä Perussuomalaisten jäsenissä. Kun asiaa viimeksi tutkittiin vuonna 2017, niin demarien jäsenistä työttömiä oli vain 2,3 %, eli jopa vähemmän kuin Kokoomuksen jäsenistä. Ks. https://kaks.fi/wp-content/uploads/2017/03/tutkimusjulkaisu_103.pdf, sieltä sivu 90. 

Kuudesta isoimmasta puolueesta työssäkäyviä on eniten Vihreissä, mutta kyllä sieltä työttömiäkin löytyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jokainen työtön toivoo että työttömyys olisi väliaikainen tila.

En minä ainakaan! Saan melkein yhtä hyvät rahat kuin duunissa, mutta päätän itse elämästäni ja ajankäytöstäni.

Et ole vielä tainnut pudota peruspäivärahalle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei nappaa kuten ei työntekokaan! Pääasia, että rahat riittää kaljaan ja tupakkaan!

Ja oikeistotrolli räksyttää, hau hau.