Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOJEN VKLPINKKA!***

25.03.2006 |

Kokeillaanpa olisiko meillä tarmoa tälläiseenkin, kun on niin ihanan isoja pinoja saatua ikaan viime aikoina =)

Julius istuu kiltisti tässä mamman sylkyssä ja antaa näpytellä, kun saa samalla kuunnella lastenlauluja koneelta.

Eilen oli kyllä niin masentava keli että ohhih! Sanoin jo miehellekin että tää on surkein kevät miesmuistiin =( Tykkään kyllä lumesta ja talvesta mutta nyt on jo melkein huhtikuu, kaipaan jo keväistä luontoa ja lämpöä ja lenkkarikelejä!

Mies tuli eilen kotiin kurssilta, jossa oli koko viikon. Julius oli niin iloinen nähdessään iskän! Ihan tuli tippa linssiin kun pojasta näki miten hän ilahtui. Illalla Julius kävi mummilla hoidossa sen aikaa, että käytiin miehen kanssa saunomassa. Mummilla oli myös 1v3kk serkkupoika kylässä, ja kun serkku näki Juliuksen, hän heti kiljaisi riemusta ja ryntäsi halaamaan =D Että näin pienenä jo ovat toisiinsa kiintyneitä vaikkei vielä mitään yhteisiä leikkejä olekaan.

Julius kävelee sujuvasti tukea pitkin, tällä viikolla on alkanut seistä seiniin ja oviin nojaillen.

Mitäs muuten olette Toukot mieltä siitä uudesta esityksestä perhevapaista ja isien kannustamisesta jäädä kotiin 3-4kk vauvaa hoitamaan? Miehen kanssa just eilen todettiin että vaikka olikin se rahallinen kannuste, niin ei meillä olisi onnistunut millään, J oli niin rintalapsi ja mulla tuli maitoa niin että työpäivän pituinen ero ei olisi käynyt laatuun. Ja minä en varmasti edes olisi halunnut mennä töihin silloin...

Oikein hauskaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille toivottaa

Sannael ja J

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin aamukävelyt äsken ja aivan ihana ilma siellä on! Aurinko paistaa.. Mies taas vaihteeksi vkonlopun töissä,ollut jo kolme viikkoa putkeen töissä, joten ei silleen oikein tunnu lauantailta tämä päivä. No onneksi sillä on ensi viikko vapaa! toivotaan et ilmat pysyy näin hyvinä! tänä aamuna sen havaitsin: Nooralle on tullut vihdoin ylös eka hammas, kovasti se viikon ajan kuolasikin. Kokonais saldo nyt kolme hammasta! Nyt sitten odotellaan, että lähtisikö tuo pian kävelemään ilman tukea, muutamia askelia ottaa ilman tukea..

Vauhdilla nämä toukot kasvaa, parin kk päästä jo 1v synttärit...Mitenkä tän pinon sitten käy? tämä on ollut kyllä minulle yksi henkireikä,kun kotona kaksin neidin kans ollaan ja kavereilla ei vielä lapsia jne.. on ollut mukava tätä lukea ja kirjoitella itsekin. Tänne saa sepustella omia kuulumisia, kun samassa " jamassa" ollaan=) Mutta aurinkoista lauantaita toukoille! Ootte mukavaa sakkia=)

Mehiz ja Noora 10kk

Vierailija
2/8 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ulkona paistaa ihana aurinko ja paistaa se myös tänne meidänkin risukasaan. Viikkoon en ole koneella edes pyörähtänyt, sillä Sella viikon sairasti kuume-ripuli-oksennustautia. Huhhhuh, mikä viikko takana! Itselläni oli myös sama tauti neljä päivää ja oli kuitenkin oltava päivisin opetusharjoittelussa, kun mummo oli juuri varta vasten ottanut lomaa Sellaa hoitaakseen. Että päivisin mummo hoiti tyttöä, minä olin pahoinvoivana harjoittelussa ja yöt hyssyttelin vääntelehtivää kekälettä. Miehen oli myös nukuttava, jotta jaksaa töissä. Tänään onkin pyykkipäivä, kun kaikki vaatteet ja lakanat on likaisena. Vielä tytölle olis aloitettava antibioottikuuri korvia varten. Miten kaikki aina osuu samaan saumaan? Kohtalon ivaa, luulisin! :)

Juliukselle tsemppiä kävelyharjoituksiin! Täälläkin kohta irtoaa kädet tuesta. Juuri sanoin kanssa miehelle, että kohta tuo pikkuneiti täyttää jo vuoden ja alkaa olla jo iso tyttö. Aika on mennyt todella nopeasti, vaikka kotona ollaan oltu ja kerhoiltu. Mutta silti on kivaa, kun kesä tulee ja voi touhuta enemmän ulkona! Jokin aika sitten oli muuten keskustelua keväthaalarista. Joko olette hankkineet ja minkä kokoisia? Mummo osti tytsylle 80cm kokoisen Reimatecin haalarin. Kun sovitettiin pukua päälle, oli lahkeet niin pitkät, että Sella seisoo jalkaterän mitalta niiden päällä. Eli tuskin isompaan kannattaa vaihtaa? Mahtuisi sitten ehkä vuoden päästä, mutta vaarana voi olla, että ei ole misään vaiheessa sopiva... Ens talveksi ostin alesta Reimatecin puvun kokoa 86.

Mukavaa alkanutta viikonloppua toukoille ja äideille! Varokaa vaanivia mahapöpöjä... :)

Laurastiina ja S.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et, meillä mies tienaa kaks kertaa enemmän ku minä ja vaikka välillä ylitöitä tekee niin aina on yks viikko vapaana kuukaudesta. tekee siis aamu,ilta ja yövuoron + yhen vkonloppuvuoron ja sit on viikko vapaa. Olen enemmänkin kuin tyytyväinen nykyiseen järjestelyyn ja niin on mieskin, saa neidin kans touhuta sit viikon. Meilläkin tissi oli ekat 5kk niin pop, että ei olisi minun työssä olosta tullut juuri mitään.

Mehiz ja Noora 10kk

Vierailija
4/8 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis oikeasti pakkaamassa, mutta pikaisesti istahdin tähän koneen ääreen ja tässä sitä ollaan :-) Tosiaan mukavaa porukkaa tässä toukopinossa, muuten tuntuu olevan melko kahjoa porukkaa vauva-palstoilla. Äärimmäisen harvoin muita pinoja luenkaan, koska juttujen taso on mitä on...

Meidän neidillä on mahdoton äiti-vaihe päällä. Roikkuu lahkeessa koko ajan ja isäkään ei meinaa kelvata hoitajaksi, jos minä olen näkösällä. Onneksi tämä tuli vasta nyt, kun olen taas kotona eikä silloin kun isä vietti isyyskuukauttaan. Neiti myös arastelee toisia lapsiakin. Muskarissa ja jumpassakin uskaltaa vain sylistä hihkua, mutta jähmettyy kauhusta, jos pitäisi yksin konttia muiden lasten joukossa. Ja muut sen kuin viilettävät. Ehkäpä tämä on ohimenevaa tai sitten meidän neiti on vähän ujo - suhteellisen rauhallinen on ainakin ollut aina. Onneksi ei sentään vielä tarvitse viedä tarhaan, kun noin aristelee muita kaltaisiin.

Kummalliselta kuulostaa se uusi esitys vanhempainrahoista. En lainkaan ymmärrä logiikkaa, että mies jäisi kotiin kun vauva on 3 kk. Meidänkään tissitakiainen ei suostunut tilkkaakaan juomaan pullosta sen ikäisenä. Nyt sentään pullokin maistuu, jos nyt kyllä tissikin edelleen. Mun mielestä isien on kyllä ihan hyvä jäädä kotiin vanhempainvapaan loppupuolella tai sitten hoitovapaalla, mutta ainakin ennen vauvan puolen vuoden ikää kuulostaa homma vähän turhan hankalalta kaikkine pumppauksineen ym. Näin myöhäisemmässä vaiheessa niin kuin meillä neidin ollessa 9kk kaikki meni hyvin ja osittaisimetyskin jatkui ongelmitta mun työssäkäynnin ajan. Meillähän on sama ammatti ja palkka ja mies haluaa jäädä kotiin uudelleenkin, joten toukokuun puolivälissä taas vaihdetaan ja mä joudun/pääsen taas töihin. Täytyy sanoa, että kyllähän kesä kotonakin houkuttelisi, mutta onhan se miehelläkin oikeus siitä nauttia vuorostaan :-)

Nyt taas pakkaamaan. Ette muuten usko, mikä määrä tavaraa meiltä on lähdössä kohti pohjoista! Ja joukon jatkeena vielä meidän suuri koira, joka varmaan vahtii koko yön junassa, kun ei koskaan ole sellaisella aiemmin matkustanut.

Jestas multa tulee muuten tekstia. Kaikille hauskaa viikonloppua ja ensi viikkoa, kun me ollaan poissa linjoilta!

Bamse ja neiti 9.5.

Vierailija
5/8 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nytten on tälle mammalle tullut yllättävä " pulma" eteen liittyen imetykseen. Neuvoja otetaan ilo mielin vastaan, jos joku ystävällinen jaksaa niitä antaa.:)

Elikkä meidän typy (reilut 10.5kk) päätti ihan yks kaks muutama päivä sitten, että minä en enää tissille suostu ja piste.:) Siis entinen tissi takiainen lopetti rinnalla olon ihan seinään!? Kerran yössä haluaa rinnalle ja syö nopsaan ja jatkaa sitten uniaan. Mutta, jos aamulla yritän tarjota rintaa tyttö saa ihan uskomattomat raivarit ja ei suostu rinnalle tai jos suostuu rinnalle niin naureskelee ja pureskelee vaan.

Mulla tulisi maitoa vieläkin yli omien tarpeiden ja olen nytten sitten välillä vähän joutunut lypsämään ja antanut tytölle maidon sitten lasista. Korvike ei tunnu kelpaavan yhtä hyvin ja tuttipulloa ei ole ikinä oppinut syömään.

Samalla kun imetys loppui niin unet parantui ihan käsittämättömän pitkiksi ja hyviksi. Ennen heräsi sen 7-8 kertaa yössä rinnalle nytten 1 kerta yössä herää ja tosin ei rauhoitu silloinkaan ilman rintaa uneen. (tempperamenttia löytyy:))

Mä jotenkin ihan ulalla koko tilanteesta, kun kyseessä on esikoinen ja en ole joutunut noita maitomääriä ja muita juttuja tähän mennessä miettimään.

Puuron teen aamuin illoin tätä nykyä korvikkeeseen yht.2dl ja se onkin melkein ainut tapa millä korviketta saan syömään. Juustoa, raejuustoa, jogurttia,piimää tykkää syödä, mutta määrät on tosi pieniä.

Olin aikonut imettää vielä pari kuukautta, mutta jos tämä nyt näin kivuttomasti käy ja tyttö itse on tosiaan sitä mieltä että ei enää tissille taivu niin kai se on äidinkin pakko vaan hyväksyä.;) (Pakko myöntää, että olo on tosi haikea.)

Onkohan tekstissä mitään tolkkua? No toivottavasti etes joku osaisi jotain neuvoja antaa.

-Tuuli@- ja tytön tyllerö (6.5)

Neuvokaa tietämätöntä.

Vierailija
6/8 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin näyttäis tuo tapaaminen 3.4 sopivan =).

Tänään ollaan ulkoiltu oikein urakalla. Ensin poitsu nukkui päikkärit partsilla ja sitten lähdettiinkin ulos välipalan jälkeen. Oltiin varmaan pari tuntia kävelyllä, poitsu nautti täysillä. Hän tykkää niin kovasti ulkoilusta kun saa katella ympärilleen. Aurinkolasitkin saivat onneksi tällä kertaa olla päässä. Just kun oltiin tulossa sisälle poitsu hyytyi ja minä sain tehdä vielä ylimääräisen kävelylenkin. No hyväähän se vaan tekee.

Meillä oli eilen 10 kk neuvola, poitsu oli taas kasvanu hurjasti. Pituutta oli 80 cm ja painoa 10 kg 350g joten melkoinen jässikkä. Neuvolatädin mukaan poitsu on keskimäärin 1,5 vuotiaan pituinen. Seuraavaksi sitten onkin 1 v. neuvola, ei voi olla totta (meidän pikkuinen).

Huolestuin jo eilen että poitsu tulee taas kipeeksi kun illalla oli vähän kuumetta, mutta tänään ei enää ollut jos ei sitten illaksi nouse. Toivottavasti ei. Mitään muita flunssan oireita ei kyllä ole. Eilen oli jotenkin raskas päivä poitsulla kun ensin oli neuvola just päikkäreiden aikaan ja sitten päätin antaa maissia pitkästä aikaa ja siitä tulikin sitten kovat vatsakivut ja koko loppupäivä oli tosi takkuinen. Itellekin tommoset päivät on tosi raskaita. Päivät on kummasti pidentyneet, tänäänkin herättiin jo klo 5 aamulla, jihii. Onneksi kellot siirtyvät ens yönä josko se vähän auttais.

Minäkin vielä imetän osittain. Päivällä poitsu ei oikein jaksa keskittyä rinnalla olemiseen mutta aamulla, illalla ja kerran yössä imetän. Korviketta annan noin pari desiä päivässä, vähän vaihtelee. Kysyinkin neuvolassa että paljonko maitoa lapsen tulisi saada tässä iässä niin neuvolatädin mukaan 6 dl päivässä olis semmonen hyvä määrä. Tietenkin kun imettää on vaikea tietää paljonko maitoa menee. Raejuustoa olen nyt sekoittanut ruokaan mukaan, semmosenaan se ei ollut kovin pop.

Eipä sitten muuta tältä erää. Mukavaa lauantai-iltaa!!

Madre & poitsu (huomenna 10kk)

Vierailija
7/8 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kuuluu ihan hyvää. Tyttö tuntuu olevan niin helppo " hoitonen" täl hetkel, et ei voi muuta ku nauttia. Ja hirmu aktiivinen ja sosiaalinen tapaus. Me ku ollaan muskarissa niin Y on melkein ainut joka pyörii ittekseen lattialla tutustumassa muihin, ei pahemmin kaipailla äippää:)

Hammasta täs odotellaan ku kuolaa valuu ja pari kerta on ollut selvästi tuskissaan, mut ei se helmi haluu millään tulla sielt:C

Ookste järkänny tapaamisen 3.4? Tultais mekin hirmu mielellään.

Madre79 onpa sun pojalla mittaa:D meien kääpiö vasta n 72cm;)

Ostinkin likalle syksyksi 80cm haalarin, ku ei se varmaankaan sen enempää veny;)

Siitä tulikin mieleen, et voitais pistää 10kk -mitat palsta pystyyn, vai onks meillä jo sellainen?

Me mennään nyt iltapuurolle.

Jatketaan sit ens viikol.

Hubaa viikonloppua!

Vierailija
8/8 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukavaa lueskella mitä samanikäiset vauvat puuhailee. En ole ennen toukojen pinkkoja lukenut... Meidän tyttö täyttää heti 1.5. sen yksi vuotta. Hän oppi tällä viikolla konttaamaan ja viime viikolla nousi ekan kerran istumaan ja seisomaan lelulatikkoa vasten! Aikaisemmin on vaan ryöminyt käsivedolla 8-kuisesta. On moni kaveripiirin nuorempi ehtinyt kiilata taidoissaan ohi, mutta perässä tullaan, hitaasti, mutta varmasti...

Tyttö oli kymmenen kuukauden neuvolassa 77,5 cm pitkä ja painoi 8750, joten aikast hoikkia ollaan. Syömminen on onneksi alkanut sujua viime viikkoina hiukan paremmin, eikä neiti enää pitsikurkkuile niin pahasti klönttien kanssa (aikaisemmin oksennettiin aina jos oli klönttejä...).

Tänään käytiin mamman ja pappan luona ja kissojen jahtaus oli taas neidin lempipuuhaa. Hän on oppinut myös sanomaan issshhh aina kun kissa näkyy jossain. Se on niin suloista...

Suunniteltiin ensi viikonlopuksi risteilyä. Tietääkö joku onko sinne hyttiin mahdollista saada vauvan sänkyä (viking line)? Vai pitääkö raahata matkis mukana?