Olen 5 vuoden aikana ollut mieheni kanssa 2vrk kahdestaan, ja lapsestani (5v) erossa n. 10 vrk.
Kommentit (9)
Enkä ole ollut lapsistani päivääkään erossa (paitsi synnyttämiset). Lapset kohta 6, 3 ja 10kk.
En ole aiemmin niinkään miettinyt asiaa, mutta eräs tuttavani sanoi, että heillä ei olisi 3 lasta, mikäli hänen anoppinsa ei hoitaisi niin paljon lapsia. Hmm..
Myönnän kyllä, että olen kironnut kun omista vanhemmistani ei ole lapsen hoitajiksi(muutamiksi tunneiksi voin luottaa), appivanhemmat eivät juurikaan pidä yhteyttä.. Muutama perheellinen ystävä on, joihin voin tiukan paikan tullen luottaa, esim. jos olen sairas, he ovat valmiita auttamaan, mikäli ei ole töissä..
Meillä on 5kk ikäinen vauva, ajattelin jos jatkamme seuraavat 5 vuotta samalla tavalla, mitä minusta ja miehestä on jäljellä...En osaa ymmärrettävästi kertoa mitä tarkoitan..
Kuinka olette jaksaneet ilman tukiverkostoa? Entä avioliittonne, minkälainen se on?
Voimme olla esikoisesta ylpeitä kun olemme osanneet kasvattaa kahdestaan hänestä aivan ihanan tytön:)
Kun lapsia tuli toinenkin, sitä jotenkin sopeutui lapsiperhe-elämään eikä enää haikaillut siinä määrin muihin menoihin (kahden kesken tai yksin). Totta kai on hyvä sitä kahdenkeskistä aikaakin olla, mutta joillekin riittää mainiosti esim. illat kotosalla lasten nukkuessa: hyvää ruokaa, pari lasia viiniä, hyvä leffa jne.
Meillä lapset 5- ja 4-vuotiaat, emmekä ole olleet yön yli miehden kanssa poissa kotoa lasten luota. Nyt tosin olemme suunnitelleet viikonloppumatkaa jossain vaiheessa, mutta saa nyt nähdä. Avioliitto kukoistaa kaikin puolin :)
tai niin että on vaan pienempi lapsista joka nukahtaa jo kasilta.
kun tämä tapa alotettiin ja mun vanhemmat rupesi lapsia katsomaan säännöllisesti niin parisuhde on arkenakin huomattavasti kiihkeämpi.
Me ei saada lapsia koskaan hoitoon. 7 vuoteen ei olla oltu kahdestaan. Lapsia kolme ja kaikki sanoo, että joo otan mielelläni sen vanhimman hoitoon :( Joten otin itseäni niskasta kiinni ja olen palkannut hoitajan ensi syksyksi yhdeksi päiväksi!!! Lapset ei ole edes päiväkodiss,a kun itse olen kotiäiti. Harmittaa, kun ei ole ketään kenelle veisin lapseni, välilä toibvon että kasvaisivatpa nopeasti.
emmekä ole koskaan olleet lapsista erossa. En ymmärrä miksi haluaisi olla, jos kerran lapset on hankkinut?
me ei olla oltu kahdestaan juuri missään, joskus päiväseltää jotain pika reissuja.
Mutta meille on passannut paremmin kuin hyvin tämä. Hoidamme kuitenkin ihan päivittäin parisuhdetta ja pidämme hyvänä toisia, puhumme ja nautimme toisten seurasta. Myös erimielisyydet tulee riideltyä/puhuttua ihan lasten kuullen ja anteeksi pyydettyä myös.
Emme ole tarvinneet siis mitään lomia kahdestaan tai pitkiä ero jaksoja! Tietystihän se ois lepoa arjesta mutta jos parisuhdetta ajatellaan niin sitä voi hoitaa myös kotona lasten läsnäollessa. ei siihen tarvita mitää hotelliöitä!
Vanhin on 8v ja arvata saattaa että lapsia on monta.:)
päivääkään. Ellei tietysti päivähoitoaikaa lasketa mukaan, lapsi vajaa 5-vuotias.