Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset syövät ulkona vain hampurilaista ja pitsaa?

Suomen verotus
27.04.2017 |

Suomessa ravintola-alan palkat ovat alinta paskaa, ravintolayrittäjät kiertävät veroja ja ostavat varastettuja raaka-aineita. Tasokin on todella kehno, kokit ovat jotain osa-aikaisia tuuraajia ja tarjoilijat ihan toisen alan nuoria opiskelijoita. Mutta syöminen suomalaisravintolassa on silti kalliimpaa kuin muualla, hinnat ovat ihan naurettavia laatuun nähden. Tästä kaikesta huolimatta ravintolatoiminta Suomessa ei ole kannattavaa.

Johtuukohan verokarhusta, jolle pitää tarjota joka kerta, kun syö Suomessa?

Ihan turha itkeä, että suomalaiset eivät syö ulkona niin kuin monissa muissa maissa, koska täällä on ihan naurettavat (tai itkettävät) hinnat ja todella surkea taso. Ihmisillä ei ole varaa maksaa eikä yrittäjillä panostaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse en ole syönyt pizzaa tai hampurilaisia varmaan vuoteen raflassa ja sentään joka viikko käydään ulkona syömässä vähintään kerran. Omituinen yleistys.

Itseäni harmittaa alkoholin hinta ravintoloissa ja se kankeus jolla sitä myydään. Ruoka on ihan ok hintaista.

Vierailija
2/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muuhun ulkonasyömiseen ei ole varaa. Pitsa 7 euroa ja siitä syö kaksi. Muu ruoka 12/pää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin otan yleensä makkaraperunat, kun syön ulkona.

Vierailija
4/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, niissä paikoissa joissa käyn niin harvasta edes saa pizza. Pizzauuni on yleensä vain pizzerioissa. Gastropubeista saa nykyään ihan kelvollisia hampurilaisia, joten niitä olen muutaman kerran ottanut. En tiedä missä itse käyt, mutta ei kyllä hampurilaiset ja pizzat listoja dominoi minun käymissäni paikoissa. Suomesta hävisi lounaskulttuuri 90-luvun laman aikaan ja sitä ei ole saatu takaisin sitten millään. Samoin aamupalan ihmiset syövät edelleen sitkeästi kotona eikä ravintolassa. Mutta näin meillä, minkäs sille tekee. Ruoka on ihan ok hintaista, alkoholi kallista.

Vierailija
5/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut aina todella hyvää ruokaa kun olen ulkona käynyt. Ja pyrinkin tukemaan suomalaisia ravintoloita käymällä ulkona syömässä mahdollisemman usein. Hampurilaiset ja pitsat teen kotona, enkä syö niitä ravintoloissa.

Luulempa, että sinulla ei ole aiheeseen riittävää kokemuspohjaa. :D

Vierailija
6/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ulkona 4-6 päivänä viikossa, joista korkeintaan yhtenä (sunnuntai-iltana) mättöpizzaa. Hampurilaispaikoissa en käy ollenkaan.

Vierailija
7/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele kallis ensin. Tavattoman monesta paikasta saa hyviä annoksia parinkympin paikkeilla ja minusta se on ihan kohtuu hintaista.

Vierailija
8/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön yhdessä ravintolassa aina hampurilaisen. Hiiligrillillä tehty hampurilainen on 5/5. Muissa ravintoloissa otan yleensä pihvin.

Vierailija
9/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annos nro 8 kiinalaisessa ravintolassa.

Vierailija
10/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aina pihviä tai kalaa ravintolassa, pizzat ja burgerit teen itse. Mielestäni ihan ok hintaista ravintoloissa, syön noin joka toinen kk ulkona, alkoholi on kallista.

Vierailija
11/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään kesäisin tosi paljon ravintoilossa syömässä, kun veneillään ja ruuat on olleet tosi hyviä ja hinnatkin ihan kohdillaan. Oma nuoreni oli viime kesän eräässä rantaravintolossa töissä. Enkä näe, että yli 9€ tuntipalkka on esim. nuorelle kesätyöntekijälle on mitenkään huono ja vuorojakin oli ihan asiallisesti.

Mutta jos omat kokemuksesi pohjautuu lähiön kebat&pitseriaan ymmärrän kyllä "tuohtumuksesi"

Vierailija
12/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö ulkona kuin korkeintaan jäätelöä tai karkkia.

Vierailija
13/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön ne kyllä kotona. Ravintolassa sitten jotain muuta.

Vierailija
14/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haen lähes aina kebabin. Ravintolan pizzaa en ole syönyt vuosiin enkä juuri hampurilaisiakaan.

Vierailija
15/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 5v edellisestä  ravintolassa syödystä pizzasta (Suomessa), mäkkäriä ostetaan ehkä kerran kuukaudessa kotiin.

Yleensä käydään 3-4 x vuodessa syömässä ulkona perheen kesken. Sekin lounaalla jolloin selviää n 20€/pää. Enempää en ole valmis maksamaan. LIsäksi viinin hinta on naurettava - saman pullon saa alkosta 9€ ja ravintolasta 42€!

Vierailija
16/16 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä  syön raflassa pizzaa ja hamppareita koska en jaksa tehdä  niitä kotona. Jos "kurmeeta" haluan osaan valmistaa sen ihan kotikeittiössä. Pizzauuni multa puuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi