Onko teidän perheessä niin että nuorimmista lapsista kasvoi kaikkein pisimpiä?
Sisarusten kanssa on käynyt niin että lapsien pituusjärjestys on käänteinen ikään nähden. Daltonin veljekset.
Kommentit (29)
Ei. Nuorimmainen on lyhin ja vanhin pisin.
Omista lapsistani en osaa vielä sanoa kun ovat pieniä, mutta minä itse olen kuopus ja olen lyhyin. Olen kylläkin nainen ja mulla on kaksi veljeä. Vanhin on pisin.
Minä ja siskoni olemme saman pituisia. Mieheni on veljensä kanssa saman pitusia, heidän siskoistaan keskimmäinen on lyhin.
Olen joskus miettinyt voiko kyse olla parantuneesta elintasosta lasten kehitysaikana alkaen ruoasta. Ensimmäisen kun sain niin aika köyhää oli elämä silloin, mutta muiden lasten myötä aina parempi elämäntilanne. -ap
Keskimmäinen on pisin (188 cm), esikoinen ja kuopus suunnilleen samanmittaisia (180 tai vähän alle tai yli)
Mielenkiintoinen väestötieteen gradun aihe jollekin.
Keskimmäinen on lyhin, 167cm, nuorin on 174cm ja vanhin ainoana miehenä 184cm :)
Minä olen esikoinen ja lyhyempi kuin nuoremmat veljeni. Ollaan kaikki jo aikuisia, joten mitä luultavimmin lopullisissa mitoissa.^^ Kuopus on pisin, 190cm. Minä 175cm ja keskimmäinen siinä 185cm. Mistähän lie meidän "pituusgeenit" tulee, kun meidän vanhemmat on molemmat lyhyempiä kuin me. Isä on mua muutaman sentin lyhkäsempi, äiti taas reippaasti lyhyempi minuakin. On sitä naurettukin, että äidistä tuli mun veljille kainalokeppi siinä vaiheessa, kun veikat tuli murrosikään.:D
Joo. Itse olen esikoinen (nainen) ja olen 161cm, keskimmäisenä syntynyt veljeni on 187cm ja pikkusiskomme 167cm.
Vanhin poika on pisin, keskimmäinen tytär pitkä nainen ja nuorimmainen keskimittainen 171 nainen.
Mä olen nuorin ja lyhin. Toisaalta olen ainoa tyttö. Isommat pojat ovat saman pituisia 0.5 cm pituuseroa riippuen mittaajasta sitten ne aina kiistelee kumpi pääsee etupenkille (siihen pääsee aina pisin). Kyllä, ovat yli 40 vuotiaita ja yli 190 cm pitkiä. Mutta tällainen jäänne lapsuudesta 😁
Meitä oli 3, minä nuorin ja lyhyin, minulla on kaksi lasta ja nuorempi lyhyempi.
Vertaatteko nyt edes samaa sukupuolta olevia keskenään?
Meillä on kasvuennusteet noin, mutta kun esikoinen on 15v ja kuopus 9, vielä on aika aikaista sanoa.
Meillä on esikoinen lyhin, keskimmäinen esikoista 5cm pidempi ja nuorin taas keskimmäistä 5 cm pidempi. Käänteinen pituus järjestys siis.
Pikkuveljeni on 195cm, minä 165cm, eli nuorempi pidempi (tosin mä olen nainen).
Meidän velipuolista nuorempi on lyhempi.
Mieheni isoveli on häntä pidempi.
Kaverini, kolme veljestä, vanhin on pisin ja nuorin lyhin.
Nuorin on pidempi kuin sisarensa, samaa sukupuolta.
Ei.
Ei lapsuuden perheessäni eikä nyt omassa perheessäni. Eikä äitinikään perheessä, vaikka siellä on sisarussarjassa 8 lasta eli vertailupohjaa.
(Omassa perheessäni nuorin on tosin vasta kasvuikäinen, mutta hänestä näkee jo nyt, että erityisen hujoppia hänestä ei ole tulossa. Iitse kuulun sukuun, jossa naisetkin ovat perinteisesti keskimääräisesti melko pitkiä; jopa niin, että toivoisivat olevansa lyhyempiä. Kaikkia se ei liene haitannut. Mutta esimerkkinä: 80-vuotias tätini on 175 cm pitkä, mikä on paljon sen ikäiselle. Varmaan vanhainkodin pisin nainen, jos joskus sellaiseen siirtyy. :) )
EI Minä olen kuopus ja lyhyin. Lapsistani kuopus on lyhyin.