=( täällä olen saanut huomata,että ammattiani ei arvosteta yhtään
olen lähihoitaja/hammashoitaja ja täällä olen saanut lukea olevani vain tyhmä ammattikoululainen pahvipää,oikea likainen duunari.
Kommentit (13)
kertoi n.17v 2 pojalle työkseen tekevänsä : vedän kumi hanskat käteen ja hieron niillä sitten mummojen vittuja
- siis mä todella järkytyin tuolloin, miten joku ihminen voikin tuhota yhden ammattikunnan maineen niin nopeasti?
loukkaa ja ärsyttää välillä niin paljon, kun omaa ammattia ja työtä ei arvosteta yhtään.
Ja monet ainakin täällä AV:lla tuntuu ajattelevan, että hoitoalalle hakeutuvat ne jotka ei muualle pääse. Vaan kyllähän hoitoalalle hakeutuvalla pitää olla ihan oikea kutsumus tähän ammattiin ja työhön ei tätä raskasta alipalkattua ja aliarvostettua työtä ilman kutsumusta jaksa tehdä.
T:Lähihoitaja
Saa sitä mollata ja morkata ihan rauhassa minun ylpeyteni ei siitä laske eikä pitäisi kenelläkään muillakaan jotka tahtovat tehdä työssään parhaansa ;)
Kyllä se aika vielä koittaa kun mietitään oi niitä aikoja jolloin oli lähihoitajia jotka kohtelivat ja hoitivat ihmistä ihmisenä.
Mutta nämä mollaajathan ovat joko itse todellisia luusereita tai joutuneet jonkun luuserin käsiin.
Tai pieni osa siitä on sitä, mutta se on se kuva mitä monet haluavat nähdä.
Vaihdoin kokinammatista hoitajaksi kun en sitä arvostanut.
Kuten tuossa edellä yksi esimerkin kirjoittikin. Olen itse työskennellyt yksitoista vuotta hoitajana (perushoitajan tutkinto, nyt lähihoitajan nimikkeellä). Jokaiselle mahtuu uraan niitä hyviää ja huonoja päiviä mutta se on ammatillisuutta, että niistä huonoistakin päivistä selvitään kunnialla.
Suurin osa ei hoitoalaa kunnioita saati lähihoitajan tutkintoa. Merkittävä syy tähän on ammatin markkonoiminen. Peruskoulussakin jo Opot kehoittavt hakemaan " Lähihoitaja-Kouluun" kun ei oppilas muutakaan keksi. Se onkin sitten fiksua!?!? Fiksumpaa olisi mennä vaikka kotitalouskouluun oppimaan Ruuanlaittoa ja kodinhoitoa ym joita tietoja jokainen matkansa varrella tarvitsee. Sen pienen tauon aikana nuori voikin keksiä kiinnostuksen kohteensa. Ei hoitajaksi kannata ryhtyä sen vuoksi ettei muuta kaksinyt.(aikuiskoulutukseen en ota nyt kantaa)
Harvalle kouluun pyrkijälle painotetaan, että tuleva työ on usein kaksivuoro- jopa kolmivuorotyötä. Oppilaita kun tulee kenttäjaksolle niin useimmille yllätys on kova. Ymmärrän ettei hoitoalalla makseta työharjoittelusta palkkaa joten suurin osa opiskelijoista suostuu tekemään ainoastaan aamuvuoroa. Mitenköhän he sopeutuvat työelämään kun niitä yövuorojakin voi olla PAKKO tehdä. On eri asia valvoa yö telkkaria tuijotellen kuin potilaita hoitaen ja töitä tehden.
No tulipas purettua tunteita. Pointti on ettei kukaan arvosta ammattiasi jollet sinä itse sitä tee. Olen perushoitaja ja ylpeä siitä :)
Niihin hommiin ei kyllä monen toimistoduunarin rahkeet riittäisi niin fyysisesti kuin henkisestikään. Itsellä kokemusta leikkaussalien siivoamisesta vuoden ajalta (välivuosi ennen opiskeluja). Vaikka moni ei varmaan usko - yksi mielenkiintoisimmista hommista, mitä mulla on koskaan ollut! Kerrankin tunsi itsensä tärkeäksi.
Toimistotyöläinen
ei arvosta myöskään laitosvanhuksia, päiväkotilapsia tai sairaita jne...
Näiden ihmisten käsissä on läheistemme elämä joka päivä. Luulisi sitä katsovan kenen käsiin antaa äitinsä tai tyttärensä. Ainakin minä katson, ja muistan myös kiittää mahtavasta työstä.
viimeistään kovissa hammassäryissään oppivat arvostamaan =).
Että yritäpä sillä saada arvostusta, vaikka provikoilla yksin elätän 6 henkisen perheen.
ilkeitä ja ajattelemattomia eivätkä olisi päässeet muuhun koulutukseen ollenkaan, joten oli pakko hakeutua tälle alalle. Tuli sellainen olo, että hitsi, täydellä sydämellä ja innolla ja tarkkaavaisesti teen työtä ihmisten hyväksi ja kouluttaudun jatkuvasti ja luen kirjallisuutta ja otan asioista selvää. Jam itä saan palkkioksi? Haukkuja täällä.
Mä ainakin arvostan sun työtäsi paljon! Ja musta nuo arvostelijat osoittaa vain ja ainoastaan oman tyhmyytensä!
t terveydenhoitaja
Minä ainakin arvostan lähihoitajia, hammashoitajia yms :) Tekevät todella hyvää duunii.. :)
ja niinhän se on aina oluut että jotain mollataan. Varsinki sitä joka uskaltaa puolustaa/tukea kyvytöntä. Kyllä vaan kaikki ihmiset mielellään tuovat omaisensa/lapsensa ym. lähihoitajien huomaan.
Olen käsittänyt että puhelinmyyjät yleensä tienaavat varsin huonosti. Jos kykenet elättämään 6-henkisen perheen sillä työllä, olet varmaan jonkinlainen supermyyjä?