Mitä tekisit jos Suomeen ei enää tulisi lämpimiä kesäkelejä?
Olisi vain tällaista säätä mitä lähipäivinä. Muuttaisitko pois, tappaisitko itsesi vai mitä?
Kommentit (30)
Ei haittaisi. En pidä mistään pikkutoppi+sortsit-pukeutumisesta muutenkaan ja samalla välttyisi hikisiltä, paljailta miesvartaloilta, joita kesäisin joutuu katselemaan.
Ulkona on mukavan kirpeän pirteä ilma, ei kylmä eikä kuuma.
Syytäisin Sipilän hallitusta tietenkin - sitä samaa hallitusta, joka ampuu kohukolikossa vähäosaisia!
Miksi kukaan ei enään puhu ilmaston lämpenemisestä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se haittaisi ainakaan minua... ei semmoisia yli 30c+ täällä tarvitsi olla joka helvetin kesä mitä nyt on ollut loputtomiin. Ei haittaisi niin paljoa jos edes vettä sataisi mutta kun täällä missä asun ei ole kyllä nyt monina vuosina kesäkuukausina oikeataan satanut kuin kerran kaksi. Kun olin pienempi sateisia jaksoja oli useammin ja ilmasto oli näin viihtyisämpi.
Kyllä silloin alkaa oikeasti kyrpimään trooppinen kosteus ja korkeat lämpötilat kun sitä jatkuu läpi koko kesän. Mutta minkäs teet kun suomi sijaitsee missä sijaitsee ja kun Aasian mannerilmasto ulottuu ajoittain Suomeen, niin sitten niitä tuskaisia helteitä on luvassa. Mutta joo, ei siis haittaisi minua ja en sen vuoksi muuttaisi minnekään jos helteet vähenisivät.
Siis ne 10 hellepäivää vuodessa vituttaa noin kovasti??
Ymmärrät sitten varmasti hyvin meitä joita tämänhetkinen sää vituttaa 354 päivää vuodesta!! IHan sama onko joulu vai juhannus, sama keli ja lämpötilat...
No sen ainakin ymmärrän että sinua vituttaa 354 päivää vuodessa enemmän kuin minua. Ei kuulosta ihan terveeltä...
Minä tykkäisin. Ei haittaisi ollenkaan.
Ja miksiköhän niitä ei tulisi? Niiden tuloa ei voi estää kun vain asteroidi-isku tai supertulivuoren purkaus. Ilmaston lämmetessä niitä tulee vääjäämättä entistä enemmän. Ihan puhtaasti jo senkin vuoksi, koska vaikka Suomessa olisi muutama kylmempi vuosi, lämpenee ilmamassat Suomen ympärillä koko ajan. Jossain vaiheessa ne vääjäämättä tyrkkäävät kutistuvan kylmmemmän ilmamassan alueen tieltään, ja sitten olisi lämmintä täälläkin. Lisäksi ne kaikkein kylmimmät ilmamassatkin lämpenevät koko ajan, joten niidenkään alla sää ei ole enää niin kylmää, kuin se on joskus ennen vanhaan ollut.
Vuonna 2100 on ennustettu olevan sen ajan normaalina kesänä nelinkertainen määrä hellepäiviä nykyiseen normaalikesään verrattuna. 2050-luvullakin varmaan jo tuplat nykyiseen verrattuna. Paitsi jos Siperian metaani vapautuu, niin silloin alkaa Suomi muistuttamaan ilmastoltaan Afrikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos käy, että Golf-virran virtaus alkaa tulevaisuudessa heikkenemään on ilmaston viileneminen varmaa.
Itse asiassa korkeintaan talvisin, eikä sekään ole varmaa. Tuosta oli Tieteen Kuvalehdessä joskus vuosi sitten juttu, niin kesäisin Golfvirran pysähtyminen ilmenisi ennemminkin armottomana kuivuutena kuin viilenemisenä. Silloin ei paljon kesällä sadepäiviä olisi. Kesäkuukausina kuiva ilma pitkine poutajaksoineen saattaisi itse asiassa tuoda tänne vieläkin kuumemmat kesät, koska kuiva ilma lämpenee kosteaa ilmaa nopeammin, ja jos ei ole sadetta viilentämässä välissä, kertyy lämpöä pitkän aurinkoisen ajan aikana koko ajan vain lisää. Onhan Siperiankin kuivat, vähäsateiset ja poutaiset kesät paljon kuumempia kuin Suomen nykyiset vastaavat, vaikka yhtä pohjoisessa sijaitaan.
Pakkohan täältä on muuttaa pois, jos jääkausi tulee ja koko maa peittyy mannerjään alle, mikä tietysti tapahtuu vähitellen, jos vanha lumi ei sula pois kesäisin.
Siis ne 10 hellepäivää vuodessa vituttaa noin kovasti??
Ymmärrät sitten varmasti hyvin meitä joita tämänhetkinen sää vituttaa 354 päivää vuodesta!! IHan sama onko joulu vai juhannus, sama keli ja lämpötilat...