Te joilla on miehen kanssa yhteinen säästö- tai käyttötili ettekö pelkää miehen vievän rahat ilman lupaa?
Eikö kannattaisi olla sen lisäksi oma säästötili? Kysyn, kun tuttavapiirissä niin monella joko vaimo tai mies juonut tai pelannut yhteiset rahat. :(
Kommentit (16)
Mun mielestä on ihan typerää ottaa yhteinen tili. Palkat omille tileille ja sitten halutessaan yhteinen taloustili johon kuukausittain molemmat siirtää saman summan/tuloihin suhteutetun summan jolla katetaan perheen yhteiset kulut.
MEillä on siellä yhteistilillä sen verran että yhteiset laskut hoituu, jos mies tyhjentää tilin niin on hänen huolehdittava ne laskutkin :)
Luultavammin mä saisin miehen rahat katoamaan kuin mies minun, mä pyörittelen meidän raha-asiat ja hoidan miehenkin säästöt ja sijoitukset. Mutta kun kummallakin on säästöjä eikä käyttötilit ole nollilla ennen palkkapäivää, niin kavalluksen pelko ei ole päällimmäisenä mielessä.
Meillä siis omat rahat ja yhteisiä menoja ja yhteistä omaisuutta (okt ja osake).
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi olla sen lisäksi oma säästötili? Kysyn, kun tuttavapiirissä niin monella joko vaimo tai mies juonut tai pelannut yhteiset rahat. :(
Kumma, minun tuttavapiirissäni ei ole kenellekään käynyt noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma, minun tuttavapiirissäni ei ole kenellekään käynyt noin.
Sama homma täällä..
Jos mies joisi tai pelaisi meidän säästöt, niin se rahan menetys olisi pienin murhe tilanteessa.
Meillä on yhteinen käyttötili jonne kumpikin siirtää tarpeen mukaan rahaa. Muuten palkat menevät omille tileille.
Enimmillään on käyttötilillä tainnut olla 700 euroa kuun alussa, et se on se minkä siinä sit häviäisi.
Miksi olisin ihmisen kanssa kenen pelkään varastavan minulta? :D eihän sellaisen kanssa voisi asua yhdessäkään!
Huono tuttavapiiri. Meillä on yhteinen säästötili, mutta ei siihen kajota omavaltaisesti, sillä se on yhteinen.
Molemmilla on tilinkäyttöoikeus toisen henkilökohtaisiin tileihin. Minun tililtäni menee lainanlyhennys ja vaimo kustantaa pääasiallisesti ruoan ja päivittäistavarat. Laskut maksetaan miten milloinkin, kumman käyttötilillä nyt sitten enemmän rahaa on. Jos paljon ylijäämää kertyy, sekin menee säästötilille. Automaattisesti sinne menee 200 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisin ihmisen kanssa kenen pelkään varastavan minulta? :D eihän sellaisen kanssa voisi asua yhdessäkään!
Tämä!
Mä olen hoitanut kaikki raha-asiat 21 vuotta, ei ole mies koskaan pelännyt että tyhjentäisin tilit:)
Kai se on tämä luottamus toiseen mikä pitää suhteen kunnossa
Olen hoitanut pankkiasiat yli 30 vuotta.
Miestä ei saa tietokoneelle millään.
Joskus hän vitsailee että onko tilillä yhtään rahaa, vai olenko kavaltanut niitä.
Yhteistä yritystä, maatilaa tässä pyöritellään
Meidän kaikki säästö on minun tiilissä. Miehen tiilissä on vaan ruoka raha. Toivon hän ei pelkää.
Menisin yhteen vain ihmisen kanssa, jolle voisin uskoa pankkitunnukseni vailla pelkoa ja hän minulle. Tosin en vaan näe yhteisessä tilissä järkeä. Tunnen kyllä pareja, joissa molemmat pelkäävät, että kotiin tullessa toinen on vienyt tavarat kaniin päihteiden himoissaan tai pelannut kuukauden ruokarahat manioissaan. Ihmettelin vielä joskus miten joku uskaltaa mennä sellaisen kanssa yhteen, mutta kun on itse samaa tasoa niin ehkei saa tai edes osaa toivoa toisenlaista kumppania.
En ole pelännyt, että noin käy. Jos noin käy, niin kuten joku jo aiemmin totesi, niin se on aikalailla pienin murheista.
Yhteinen tili on ollut nyt 20v enkä ole vielä keksinyt ainoatakaan huonoa puolta siitä. En ymmärrä, miten joku saa erilliset tilit toimimaan, mutta jokaisella on tietty omat tapansa :)
Niin... ja kun on parisuhteessa ihmisen kanssa, johon luottaa, ei tarvitse pohtia tuollasia.
Ei, päin vastoin. Mulla mitään rahaa oo.