Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisitkö kaverisi synttäribileisiin äitienpäivän aattona?

Vierailija
25.04.2017 |

Tuli 40v synttärikutsu kaverin (mies) synttäribileisiin tunnin ajomatkan päähän. Ongelma on vaan siinä, ettei kutsuja selvästikään ole ajatellut, että seuraavana päivänä on äitienpäivä. Synttärisankari on eronnut, eikä tarvitse moista asiaa miettiä, mutta itse en halua a) olla äitienpäivänä ryytynyt juhlimisesta b) emme millään saa lapsenvahtia kyseisenä viikonloppuna, sillä mummo yleensä on auttanut, mutta ei tietenkään voi äitienpäivänä tulla. Eli kai tässä on kieltäydyttävä. Mites muut tekisitte?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en menisi..

Vierailija
2/20 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oliko ne juhlat nyt aattona? Miksei mummo voi silloin tulla apuun? Eikö teillä ole ketään muuta ketä voisi vahtia? Eikö lasta voi ottaa mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kutsu muutama vuosi sitten 30v synttäreille samana päivänä... Menin vaikka harmitti koko ilta kun nuorempi lapseni oli 1v.. Kävin vain juhlissa vesilinjalla (muut joivat boolia ja menivät baariin) harmitti kun molemmat juhlapäivät meni pilalle 😒

Vierailija
4/20 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa juhlia niin, ettet ole "ryytynyt" aamulla? Tietenkin toinen menee ja toinen jää lapsenvahdiksi. Toinen sitten seuraavan kerran.

Vierailija
5/20 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi molemmat juhlapäivät menivät pilloille jos kerran olit vesilinjalla?

Vierailija
6/20 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin. Lapset eivät ole enää vauvoja, jotta mua tarvittaisiin imettämässä tms. Mieheni voisi hoitaa lapsia lauantai-iltana ja sunnuntaina vietettäisiin normaalisti äitienpäivää, eli miehen valmistama aamiainen ja ravintolaan syömään myöhemmin. Mä osaan käyttää alkoholia kohtuudella eikä meillä äitienpäivänä tuon erikoisempaa ohjelmaa ole muutenkaan.

Vierailija
7/20 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä, monesti juhlittu äitienpäivää muulloin kuin virallisena päivänä töiden yms. takia.

Vierailija
8/20 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin käymään ja ottaisin lapsen mukaan. Joihin mehua ja limsaa ja lähtisin kotiin niin, että ehtisin normaalisti nukkumaan. Tunnin ajomatkalla lapsi varmaan nukahtaa autoon, otatte yöpuvun ja hammasharja mukaan, laitatko kylässä hänet nukkumiskuntoon ja kannatte autosta petiin.

Lapsiperhe-elämä on sitä, että ei voi kukkua. Mitäs tuosta. Käytte onnittelemassa synttärisankarille ja syömässä kakkua. Näin kaikki on tyytyväisiä. Ei kukaan oleta, että ihminen, jolla on pieniä lapsia, tulee kännäämään juhliin ja lähtee baarikierrokselle.

Vierailija
9/20 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran sanon, että meillä on häät äitienpäivän aattona eikä tämä ole vieraslistaan vaikuttanut mitenkään. Ollaan kutsuttu pienten lasten vanhempia ja kaikki ovat tulossa, eikä tosiaan ole mitkään päiväjuhlat.

Vierailija
10/20 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sillon tulee euroviisut.

Vierailija
11/20 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin mennäkin.

Äitienpäivä on perinteisesti mun ryytymispäivä. Yleensä tulee formulat ja mm-lätkää. Mies hoitaa kodin ja lapset. Jos ei kerkee kokkaa, niin sitten tilaa pitsat.

Me käydään omat äitimme lauantaina, siis silloin aattona, että siitä vois hyvinkin jatkaa kaverin synttäreille. Etenkin pyöreille.

Mä olen kieltänyt aamukahvit sänkyyn jo alkuunsa, että perhe valmistelee brunssin ja sitten ulkoillaan ja palaillaan kolmeksi kotiin..

Vierailija
12/20 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Sillon tulee euroviisut.

Mä olen kerran ollut Euroviisu päivänä kaverin synttäreillä.

Eka harmitti niin vietävästi, että samana päivänä piti bileet.. hän ei ymmärrä euroviisuja.

Kävi sitten niin, että suurinosa juhlijoista halusi euroviisut, osalle ihan sama ja vain sankari oli vastaan ja saunan menossa anyway. Meillä oli hiton kivat euroviisubileet.

Siitä lähtien on järkännyt aina bileensä euroviisupäivänä. Hauskaa on ollut.

Ohis

Vierailija
13/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin käymään ja ottaisin lapsen mukaan. Joihin mehua ja limsaa ja lähtisin kotiin niin, että ehtisin normaalisti nukkumaan. Tunnin ajomatkalla lapsi varmaan nukahtaa autoon, otatte yöpuvun ja hammasharja mukaan, laitatko kylässä hänet nukkumiskuntoon ja kannatte autosta petiin.

Lapsiperhe-elämä on sitä, että ei voi kukkua. Mitäs tuosta. Käytte onnittelemassa synttärisankarille ja syömässä kakkua. Näin kaikki on tyytyväisiä. Ei kukaan oleta, että ihminen, jolla on pieniä lapsia, tulee kännäämään juhliin ja lähtee baarikierrokselle.

Ei hyvänen aika, ei lasta voi viedä kuokkimaan aikuisten synttärijuhliin! Tosi törkeää olisi viedä kutsumaton vieras toisen juhliin. Ihanko oikeasti joku edes ehdottaa tuollaista?!

Vierailija
14/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
15/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli 40v synttärikutsu kaverin (mies) synttäribileisiin tunnin ajomatkan päähän. Ongelma on vaan siinä, ettei kutsuja selvästikään ole ajatellut, että seuraavana päivänä on äitienpäivä. Synttärisankari on eronnut, eikä tarvitse moista asiaa miettiä, mutta itse en halua a) olla äitienpäivänä ryytynyt juhlimisesta b) emme millään saa lapsenvahtia kyseisenä viikonloppuna, sillä mummo yleensä on auttanut, mutta ei tietenkään voi äitienpäivänä tulla. Eli kai tässä on kieltäydyttävä. Mites muut tekisitte?

Menisin. Mikä pakko siellä on juoda itsensä känniin tai viipyä auringonnousuun asti? Voihan siellä käydä selvinkinpäin tai pari siideriä nauttineena ja lähteä puolilta öin.

Vierailija
16/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
17/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti menisin.

Vierailija
18/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, ei niitä kakaroita raahata aikuisten illanistujaista. Ei ne ole mitään lasten paikkoja. Lisäksi vain kutsutut menevät, jos lasta ei ole kutsuttu, ei hän ole tervetullut!

Niin ja luuletko, että juhlakalu on innoissaan, jos rupeatte kesken juhlien säätämään jotain lapsen iltatoimia.

Vierailija
19/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, menisin mielelläni. Muuten olenkin varmaan yksin sen illan kotona ja seuraavana päivänä töissä. Hyvin ehtis bileisiin ja se olis mukavaa erityisesti äitienpäivänä, kun se menee muuten noin.

Yleensäkin äitienpäivä on meillä ollut isoäitien päivä, vaikken aina ole töissäkään silloin. Isoäidit odottavat juhlallisuuksia ja kun olen eronnut, ne ei useinkaan koske minua. Näen lapseni vasta illalla, kiva että edes silloin. Sen verran olen oppinut, etten vaatimalla odotakaan keltään mitään, kun itselläni oli vaativa äiti jo lapsena. On edelleen, mutta vaatimukset kohdistuu lähinnä lapsenlapsiin.

Työpäivä äitienpäivänä on aika hyvä ratkaisu. Ja kyllä, voisinm hyvin mennä juhlien jälkeen riittävän reippaana töihin. Piristää se välillä, kun muuten ne illat, jolloin lapset on isällään, kuluu normaalisti yksin. Vapaapäivinä olen melkein aina lasten kanssa, joten muitakaan tilaisuuksia aikuisten juhliin ei juuri ole.

Vierailija
20/20 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin autolla, pitäisin hauskaa, joisin varmaan yhden tai korkeintaan kaksi juomaa, sitten kun alkoholi olisi haihtunut verestä, toivottaisin hyvät bileiden jatkot ja lähtisin kotiin. Ja olisin aamulla vastaanottamassa äitijuhlallisuudet.

win-win