SUURPERHEELLISET viikkoon 28
Kommentit (17)
Sadepäivän lukemista kaipaan=)
Tänne ei uutta!Masu kasvaa ja vauva potkii.Paripäivää oli hiljaisempi nyt taas vauhdissa,heräsi varmaan äidin hermoiluun!
Myin meidän vaaleanpunaiset rattaat ja tilalle ostettiin ruskeat yhdistelmät.niihin sopii sitten joka vaalean punainen -tai sininen peitto,kummin vaan=)
Loput tarvikkeet,sitterin ja turvakaukalon,sankin sitten lainaksi ystävältä.
Mitäs se meinasikaan kun vauva "tärisee"tai "värisee"kohdussa?Oliko joku uskomus että pissaa?Muistaako/onko kuullut kukaan?
Jeps,eipä mullakaan mitään asiaa,ultraa odottelen 2 viikon päässä...Piiiitkä aika on!
Petite-te ja bebe nro 7 rv 18+4(kö?)
3300g ja 51cm. Synnytys käynnistettiin kalvot puhkaisemalla ja kokonaiskesto oli 1h 50 min. Kaikki sujui hyvin ja poika on aivan ihana! Tänään tulimme kotiin.
Vähän väsyttää, mutta muuten oma olo on erinomainen. Pientä haikeutta on ilmassa, jos ja kun tämä on meidän viimeinen vauva.
- Väsynyt, mutta onnellinen Meriutu. Kahden pojan ja kahden tytön ylpeä mamma!
Ihanaa vauvantuoksuista arkea nyt vaan nauttimaan!!!
Petite-te
Tänne ei ihmeempiä kuulu, maha alkaa olla "kaikkien nähtävillä" ja vieraammatkin uskaltavat jo tulla kysymään, onko meille tulossa perheenlisäystä... Kauhea myllerrys tuntuu masussa olevan päällä 24/7. Eilen illalla kun makasin hetken selälläni, niin vatsa oli selvästi toispuoleinen ja vauva tuntui olevan oikealla puolella. Yöllä heräsin puoli neljän aikaan kun nuorempi tyttö heräsi pissihätään (käyn aina itse samalla jos tyttö herää pissille, muuten ei yöllisiä pissireissuja tarvi tehdä) ja könysi sitten sen jälkeen meidän sänkyyn. En sitten enää saanutkaan unta. Myös yöllä oli myllerrys päällä... Vähän ennen viittä nousin sitten sängystä ylös ja aloin aamutoimiin. Kerrankin sain itseni laitettua ihmisen näköiseksi ja vielä oltiin tarhalla ihan ajoissa!! :-O
Tänään olisikin taas piiiiitkästä aikaa neuvola (edellinen oli rv 14+4)...
maria80 rv 21+5
Nopeasti ponnistit pojan maailmaan, ihanaa vauvantuoksuista arkea toivottelen täältä ja haaveilen että olisipa itselläkin jo pian nyytti sylissä...
No, siihen tosin menee vielä kolme kuukautta ja aika tuntuu matelevan siltä osin. Mies on ollut kohta 2 viikkoa lomalla ja ensi viikolla ja seuraavalla menee töihin ennen kuin jatkaa lomaansa. Meillä on ollut piharappujen tekemistä aina silloin kun sateelta on pystynyt. Lähtivät just vanhimman kanssa ostamaan lisää kestopuuta kun tarpeet loppuivat kesken. Nuorimmaista oon käyttänyt uimakoulussa tän viikon. Hampaat on kalisseet mutta sitkeä sissi on ollut ja rohkeasti painellut veteen.
Äsken soitti vanhemman pojan jalisvalmentaja ja värväsi miehen talkoohommiin järjestysmieheksi lauantaina St Michel-raveihin joten mies kökkii sit siellä ja myö lasten kaa kotona. Mitäpä sitä ei lasten harrastusten eteen tekisi...
Maria80, miten siulla noin harvoin on neuvoloita? Minulla on alusta asti ollut 4-5 viikon välein vaikka onkin jo 4. lapsi tulollaan.
Meillä masuasukki möyryää ihan kamalasti-toivotaan tosiaan että möyrii ja myllää nyt yllin kyllin ja on sit synnyttyään rauhallinen...
Mutta nyt on lähdettävä pyykin pesuun. Viisivuotiaalla oli tullut yöllä pissivahinko ja täytyy mennä lakana- ja peittopyykille...blääh.
tanni jolla ei oo viikoista tietoakaan (kesä on pehmentänyt aivot)
neuvolakäynneistä.Mulla oli viimeksi rv 15+2 ja seuraavaksi 23+ jotain.Eli pitkä väli.Tuohon tulee kyllä rv 21 ultra mutta kuitenkin.Toisaalta ei mulla tarvetta mennä neuvolaan ,vauva liikuskelee niin ahkeraan.Tiedän että kakki siltäosin ok.
Seuraavaksi onkin sitten norm 4 vkon väli kunnes harventuu loppuviikoilla!
Mulle sopii tämä!
petite ja nro 7 rv 18+ jotaiiiiiin
ja seuraava aika on sitten taas 7 viikon päästä rv 28. Eli täällä on
alettu säästämään ihan kunnolla, että kaupunki saa kaikki jonnin
joutavat museot maksettua :/... Eikä SIJAINEN tiennyt, että onko mulla
silloin enää sitten sitä lääkäriä, kun kävin siellä Koksissa viime
viikolla lääkärilläkin sen häntäluun takia...
Mutta siis "tuloksiin";
Hemppa oli noussut 113 -> 122, vaikken ihan joka päivä ole rautaa
muistanutkaan syödä! Painoakin oli tullut, mutta ihan maltillisesti 378
g/vko (tosin suurin osa ihan parina viime viikkona *punastuu*), paineet
korkealla, mutta samalla tasolla kuin koko raskauden 119/82. Mutta
pissassa oli sitten sokerit kahdella plussalla :S. Nyt mun pitää sitten
kiireesti (th:n sanoin) varata sokerirasitukseen aika, vaikka muuten se
olisi ollut "vasta" n. kk:n päästä... Kohdun korkeuden mittaasi kahteen
kertaan ja sai molemmilla kerroilla tulokseksi 21 (eli ihan siellä
kääppyrän yläreunassa, mutta vielä kyllä normaaleissa rajoissa)!!!
Hmmm... Aika jättiläinen taitaa tulla tai sitten vettä on reilusti
(eikös se ole yleensä yksi merkki r.diabeteksesta? ??) tai sitten kyse
on vain siitä että edellisestä raskaudesta on kulunut niin vähän
aikaa... Mutta vastasihan tuo ultrassakin melkein viikkoa isompaa ja
sen mukaan jos katsoo tuon kohdun koon, niin sittenhän ollaan jo paljon
lähempänä keskiviivaa tuolla käyrällä...
Luinpa sitten aikani kuluksi sitä lääkärin viime käynnistä tekemää
kirjoitelmaa (miksi sitä nyt sanottiinkaan) ja löysin sitten sieltä
senkin mitä oli laittanut kohdunsuun tilanteesta. . Melkein näin; "
mainittakoon, että kohdun ulkosuu sormelle auki, mutta kohdun kanavaa
jäljellä yli 3 cm." Oli kyllä siellä pidemmälti kirjoitettu, kun oli
sillä lääkärikielellä ;)
maria80 (taas :D)
Ei sen puoleen, että itse haluaisin useasti siellä käydä. Lähinnä taas vaan ihmettelen että miten kuntien käytännöt niin kovasti eroaa toisistaan. Kolmatta Espoossa odottaessa kävin huomattavasti harvemmin kuin nyt neljättä Mikkelissä odottaessa....
Täällä Mikkelissä ei kuulu rakenneultraa ja kävin yksityisellä ja just täytin lisäselvityspyyntöä kun ei Kela mitään suostu maksamaan. No, ei varmaan oo mitään hyötyä mutta onpahan täytetty.
Muuten ei mitään uutta.
tanni
Nyt vasta pääsen ilmoittelemaan, että perheemme kasvoi viidennellä pojalla viime lauantaina. Tulin jo alkuviikosta sitä tänne kertomaan, mutta yllättäen sivut olivat pois käytöstä, joten en onnistunut kirjautumaan ja nyt vasta ehdin uudelleen.
Synnytys käynnistyi heti kunnon supistuksilla lauantai yönä klo 2.00. Seurailin tilannetta ja yhä kipeytyviä supistuksia yli kolmeen saakka, jolloin herätin mieheni. Sairaalaan päästiin klo 4.15 ja poika oli maailmassa jo klo 5.35! Mitään merkkejä synnytyksestä ei ollut vielä nukkumaan mennessä.
Vauva syntyi siis rv 40+3 ja kokoa pikkumiehellä oli 3780 g ja 51 cm.
Kotiin tultiin jo maanantaina ja kaikki on mennyt tosi hyvin. Isot veljet on ihan innoissaan uudesta pikkuveljestä. :)
Onnea kovasti myös Meriutulle pienestä pojasta!
_äippä_ ja pikkumies 5 vrk
Mukavan kokoinen poikalauma teillä talossa!
Onnellisia hetkiä, nauttikaa olostanne!
tanni
Onnea kovasti meriutu ja äippä!! Odotus on päättynyt ja palkittu pikkupojilla! :) Nautinnollista vauvaelämää!! :)
Toivottaa Omppis kera viiden lapsukaisen :x
Pikaisesti onnittelen teitä!
Ihanaa että kaikki meni hyvin, ja nopeasti!!
Minulla kuopus kiukuttelee jaloissa, joten en sen enempää kirjoittele, kiva että nämä sivut näyttää vihdoin aukeavan..
sinuvi 38+0
Onnitteluni Meriutulle ja Äipälle!
Kanelisokeri
Ihan vaan pikainen vilkutus,mökkeilemään lähdössä ja nettipimentoon viikoksi--kahdeksi?!
Ultra 25.7,sitten ainakin kuulumisia kertomaan!
Petite-te ja bebe nro 7 rv 19+1
Vaikken enää olekaan pinossa kirjoitellut, niin ajattelin vauvauutiset silti kertomaan tännekkin tulla..
Eli keskiviikkona 9.7. meille syntyi pikkuneiti 3466g ja 49cm rv39. Synnytys oli nopea ja kipeä ja taas luomu, ei ehditty lääkitä millään.. Kaikki sujui kuitenkin hyvin, ja kotiin tultiin perjantaina.
Tässä samoissa fiiliksissä kuin meriutu, haikeana viimeisen vauvan kanssa...
Kaikkea hyvää jatkossa, ja kiitokset tärkeän asian jakamisesta kaikille!!
Ex-Ädä78 alias Räpätäti+"Ninni" 4vrk
Hei ja hurjasti onnea vauvan saaneille äipälle, Meriutulle ja Räpätäti30:lle!!! Ihanaa varmasti päästä pitkän odotuksen jälkeen nuuhkimaan ja tutustumaan uuteen perheenjäseneen. Ensipäivät vauvan syntymän jälkeen ovat jotenkin niin taianomaisia väsymksestä huolimatta.
Itse kotiuduin eilen illalla Espanjasta. Loma oli ihan kiva mutta oma kuvotus, väsymys ja sitkeänä edelleen kiusaava silmätulehdus hieman latistivat lomatunnelmaa. Lapsilla oli kyllä hauskaa. Melkein asuivat uima-altaassa ja sukeltelivat kuin pienet delfiinit.
Mies lähti tänään käymään lasten kanssa mökillä. Minä olen pessyt pyykkiä ja ottanut rennosti. Nukuin päiväunetkin, vaikka yölläkin tuli nukuttua 11 tuntia. Unentarve tuntuu nyt olevan pohjaton. Oksentaa ei ole tarvinnut, vaikka pahoinvointi vaivaakin aika lailla. Oikein mikään ei maistu mutta kaiken aikaa pitää jotakin mussuttaa, ettei vatsa pääse kurisemaan ja pahoinvointi yltymään ihan kamalaksi. Painoa on varmasti jo nyt kertynyt muutama kilo. Tuntuu, että vatsan seutu on turvonnut kovasti. Huomenna soittelen neuvolaan saadakseni lähetteen alkuraskauden ultraan. On tämä vaan niin kovin jännittävää tämä alkuraskaus, kun ei vielä tiedä, onko kohdussa todellakin elämää.
Hyviä mökkikelejä teille kaikille mökkeileville!
oliviaana rv 8 huomenna
Kanelisokerin ja Omppiksen terveiset kävin lukemassa viime viikon pinosta, ihanaa vauvantuoksuista arkea teillä!
Meriutulla toivottavasti on kaikki hyvin, käynnistys kai oli tänään? Odotellaan sieltäkin uutisia. Miten _ äippä _ ??
Täällä ei mitään uutta eikä ihmeellistä. Maha kasvaa kamalaa vauhtia ja vauva potkii ja möyrii hirmuisesti. Toivotaan että saa kohdussa riehumisesta tarpeekseen niin ei tarvii sitten enää riehua kun syntyy!! Mies on lomalla vielä tän viikon ja menee sitten välillä 1-2 viikoksi töihin. Kuopuksen uimakoulu alkoi tänään. Järvivesi oli aika kylmää +16 astetta, kun oli oikein tuulla myllännyt. Toivotaan lämpimämpiä kelejä loppuviikolle.
Sokerirasitukseen varasin ajan 21.7. ja neuvolalääkäri on siitä viikon kuluttua. Tunnen itseni lähinnä jo elefantiksi, mitenhän sitten 3 kk:n kuluttua....
tanni 25 ja risat