Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut pysähtyy suojatien eteen tyyliin yli 10m päähän?

Vierailija
25.04.2017 |

Ajoin yksisuuntaista tietä kun viereisellä kaistalla ajava pui nyrkkiä. En yksinkertaisesti tajunnut hänen olleen pysähtynyt suojatien eteen, koska oli siitä niin kaukana. Luulin kääntyvän viereiselle parkkipaikalle tms. Tien laidassa mummo vielä empi, lähteekö ylittämään vai ei.

Kommentit (18)

1/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi noudattaa 5 metrin sääntöä, joka koskee suojatien eteen pysäköintiä? Eivät ymmärrä pysähtymisen ja pysäköinnin eroa.

Vierailija
2/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse jätä noin kauas, vaan himmailen selvässä ylityksessä jo kauempaa, niin eipähän muodostu giljotiiniä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ymmärrä. Tai kymmeniä metrejä ennen valoja, ja valuttaa hiipimisvauhtia kohti valoja.

Tuo nimittäin on ainakin täällä stadin ruuhkissa kamalaa käytöstä, koska usein siinä valoissa on kaistat kääntyville, ja koko autosuma sumppuuntuu sen hiipijän perään, kun ei pääse ryhmittymän tämän hidastellessa jo paljon ennen valoja.

Yksi esimerkki vielä... pääkaupunkiseutulaisista ehkä jotkut tietävät liikennesuunnittelun kukkasen Vantaan Kaivokselassa. Kun Kaivokselan valoristeykseen tulee kolmostien suunnasta kääntyäkseen Malminkartanoon, vain noin 30 metrin päässä valoristeyksestä on uudet liikennevalot, josta voi kääntyä risteyksen kainalossa olevaan S-marketiin ja asuinalueelle. Ruuhkassa autot eivät meinaa mahtua millään kääntymään, jos tuon toisen risteyksen valot päsähtävät punaiselle. Pahimmillaan siinä on joku tampio puolessavälissä tuota 30 metrin matkaa odottamassa valojen vaihtumista ja takanaan autoilijat kiroilevat, kun ovat jumahtaneet keskelle vilkasta risteystä, koska eivät mahdukaan kääntymään....

Joten. Ajakaa siihen risteykseen/suojatielle asti, ei tarvitse ryysiä, mutta pliis ei myöskään hiipiä, ainakaan ruuhka-aikana.

Kiitos

Vierailija
4/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Helsingistä joku lähti kävelemään Turkuun ja pysyähtyi riittävän ajoissa?

Vierailija
5/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ymmärrä. Tai kymmeniä metrejä ennen valoja, ja valuttaa hiipimisvauhtia kohti valoja.

Tuo nimittäin on ainakin täällä stadin ruuhkissa kamalaa käytöstä, koska usein siinä valoissa on kaistat kääntyville, ja koko autosuma sumppuuntuu sen hiipijän perään, kun ei pääse ryhmittymän tämän hidastellessa jo paljon ennen valoja.

Yksi esimerkki vielä... pääkaupunkiseutulaisista ehkä jotkut tietävät liikennesuunnittelun kukkasen Vantaan Kaivokselassa. Kun Kaivokselan valoristeykseen tulee kolmostien suunnasta kääntyäkseen Malminkartanoon, vain noin 30 metrin päässä valoristeyksestä on uudet liikennevalot, josta voi kääntyä risteyksen kainalossa olevaan S-marketiin ja asuinalueelle. Ruuhkassa autot eivät meinaa mahtua millään kääntymään, jos tuon toisen risteyksen valot päsähtävät punaiselle. Pahimmillaan siinä on joku tampio puolessavälissä tuota 30 metrin matkaa odottamassa valojen vaihtumista ja takanaan autoilijat kiroilevat, kun ovat jumahtaneet keskelle vilkasta risteystä, koska eivät mahdukaan kääntymään....

Joten. Ajakaa siihen risteykseen/suojatielle asti, ei tarvitse ryysiä, mutta pliis ei myöskään hiipiä, ainakaan ruuhka-aikana.

Kiitos

Kyllä minä ymmärrän. Jalankulkijoilla ei tunnu olevan mitään itsesuoleluvaistoa ja tietä lähdetään ylittämään jopa ap kuvaamasta kohtaan ja vikahan on auttamatta autoilijassa.

Vierailija
6/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ymmärrä. Tai kymmeniä metrejä ennen valoja, ja valuttaa hiipimisvauhtia kohti valoja.

Tuo nimittäin on ainakin täällä stadin ruuhkissa kamalaa käytöstä, koska usein siinä valoissa on kaistat kääntyville, ja koko autosuma sumppuuntuu sen hiipijän perään, kun ei pääse ryhmittymän tämän hidastellessa jo paljon ennen valoja.

Yksi esimerkki vielä... pääkaupunkiseutulaisista ehkä jotkut tietävät liikennesuunnittelun kukkasen Vantaan Kaivokselassa. Kun Kaivokselan valoristeykseen tulee kolmostien suunnasta kääntyäkseen Malminkartanoon, vain noin 30 metrin päässä valoristeyksestä on uudet liikennevalot, josta voi kääntyä risteyksen kainalossa olevaan S-marketiin ja asuinalueelle. Ruuhkassa autot eivät meinaa mahtua millään kääntymään, jos tuon toisen risteyksen valot päsähtävät punaiselle. Pahimmillaan siinä on joku tampio puolessavälissä tuota 30 metrin matkaa odottamassa valojen vaihtumista ja takanaan autoilijat kiroilevat, kun ovat jumahtaneet keskelle vilkasta risteystä, koska eivät mahdukaan kääntymään....

Joten. Ajakaa siihen risteykseen/suojatielle asti, ei tarvitse ryysiä, mutta pliis ei myöskään hiipiä, ainakaan ruuhka-aikana.

Kiitos

Kyllä minä ymmärrän. Jalankulkijoilla ei tunnu olevan mitään itsesuoleluvaistoa ja tietä lähdetään ylittämään jopa ap kuvaamasta kohtaan ja vikahan on auttamatta autoilijassa.

Jos on suojatie ja palaa vihreä sekä silloin kun ei ole valoja saa jalankulkija ylittää tien koska tahansa. On autoilijan velvollisuus väistää jalankulkijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ymmärrä. Tai kymmeniä metrejä ennen valoja, ja valuttaa hiipimisvauhtia kohti valoja.

Tuo nimittäin on ainakin täällä stadin ruuhkissa kamalaa käytöstä, koska usein siinä valoissa on kaistat kääntyville, ja koko autosuma sumppuuntuu sen hiipijän perään, kun ei pääse ryhmittymän tämän hidastellessa jo paljon ennen valoja.

Yksi esimerkki vielä... pääkaupunkiseutulaisista ehkä jotkut tietävät liikennesuunnittelun kukkasen Vantaan Kaivokselassa. Kun Kaivokselan valoristeykseen tulee kolmostien suunnasta kääntyäkseen Malminkartanoon, vain noin 30 metrin päässä valoristeyksestä on uudet liikennevalot, josta voi kääntyä risteyksen kainalossa olevaan S-marketiin ja asuinalueelle. Ruuhkassa autot eivät meinaa mahtua millään kääntymään, jos tuon toisen risteyksen valot päsähtävät punaiselle. Pahimmillaan siinä on joku tampio puolessavälissä tuota 30 metrin matkaa odottamassa valojen vaihtumista ja takanaan autoilijat kiroilevat, kun ovat jumahtaneet keskelle vilkasta risteystä, koska eivät mahdukaan kääntymään....

Joten. Ajakaa siihen risteykseen/suojatielle asti, ei tarvitse ryysiä, mutta pliis ei myöskään hiipiä, ainakaan ruuhka-aikana.

Kiitos

Kyllä minä ymmärrän. Jalankulkijoilla ei tunnu olevan mitään itsesuoleluvaistoa ja tietä lähdetään ylittämään jopa ap kuvaamasta kohtaan ja vikahan on auttamatta autoilijassa.

Jos on suojatie ja palaa vihreä sekä silloin kun ei ole valoja saa jalankulkija ylittää tien koska tahansa. On autoilijan velvollisuus väistää jalankulkijaa.

10m ennen suojatietä?

Vierailija
8/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ymmärrä. Tai kymmeniä metrejä ennen valoja, ja valuttaa hiipimisvauhtia kohti valoja.

Tuo nimittäin on ainakin täällä stadin ruuhkissa kamalaa käytöstä, koska usein siinä valoissa on kaistat kääntyville, ja koko autosuma sumppuuntuu sen hiipijän perään, kun ei pääse ryhmittymän tämän hidastellessa jo paljon ennen valoja.

Yksi esimerkki vielä... pääkaupunkiseutulaisista ehkä jotkut tietävät liikennesuunnittelun kukkasen Vantaan Kaivokselassa. Kun Kaivokselan valoristeykseen tulee kolmostien suunnasta kääntyäkseen Malminkartanoon, vain noin 30 metrin päässä valoristeyksestä on uudet liikennevalot, josta voi kääntyä risteyksen kainalossa olevaan S-marketiin ja asuinalueelle. Ruuhkassa autot eivät meinaa mahtua millään kääntymään, jos tuon toisen risteyksen valot päsähtävät punaiselle. Pahimmillaan siinä on joku tampio puolessavälissä tuota 30 metrin matkaa odottamassa valojen vaihtumista ja takanaan autoilijat kiroilevat, kun ovat jumahtaneet keskelle vilkasta risteystä, koska eivät mahdukaan kääntymään....

Joten. Ajakaa siihen risteykseen/suojatielle asti, ei tarvitse ryysiä, mutta pliis ei myöskään hiipiä, ainakaan ruuhka-aikana.

Kiitos

Kyllä minä ymmärrän. Jalankulkijoilla ei tunnu olevan mitään itsesuoleluvaistoa ja tietä lähdetään ylittämään jopa ap kuvaamasta kohtaan ja vikahan on auttamatta autoilijassa.

Jos on suojatie ja palaa vihreä sekä silloin kun ei ole valoja saa jalankulkija ylittää tien koska tahansa. On autoilijan velvollisuus väistää jalankulkijaa.

Nyt puhutaan yli 10 metriä ennen suojatietä pysähtymisestä ja hidastamisesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ymmärrä. Tai kymmeniä metrejä ennen valoja, ja valuttaa hiipimisvauhtia kohti valoja.

Tuo nimittäin on ainakin täällä stadin ruuhkissa kamalaa käytöstä, koska usein siinä valoissa on kaistat kääntyville, ja koko autosuma sumppuuntuu sen hiipijän perään, kun ei pääse ryhmittymän tämän hidastellessa jo paljon ennen valoja.

Yksi esimerkki vielä... pääkaupunkiseutulaisista ehkä jotkut tietävät liikennesuunnittelun kukkasen Vantaan Kaivokselassa. Kun Kaivokselan valoristeykseen tulee kolmostien suunnasta kääntyäkseen Malminkartanoon, vain noin 30 metrin päässä valoristeyksestä on uudet liikennevalot, josta voi kääntyä risteyksen kainalossa olevaan S-marketiin ja asuinalueelle. Ruuhkassa autot eivät meinaa mahtua millään kääntymään, jos tuon toisen risteyksen valot päsähtävät punaiselle. Pahimmillaan siinä on joku tampio puolessavälissä tuota 30 metrin matkaa odottamassa valojen vaihtumista ja takanaan autoilijat kiroilevat, kun ovat jumahtaneet keskelle vilkasta risteystä, koska eivät mahdukaan kääntymään....

Joten. Ajakaa siihen risteykseen/suojatielle asti, ei tarvitse ryysiä, mutta pliis ei myöskään hiipiä, ainakaan ruuhka-aikana.

Kiitos

Kyllä minä ymmärrän. Jalankulkijoilla ei tunnu olevan mitään itsesuoleluvaistoa ja tietä lähdetään ylittämään jopa ap kuvaamasta kohtaan ja vikahan on auttamatta autoilijassa.

Jos on suojatie ja palaa vihreä sekä silloin kun ei ole valoja saa jalankulkija ylittää tien koska tahansa. On autoilijan velvollisuus väistää jalankulkijaa.

10m ennen suojatietä?

Vaikka.

Autoilijan pitää jo hyvissä ajoin näyttää että hän pysähtyy. Hänen pitää olla myös valmiina reagoimaan asioihin. Jos ei ole valoja niin kävelytielle saa jalankulkija tulla koska vaan ja autoilijan pitää pysähtyä.  Siihen EI tarvitse jalankulkijan pysähtyä odottelemaan vaan se voi suoraan lähteä kävelemään. Joten se että hiljentää jo hyvissä ajoin aina ennen suojatietä on erittäin hyvä asia.

Vierailija
10/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pysähtyminen 10 m ennen suojatietä vaivaa ennenkaikkea naiskuskeja. Olen pannut merkille että n. 90% kauaksi pysähtyjistä on naisia. Sitten he kurkkivat naama tuulilasissa sinne yläviistoon, että milloin ne valot vaihtuu.

Kyse on kai siitä, ettei ne kuskit tiedä, että siellä risteyksen toisella puolella on aina myös samat valot joita voi seurata. Haluvat siis vain katsoa niitä auton ja suojatien välissä olevia valoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta tekin mielenne pahoitatte. Paremmin se liikenne sujuu, kun autoilijatkin ajavat rauhallisemmin. Seuraaviin liikennevaloihin kuitenkin kun pitää pysähtyä.

Vierailija
12/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta tekin mielenne pahoitatte. Paremmin se liikenne sujuu, kun autoilijatkin ajavat rauhallisemmin. Seuraaviin liikennevaloihin kuitenkin kun pitää pysähtyä.

Ja sekä pyöräilijät ja jalankulkijat muistavat, että heilläkin on velvollisuuksia. Yhteistyöllä saadaan liikenne joustavammaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinä olet taaperon ja vauvan kanssa ylittämässä tietä suojatiellä niin luulisi että kiitollisena olisit: eipähän ainakaan jää sinulle, saati muille kulkijoille " kuolleita" kulmia ja giljotiinejä, erehtymisen mahdollisuuksia suojatien käyttäjistä.

Itse kuljen jalan, autoillen ja pyöräillen: helpointa ja vaivatonta on auton ratin takana; ei haittaa vaikka liikennesääntöjä noudattaa- satoi tai paistoi.

Ei ole minulta pois jos toisia kunnioitan ja jopa edistän turvallisuutta, tässä muutoin niin turvattomassa ajassa. Koskaan kun ei voi tietää milloin itse olen saamapuolella.

Onnea matkaan jokaiselle teille😇

Vierailija
14/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pysähtyminen 10 m ennen suojatietä vaivaa ennenkaikkea naiskuskeja. Olen pannut merkille että n. 90% kauaksi pysähtyjistä on naisia. Sitten he kurkkivat naama tuulilasissa sinne yläviistoon, että milloin ne valot vaihtuu.

Kyse on kai siitä, ettei ne kuskit tiedä, että siellä risteyksen toisella puolella on aina myös samat valot joita voi seurata. Haluvat siis vain katsoa niitä auton ja suojatien välissä olevia valoja.

Mulle autokoulussa aikoinaan , nimenomaan naispuolinen opettaja jos sillä nyt merkitystä, neuvoi pysähtymään niin kauas että nimenomaan näkee nämä ensimmäiset liikennevalot. Ihan huuhaata jos siellä ne toiset valot risteyksessä on..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää jalankulkijat jotka eivät voi kunnolla osoittaa aikomustaan mennä tien yli!

Vierailija
16/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 10. Meillä Hyvinkäällä on risteykdiä, jossa ainoat valot on ennen risteystä. Ja jos vasemmalla kaistalla on vaikkapa pakettiauto, ainoa tolppa on oikealla puolella autoa. Sitä ei näe, jos ajaa tolpalle asti.

Vierailija
17/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää jalankulkijat jotka eivät voi kunnolla osoittaa aikomustaan mennä tien yli!

Jalankulkijana ärsyttää autoilijat, jotka pysähtyy suojatien eteen ja viittoo ylittämään vaikka olen jatkamassa suoraan aikomattakaan ylittää tietä. :D

Vierailija
18/18 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Numerolle 10. Meillä Hyvinkäällä on risteykdiä, jossa ainoat valot on ennen risteystä. Ja jos vasemmalla kaistalla on vaikkapa pakettiauto, ainoa tolppa on oikealla puolella autoa. Sitä ei näe, jos ajaa tolpalle asti.

Ei ainakaan keskustassa kauppakeskus Willan ympäristössä ole yhtään sellaista kaksikaistaista risteystä, jossa ei olisi valoja risteyksen toisella puolella. Mistä sellainen risteys löytyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä