Käännätkö sinäkin autosi renkaat valmiiksi, vaikka joudut vielä odottamaan vuoroasi?
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005184611.html
Kyseisessä artikkelissa esitellään yksi skenaario mitä siitä voi mahdollisesti seurata.
Surullista, ikävää, peruuttamatonta.
Ei tästä turhaan autokouluissa varoiteta.
Tunnen monia jotka tekevät juuri tätä renkaiden valmiiksi kääntämistä ja jos yrität asiasta nätisti sanoa niin helposti saat osaksesi irvailuja ja älä ny jaksa olla hysteerinen, mitä muka voi sattua tyylisiä kommentteja...
Ihmiset kiltit, ne renkaat käännetään vasta sitten, kun käännytään!
Olkoon heidän muistonsa varoituksena teille muille.
Kommentit (14)
Ja sä revit tuon päätelmän mistä? Mitäs jos: renkaat olivatkin suorassa ja äiti ryhmittynyt kaistan vasempaan reunaan odottamaan kääntymistä ja lekuri törmäsi oman autonsa vasemmalla etukulmalla 80km/h pysähtyneen auton oikeaan takakulmaan? Mihin luulisit että auto lentää? Suoraan eteenpäin?
Ihan yhtä lailla suoraan eteenpäin renkaat sojottaen voi toisen töytäisemänä joutua keskelle risteystä ja rekan alle.
En käännä, ei tee hyvää renkaille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä lailla suoraan eteenpäin renkaat sojottaen voi toisen töytäisemänä joutua keskelle risteystä ja rekan alle.
Renkaiden kääntäminen lisää todennäköisyyttä ajautua toiselle kaistalle huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä lailla suoraan eteenpäin renkaat sojottaen voi toisen töytäisemänä joutua keskelle risteystä ja rekan alle.
Niin voi, mutta todennäköisyys päätyä vastaantulijan alle on pienempi.
Vanha juttu! Mutta joo, joskus käännän ja joskus en.
En käännä koska etenkin asfaltilla renkaiden kääntö auton ollessa paikallaan on asia jota on syytä välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä lailla suoraan eteenpäin renkaat sojottaen voi toisen töytäisemänä joutua keskelle risteystä ja rekan alle.
Niin voi, mutta todennäköisyys päätyä vastaantulijan alle on pienempi.
Mutta oikealta tai vasemmalta tulevan alle jäämisen riski suurempi. Sitä vartenhan risteykseen pysähdytään, kun on muuta liikennettä.
Tämän opin jo vuosia sitten jostain John Irvingin romaanista.
Meidän pihaan käännytään juuri tuon kaltaisessa tilanteessa ja jos ryhmittäytyessä joku on kovin kiinni puskurissa, niin hidastelen ja käännyn todella hitaasti sekä käytän leveämmän osan kaistasta kääntymiseen.
Sen sijaan jos jollain on kunnon turvaväli, niin saatan tehdä tilaa jopa omalle kaistalle ryhmittäytymällä vastaantulijan kaistalle (toki kunnolla varmistettu, että ketään ei ole tulossa).
Ja aina silmä kovana taustapeilissä että varmasti huomataan kaikki aikeeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä lailla suoraan eteenpäin renkaat sojottaen voi toisen töytäisemänä joutua keskelle risteystä ja rekan alle.
Niin voi, mutta todennäköisyys päätyä vastaantulijan alle on pienempi.
Mutta oikealta tai vasemmalta tulevan alle jäämisen riski suurempi. Sitä vartenhan risteykseen pysähdytään, kun on muuta liikennettä.
Se riippuu ihan risteyksestä millaisia riskejä on ja ei ole. Kaikki risteykset eivät ole mallia X. Jos tulet risteykseen jossa ei ole kääntymistä oikealle, vaan tie jatkuu joko suoraan tai kääntyy vasemmalle, ja olet kääntymässä vasemmalle niin ei tosiaankaan kannata kääntää renkaita valmiiksi vasemmalle kun odottaa vastaantulevan liikenteen ohitus koska vaihtoehdot ovat että joko sinut tuutataan vastaantulijan alle tai sitten suoraan eteenpäin jolloin sinuun ei osu kukaan edestä eikä sivulta.
Mä kyllä ostan omat renkaat, ei tartte kääntää niitä mistään.