Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään että mulla on keuhkosyöpä!

paniikissa
24.04.2017 |

Mulla on ollut kuivaa yskää kohta 6 viikkoa ja limainen kurkku, olen käynyt jo kahdesti lääkärissä, ekalla kerralla annaettiin vaan yskänlääkettä ja kuunneltiin keuhkot, toisella kerralla otettiin verikokeet, tulehdusarvo, kuunneltiin keuhkot ja sain astmapiipun, Koska yskä jatkuu edelleen menen tänään uudestaan lääkäriin ja vaadin ottamaan keuhkokuvan (lääkäri ei ole sitä edes ehdottanut, työterveyslääkäri yksityisellä)
Pelkään että mulla on keuhkosyöpä tai jotain muuta vakavaa keuhkoissa, kun yskä ei lopu. Olen joskus parikymppisenä tupakoinut satunnaisesti, nyt olen 46 vuotias. Mä olen niin varma että jotain vakavaa löytyy, olen pelännyt ihan paniikissa jo pari viikkoa ja painokin tippunut pari kiloa. :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkosyöpä ja vielä levinnyt sellainen. Veikkaan, ettet näe enää ensi joulua. Otan osaa.

Vierailija
2/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on niin on, et sä sille enää mitään voi. Menet tutkimuksiin ja selvität asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja keuhkoista ei siis kuulunut mitään ja verikokeet oli ok.

Vierailija
4/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti pelkäät turhaan, mutta nyt tutkitutat yskän, odotat tulokset ja sitten mietit miten eteenpäin jos jotain löytyy.

Vierailija
5/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ysköksessä on verta keuhkösyöpää sairastavilla ja aivan tolkuton väsymys joka ei lähde nukkumalla pois.

Vierailija
6/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että ajatus syövästä tai muusta sairaudesta pelottaa ja sitä on vaikea työntää taka-alalle. Yritä kuitenkin pysyä rentona ja pitää mieli virkeänä muilla ajatuksilla. Toivottavasti saat tulokset pian ja huolesi oli turha.

Vierailija
7/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittyneelle yskälle on muitakin syitä kuin keuhkosyöpä.

"Virustaudin jäljiltä yskä voi jatkua pitkään ilman varsinaista bakteeritulehdusta. Yskä on yleensä aluksi kuivaa, mutta voi pitkittyessään muuttua limaiseksi. Joskus jää päälle krooninen keuhkoputkentulehdus eli bronkiitti, johon voi liittyä jopa veriysköksiä."

Tuossa yksi esimerkki.

Mutta mene lääkäriin, sielläpä asia selviää.

Vierailija
8/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta satunnaisesta tupakoinnista ennen 30 ikävuotta noin vaan keuhkosyöpää aiheudu. Riski suurenee merkittävästi vasta aika suurilla tupakointimäärillä pitkän ajan kuluessa. Nuoren ihmisen keuhkokudokset korjaavat itseään vielä hyvin tehokkaasti. Varsinkin, kun verikokeesi olivat kunnossa, ei syytä huoleen ole. Nyt on liikkeellä paljon pitkittyneitä flunssatauteja, todennäköisesti kyseessä on sellaiseen liittyvä oire.

Vierailija
9/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisesta satunnaisesta tupakoinnista ennen 30 ikävuotta noin vaan keuhkosyöpää aiheudu. Riski suurenee merkittävästi vasta aika suurilla tupakointimäärillä pitkän ajan kuluessa. Nuoren ihmisen keuhkokudokset korjaavat itseään vielä hyvin tehokkaasti. Varsinkin, kun verikokeesi olivat kunnossa, ei syytä huoleen ole. Nyt on liikkeellä paljon pitkittyneitä flunssatauteja, todennäköisesti kyseessä on sellaiseen liittyvä oire.

Ja olen siis ammatiltani lääkäri.

Vierailija
10/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös refluksitauti tai ainakin todettu löydä vatsan sulkijalihas, mutta ei kait se aiheuta tällaisia oireita? Kurkku on todella limainen ja pitää rykiö jatkuvasti.

Vierailija
11/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh, keuhkoahtauma se vaan on. Kuolet silti.Hitaasti tukehtumalla.

Vierailija
12/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikissa kirjoitti:

Minulla on myös refluksitauti tai ainakin todettu löydä vatsan sulkijalihas, mutta ei kait se aiheuta tällaisia oireita? Kurkku on todella limainen ja pitää rykiö jatkuvasti.

Refluksitauti voi hyvinkin ylläpitää tulehdustilaa ja aiheuttaa/pahentaa pitkittynyttä yskää. Mikäli vointisi ei helpota muutaman viikon sisällä, lähtisin miettimään sopivinta lääkitystä nimenomaan refluksin suitsimiseksi. Kannattaa kokeilla jo nyt, olisiko kuuriluontoisesta närästyslääkityksestä apua.

- Se lääkäri

Vierailija
13/13 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikissa kirjoitti:

"Refluksitaudissa happamat mahaeritteet karkaavat ruokatorveen ja kurkkuun, koska vatsaportin sulkijalihas on liian löysä. Yskän ja närästyksen lisäksi muita oireita ovat äänen käheytyminen, nielemisvaikeudet, liman nousu kurkkuun, röyhtäily ja vatsan turvotus."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä