Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko on kesärenkaat alla? Viimeinen päivä vaihtaa tänään!

Vierailija
24.04.2017 |

Lumet sulaa kovaa vauhtia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

😅 tääl on lunta metri ja tietki ihan lumessa. Ainakin pienemmät tiet. Ei todellakaan kesärenkaita.

Vierailija
2/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä idässä ole mikään kiire vielä vaihtaa kesärenkaita alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vielä metri lunta

Vierailija
4/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tod!!!

Pakkasta oli tänäkin aamuna.

Vierailija
5/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jo pitkään. Mutta miten niin viimeinen päivä vaihtaa?  

Laki sanoo:

Nastarenkaita saa käyttää muuna aikana myös auton tai hinattavan ajoneuvon kauppaan, korjaukseen tai katsastukseen liittyvissä tilapäisissä siirroissa sekä kaikissa autoissa ja hinattavissa ajoneuvoissa, milloin sää tai keli sitä edellyttää.

Tampereella tuli aamulla lunta. Ei toki tiehen jäänyt, joten nastoja ei käytännössä tarvitse, mutta ei nastoista veilä sakkoja saa.

Vierailija
6/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tod!!!

Ja ihan Pirkanmaalla siis.

Vierailija
7/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona menee vaihtoon. Turku

Vierailija
8/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä suunnitelmissa, ehkä tällä viikolla.  Kotkan seutu.

Vierailija
9/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kitkoilla, mutta juuri nyt lähden vaihtamaan. Pakko ei ole, koska yöpakkasia on vielä useiden päivien ajan.

Vierailija
10/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tod!!!

Pakkasta ja pakkasta, muutama tunti aamuyöllä ja päivisin lämpö hipoo kymmentä astetta. Miksi ajokortti myönnetään kaikille? Sinullakaan sellaista ei saisi olla.

Nastarenkaita ei tarvittaisi talvellakaan mihinkään. Itse olen ajellut nyt laskujeni mukaan 11 talvea kitkarenkailla ja se sujuu sangen hyvin: lumella, jäällä, sulalla, märällä ja joka säällä.

Mutta sellainen ei ole tainnut tulla mieleesikään, että lopettaisit päättömän kaahailemisen ja opettelisit annostelemaan sitä oikean puoleista poljinta niin, että kolareita ja tieltäsuistumisia ei tapahdu? Katsos kun siinä kaasussa on olemassa muitakin asentoja kuin pohjassa ja kokonaan ylhäällä.

Aiotko yleensäkään vaihtaa nastarenkaita pois koko kesänä?

Asenna nyt yksintein autoosi telaketjutkin, niin onnistut tekemään tuhoa ihan kokonaan toisella intensiteetillä kuin niillä nastarenkaillasi. Kun telaketjuillahan "turvallisuus paranisi" ja "ilman niitä ei pärjää", jos vaikka sääkartalla on yksi lumihiutale Pohjois-Grönlannin yllä.

Miksi te post-modernit ihmiset ette osaa yhtään ajaa?

Vierailija
11/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kesärengaspakkoa. On vain kielto ajaa kesällä nastarenkailla, mutta siinäkin on lain mukaan sääperusteinen järjenkäyttö sallittu.

Minä en kitkoja ota alta vielä mihinkään kun lumisateitakin povaillaan.

Vierailija
12/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastarenkaat pitäis vaihtaa tänään. Talvirenkailla voi paahtaa ihan rauhassa vaikka juhannukseen asti.

Vierailija
13/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen saanut kesärenkaat alle ennen vappua mutta nyt olen odotellut, ettei luvattaisi enää lumipyryä. Antaa luonnon nyt tehdä temppunsa ensin. Ei tarvitse liukastella ojaan sitten.

Vierailija
14/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nastarenkaat pitäis vaihtaa tänään. Talvirenkailla voi paahtaa ihan rauhassa vaikka juhannukseen asti.

Ja niillä nastarenkaillakin voi ajaa rauhassa vaikka juhannukseen asti kun nyppii nastat pois. Monta vanhaa nastarengasta jossa nastoitus ei enää kelpaisi poliisille/katsastusmiehelle tekohengitetään näin taas tiekelpoiseksi.

Vierailija
15/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalla aamulla mittarissa -9, välillä sataa räntää ja on pakkasta - en ota riskiä kesärenkailla

Vierailija
16/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä oli launataiaamuna maa valkoisena. Tää on kyllä omituinen kevät...

Vierailija
17/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole viimeinen päivä tällä kelillä.Lauantaiaamuna oli teitä jäässä.

Vierailija
18/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa ja öisin on pakkasta joten ei mitään kiirettä vielä.

Vierailija
19/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastavapaa aina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tod!!!

Pakkasta ja pakkasta, muutama tunti aamuyöllä ja päivisin lämpö hipoo kymmentä astetta. Miksi ajokortti myönnetään kaikille? Sinullakaan sellaista ei saisi olla.

Nastarenkaita ei tarvittaisi talvellakaan mihinkään. Itse olen ajellut nyt laskujeni mukaan 11 talvea kitkarenkailla ja se sujuu sangen hyvin: lumella, jäällä, sulalla, märällä ja joka säällä.

Mutta sellainen ei ole tainnut tulla mieleesikään, että lopettaisit päättömän kaahailemisen ja opettelisit annostelemaan sitä oikean puoleista poljinta niin, että kolareita ja tieltäsuistumisia ei tapahdu? Katsos kun siinä kaasussa on olemassa muitakin asentoja kuin pohjassa ja kokonaan ylhäällä.

Aiotko yleensäkään vaihtaa nastarenkaita pois koko kesänä?

Asenna nyt yksintein autoosi telaketjutkin, niin onnistut tekemään tuhoa ihan kokonaan toisella intensiteetillä kuin niillä nastarenkaillasi. Kun telaketjuillahan "turvallisuus paranisi" ja "ilman niitä ei pärjää", jos vaikka sääkartalla on yksi lumihiutale Pohjois-Grönlannin yllä.

Miksi te post-modernit ihmiset ette osaa yhtään ajaa?

Kitkarengas jäällä on sama kuin kesärengas.

Vierailija
20/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden kohta vaihtamaan suvigummit alle. Ettei jää viimetippaan. 😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän