Aamu alkaa itkulla kun len lihonut mukavat 5kg.
Kyllä, olen lihava epäonnistuja. Ärsyttää, kun olen kuukauden pari yrittänyt olla ajattelematta ruokailuja ja syönyt vähän rennommin, mutten täysin mielestäni perseelleen, niin silti näin.
Entä jos tahtoo suht. nopeaa, mutta ei täysin epäterveellisesti kiloja pois, niin olisiko esim. 5:2 paasto mukava :( ja olen oikeasti parikymmentä kiloa nyt liikapainoinen. Vittu oksettaa katsoa peiliin.
Kommentit (4)
Minun vinkkini: syö vähintään 500 g kasviksia (älä laske mukaan hedelmiä) päivässä, ainakin puolet tuoretta, salaatteja jne. Punnitse kasvikset ainakin aluksi, erityisesti tuoreet kasvikset ovat yllättävän kevyitä. Tästä yhdestä säännöstä on helppo pitää kiinni, ja muut annoskoot pienenevät huomaamatta. Ei vaan yksinkertaisesti jaksa vetää hyvääkään ruokaa paljoa, jos maha on täyttynyt kasviksista. Eikä ruoan jälkeen jaksa ottaa jälkkäriä, kun on ähky. Jos makeahammasta kolottaa, se pala suklaata riittää. Tämä dieetti on helppo noudattaa, pitkiäkin aikoja (ehkä jopa loppuelämän), eikä se rajoita muuta elämää kovinkaan paljoa. Vaikka tulisi joskus sukulaistytön yo-juhlissa mätettyä enemmän kakkua, ei epäonnistumisen tunnetta tule, jos pysyy tuossa kasvistavoitteessaan. Epäonnistumisen tunteet ja liian tiukat raamit (jotka eivät jousta tavallisen arjen ulkopuolella) ovat itselläni johtaneet aina dieettien epäonnistumiseen.
Jos olet tottunut syömään päivittäin paljon kasviksia, voit nostaa tuota 500 gramman tavoitetta.
Ala vegaaniksi, pelkkiä kasviperäisiä tuotteita eikä mitään eläinperäistä. Lupaan että laihdut ja ei välttämättä kuntoillakkaan tarvii, vaikka suositeltavaa.
Suosittelen myös keskittymään terveellisiin asioihin, joita syöt. Syö enemmän kasviksia ja hedelmiä, jolloin tilaa herkuille ei ole niin paljon. Ja iloitse siitä, että syöt nyt terveellisemmin kuin aiemmin, vaikka se ei heti puntarissa näkyisikään.
Unohda kaikki nopea painonpudotus ja dieetit. Karsi pois valkoista viljaa, perunaa, lisättyä sokeria ja alkoholia, ja pienennä tarvittaessa annoskokoja. Mene vaikka ulos rauhalliselle kävelylle ja nauti luonnosta, äläkä mieti kaloreita.
Kannattaa myös aloittaa lihaskuntotreeni ja lahjoittaa vaaka kokonaan pois.