Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon joka viikonloppuinen bilettäminen

Kyllästynyt
22.04.2017 |

Oonko vain tiukkis kun en sulata vaimoni joka viikonloppuista bilettämistä? Asiaan kuuluu siis varsin kovat humalat joka viikonloppu baarissa.. Selvää viikonloppua saa hakea varmaan viime syksyltä.?!? Selviä viikonloppuja kertyy vuodessa 4-6..
Juominen on hänellä siis ns bilejuomista, eli joka viikonloppu yökerho kutsuu. Arki hoituu ilman alkoholia, joten ei tätä voi alkoholiriippuvuudeksikaan kutsua..?Uskottomuutta ei ole kuitenkaan ollut.
Itse käyn ulkona alle kerran kuussa keskiarvolla, joten hyväksyisin siis täysin hänen kavereidensa kanssa bilettämisen jos se tapahtuisi kohtuuden ja järkevyyden rajoissa, esim 2krt/kk. En siis halua rajoittaa hänen elämäänsä..
Meillä on kaksi lasta joiden takia olen tätä jaksanut katsoa vierestä jo yli 5 vuotta, mutta nyt alkaa usko käydä loppumaan että tämä homma järkevöityisi joskus..
Riitojahan tämä jonkun verran arjessa aiheuttaa, kun aiheesta valitan.
Rahaakin palaa ihan kiitettävästi. Laskin kerran että yhdessä kuussa hänen Alkon, Taksin,yökerhojen ja yökepabbien maksamisten jälkeen rahaa oli palanut melkein 450€ (meillä on siis yhteinen tili). Ja tämä touhu on siis jatkuvaa.. Rahan tuhlaus ei minua niinkään haittaa, mutta kyllähän ne voisi johonkin järkevämpäänkin käyttää???

Kommentit (269)

Vierailija
181/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roinatan kirjoitti:

Kyllä mun mielestä suhteessa voi mennä miten haluaa. Ei kukaan voi omistaa ihmistä. Tottakai riskinä on aina se että tulee helpommim petetyksi. Mutta toisaaltaan sellanen ihminen joka sua oikeesti rakastaa ei tee sitä. Kyse on vaaan luottamuksesta ei mistään muusta. Samalla tota voi pitää kokeena jos kumppani pettää silloin ei ansaitse sinua.

Parisuhteessa kyllä. Vanhempana et. Kuusivuotias lapsesi ei voi lähteä vaikka kärsisi.

Vierailija
182/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tilanne tiivistettynä:

Ap on viikot poissa perheen luota. (5 kertaa viikossa harrastaminen on perheenisälle todella paljon)

Vaimo on viikonloput poissa perheen luota. (1päivän viikosta bilettää ja 1 krapuloi)

Vaimoa ahdistaa kun kaikki vastuu on hänellä viikolla, joten hän vetää ahdistusta lievittääkseen perseitä. Ap:ta ahdistaa kun vaimo vetää viikoittain perseet.

Ratkaisu on helppo: vastuun tasaisempi jakaminen vanhempien kesken. Molemmat ovat nyt itsekkäitä, ja lapset kärsivät.

En kyllä ymmärtänyt ap:n tilannetta noin? Salilla hän käy  3 x , myöhään illalla lasten nukkuessa, pelailemassa 2x viikko lasten iltatoimien aikaan. Ap hakee pienemmän pk:sta ja kuljettaa futistreeneihin. Ap on kuvauksen mukaan paljon lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksyttävää, että toinen vanhempi on kaikki viikonloput baarissa.

Se on ihan yhtä vähän hyväksyttävää kuin jos toisella olisi oma harrastus, joka vie ison osan perheen yhteisestä ajasta. Tai jos sillä olisi sellainen työ, ettei sitä näy viikonloppuisin kotona.

Ei missään nimessä - eikä varsinkaan silloin, kun on lapsia. Lapset antaisevat molemmat vanhempansa.

Voi olla, ettei työnarkomaanikaan ymmärrä haitallista käyttäytymistään mutta alkoholisti ihan varmasti ei ymmärrä eikä myönnä asiaa.

Voimia AP:lle!

Vierailija
184/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin kuulla, miten tämä viikonloppu on mennyt aloittajan perheessä, ja millaisilla fiiliksillä hän on.

Vierailija
185/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin korvaan särähtää, että rinnastetaan treenaaminen ja dokaaminen ihan sujuvasti tasa-arvoisina tekemisinä.

Niin kauan kun toiminta vie leijonanosan perheen ajasta ja ajaa aina yhteisen ajan edelle niin ainakin minulle on aika sama notkuuko puoliso baarissa vai salilla.

Ei minusta ole sama, salilta tullaan selvänä, mutta tämä ap:n vaimo tulee baarista kännissä ja makaa krapulassa seuraavan päivän. Ei siellä salilla olla vrk:tta yhteen soittoon.

Kirjoitin jo aiemminkin että eihän tässä verrata tunnin salireissua ja viikonlopun kreisibailaamista. Vaan tilannetta jossa omat jutut vievät kohtuuttoman paljon aikaa viikonlopusta. Silloin on ihan sama jos se harrastus on treenaamista tai dokaamista tai hiihtoa, jos teet sitä koko viikonlopun jatkuvasti, se on liikaa. Jos selviät puuhistasi parissa tunnissa takaisin pelikunnossa lasten pariin, lienee sama olitko salilla, ladulla vai yhdellä drinkillä.

Vierailija
186/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tarjoilija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimo haluaa bilettää niin miten kuvittelette että vaimo siitä mihinkään muuttuu. Korkeintaan voit koittaa vaatia, että vaimo juo niin hallitusti ettei krapulaa tule aamulla ja jaksaa seuraavan päivän elää normaalia arkea perheen kanssa.

Jos joku alkaisi minua määräilemään, että et saa mennä kavereiden kanssa bilettämään/viihteelle/tanssimaan niin saisin varmasti raivokohtauksen. Tukehtuisin kotiin.

Ihan käsittämätöntä, että niin monelle yhteinen aika kavereiden kanssa tarkoittaa ryyppäämistä ja "bilettämistä" jossain seduräkälässä.

Hauskanpitoa, tanssimista, iloista keskustelua, bändejä, pientä flirttiä. Ja kyllä tähän tarvitaan sitä alkoholia. Itsellä menee kuusi annosta illassa. Onko se paljon? Koitan vähentää max viiteen. Juon yleensä lonkeroa ja eikös ne oo 400ml yks annos baarissa. Tai sitten olutta, ne taitaa olla isompia?

Alkoholiongelmainen vähättelee juomistaan. ;-)

Yksi pullo lonkeroa/olutta/siideriä 330 ml on yksi annos, normaali% juoma, ei vahva olut.

4 cl vahvoja viinoja yksi annos (normaalidrinkissä 1 alkoholiannos).

Viiniä (miedot alkoholijuomat viinit ym. ) 12 cl yksi annos. Väkevät viinit ym.  8 cl. Viinat 4 cl.  Pullo viiniä tai kuohuviiniä on noin 6.5 annosta (750 ml pullo sen normipullo).

Jep. En oikein ole varma, mutta eikös ravintolassa lonkero ole usein 0.5l ja se on aika vahvaa (5.5%)?

Ravintoannos on määrite - se ei välttämättä ole tarjoillun annoksen koko. Olut- ja siidepullot on kasvaneet 0.5 litraan, mutta siinä tosiaan on 1.5 alkoholiannosta; annoskoko määrityy 0.33 l pullon mukaan.  Viiniä esim. myydään myös pulloittain, 750 ml ja siinä on  6.25 annosta tarkkaan ottae, annos 12 cl. Kossua ei myydä koskaan pullossa (Suomen alkoholilaki), tuplia ei saisi myydä - yksi annos on 4 cl. Puolenlitran kossupullossa on siis 22.5 annosta.  Joiltakinan voi mennä pari pulloakin kertahumalassa. Cocktailissa, paukussa on 1 annos (mm. Long Island Ice Tea poikkeus, paitsi jos laimennetaan).

Oisko kuitenkin vain 12,5 annosta eikä 22,5

Painovirhepaholainen (olen ihan selvinpäin ....heiiiii). 500 ml/ 40 ml (eli 4 cl)= 12.5 ;-)

Vierailija
187/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä vaimon ystävät sinkkuja vai onko heillä kaikilla joustavat puolisot kotona,  jotka hoitavat huushollin ja lapset joka viikonloppu.

Luulen että vaimokin haluaa muutosta, mutta hän on niin addiktoitunut että ei pysty.  Mitä jos sanoisit että jäisi vaikka joka toinen viikonloppu kotiin ja ottaisitte siiderit siinä telkkarin ääressä saunan päälle yhdessä.  Ei siis kaatokännejä.  Tottuisiko pikkuhiljaa vaimokin vähempään ja siihen etä ei olisikaan sunnuntaina darra päällä vaan voisitte viettää laatuaikaa perheen kanssa vaikka uimahallissa.  Lapset kiittäisivät teitä siitä aina.

Vierailija
188/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin kuulla, miten tämä viikonloppu on mennyt aloittajan perheessä, ja millaisilla fiiliksillä hän on.

Normiviikonloppu, eli eilen aamulla alkoi laittautuminen ja piti viedä sit kolmen jälkeen kaverin luokse. Siitä sit baariin ja yöllä kotia. Puol tuntia sitten rupes näkyy taas elonmerkkejä. Huomenna on kuiteskii hänellä jo työpäivä..

Ens viikonlopun vapun juhlinta alkaa kaverinsa kanssa perjantaina muuan orkesterin keikalla , josta kotiudutaan sit kuulemma vasta ma iltana kotia.

Kyllästyttää..

Vierailija
189/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normiviikonloppu, eli eilen aamulla alkoi laittautuminen ja piti viedä sit kolmen jälkeen kaverin luokse. Siitä sit baariin ja yöllä kotia. Puol tuntia sitten rupes näkyy taas elonmerkkejä. Huomenna on kuiteskii hänellä jo työpäivä..

Ens viikonlopun vapun juhlinta alkaa kaverinsa kanssa perjantaina muuan orkesterin keikalla , josta kotiudutaan sit kuulemma vasta ma iltana kotia.

Kyllästyttää..

Mitäs jos sanoisit vaimolle että sulla on ens viikonlopulle päätettynä menoja kavereiden kanssa, et se olis nyt vaimon vuoro jäädä lasten kanssa kotiin. Mitähän vastaisi?

Vierailija
190/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan ap:n kaltaista tilannetta naapurissa ja olen kyllä ihmetellyt monesti miten parisuhde voi toimia. Mies hoitaa lapset ja nainen huitelee omilla menoillaan kaikki viikonloput.

Noin joka toinen vkl mies lähtee lasten kanssa jonnekin evakkoon ja naapuriin kokoontuu känninen lauma naisia. Nainen haukkuu miestään aina kännissä ystävilleen (valitettavasti tämä kaikki kuuluu todella hyvin meille, kun parvekkeella mekastavat). Kun naapurissa on biletetty ja kännätty perjantain- ja lauantai-illat, kipittää mies kotiin sunnuntaina lasten ja mäkin kassien kanssa. Naista ei näe ikinä leikkimässä lasten kanssa. Lapset alle 10-vuotiaita.

Naapurissa lapset on tehty tosi nuorena ja nainen tuntuu nyt elävän kadotettua nuoruuttaan. Surullista. Kaikki naapurustossa ihmettelevät meininkiä, mutta jokainen tyylillään. Toivottavasti ovat onnellisia.

Vierailija
191/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyttää..

Onko nämä kaverit sinkkuja vai perheellisiä?

Vierailija
192/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nylje se narttu.

Vierailija
193/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyttää..

Näytä sille tämä ketju - ehkä toimii herättäjänä.  Sano, että haluat erota JOS ei mene hoiton alkoholismista. Kysy (vaadi) että on esim. seuraavat 2 kk  juomatta yhtään - onnistuuko; veikkaan, että ei onnusti (tarvitsee viinaa - on jo addikti).

En  katselisi vastaavaa käytöstä.

Minulla mm. livemusiikin kulutukseen (bändikeikat, festarit) ei koskaan ole liittynyt alkoholi.

Vierailija
194/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

et suinkaan. Muakin varmaan alkais jossain vaiheessa ärsyttämään. Mä en yleensä arkisin juo viiniä väkevämpää, enkä yleensä edes viiniä. Laivalla on eri asia. Buffan tai muun hyvän illallisen jälkeen on hyvä mennä yökerhoon ja drinksut maistuvat. Eilien flora dora oli varmaan paras tähän astisista. Muistan aina, kuinka yks sanoi, että aivoissa on sellainen osa, että jos vaikka juo alkoholiia, niin se tuottaa mielihyvää siinä aivojen osassa. Oltiin pe - su laivalla. Tunnelma oli taas vaihteeks ihan katossa. Mäkin olisin ehkä halunnut mennä bilettämään lavalle, mutten kehdannut, koska ylipainoa on kertynyt ja toisekseen en osaa yhtään ns. biletansseja, mutta onhan se hauskaa katella, miten muut bilettävät. Toivottavasti teidän tilanne selviää, oi kun oli muuten komea ja miellyttävän oloinen tarjoilija yökerhossa.

Vierailija
195/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyttää..

Onko nämä kaverit sinkkuja vai perheellisiä?

On sinkkua ja yh:ta, seurustelevaa ja perheellistä.

Vierailija
196/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tollanen avokki. Kolme vuotta jaksoin. Viimeisen puolen vuoden aikana mukaan tuli väkivalta ja tuntemattomien raahaaminen meille kotiin. Törsäsi rahaa kaikkeen turhaan ja nakitti mua tilaamaan pikku palkastani pitsoja.

"Mä rakastan sua". Rakkaus on tekoja ja tällä oli vain sanoja. Lähde ennen kuin kilahdat itse päästäsi. Itse juttelin hänen kanssaan puhelimessa ja en kyennyt kuin raivoamaan ja huutamaan kaikkea mitä sylki suuhun tuo. Hän haluaa minut takaisin, muka, mutta rivien välistä kuulin mitä ne halut oikeasti koskivat.

Sulla ja mulla ap taitaa olla turhan pitkät piuhat.

Vierailija
197/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi eniten jutussa ihmetyttää se, että ap se vaan lungisti on hieman ärsyyntynyt vaimonsa menemisistä. Että hän on yleensäkään päästänyt tilanteen tuohon, toiminut maksumiehenä ja mahdollistanut muijansa ryyppäämisen. Ihme äijä. Tai onko hän edes mikään mies, hiiri hän on, munaton sellainen.

Normaali mies olisi parissa kuukaudessa lopettanut moisen touhun ja luonut vaimon kanssa perheelle sopivan päiväjärjestyksen. Mutta mitä tekee ap? Ei mitään. Hoitaa ja paapoo vieraaksi osoittautunutta naista, maksaa tämän menot, hoitaa yhteiset kersat ja varmaan vielä kuiskailee lapsilleen kotona, että äitee saa nukkua rauhassa pääkipuaan pois.

Miksi ap roikkuu tällaisessa suhteessa? Mitä hän siitä saa? Pelkääkö ap, että on loppuelämän yksin jos nyt naikkosen pois käskee? Onko vaimo ap:lle sittenkin sellainen mukava munanjatke, jota ei ole varaa pistää kasvojaan menettämättä pois? Vaimo mitä ilmeisemmin on ihan vetävän näköinen suttura, jota kelpaa esitellä kavereille ja naapureille...

Vierailija
198/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa kyllä puolestasi ap ja lasten puolesta.  Mutta älä luovuta vielä.  Luulen että kohta pettää jonkun/joidenkin ko. kavereidenkin puolisojen hermot tuohon biletykseen.  Luulen että vaimo siitä rauhoittuu pikkuhiljaa.  Olisiko nyt sitten se pienten lasten kanssa vietetty 'nuoruus' pamahtanut päälle. -  Onko sinulla ketään, kenelle puhut tästä asiasta ja saat purkaa itseäsi.  Voitko  puhua vaimolle asiasta?   Ymmärtääkö hän oikeasti, vai onko hänellä niin menokenkä päällä että ei halua ymmärtää.  Joskus vielä katuu tätä.

Vierailija
199/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ex on tuollainen bilettäjä. Miestä kyllästytti ja yritti pistää stoppia. Nainen otti eron. Eron jälkeen homma jatkuu. Joka toinen viikonloppu on lapseton, joten voi bilettää vapaasti. Joskus lapsiviikollaan on viikonloppuna lasten kanssa, mutta usein lapsilla on hoitaja, että mamma pääsee baanalle. Elämä on kuulemma ihanaa nyt, hän nauttii.

No, minä sain hyvän miehen, mutta lapsensa säälittää välillä.

Vierailija
200/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihmeellinen ketju. Ap tekee avauksen 'vaimon bilettämisestä' ja jossakin paljon myöhemmin tulee maininneeksi että käy itse 3-5 kertaa viikossa harrastuksissa ja bilettämässäkin kuukausittain vähintään. Vaimolle voisi sallia pari kertaa kertaa kuukaudessa omaa sosiaalista aikaa, eihän ap nyt mikään hirviö ole vaan moderni mies.. Joopajoo. Ja yksimielinen kuoro haukkuu vaimoa alkoholistiksi vaikka on aika selvää että ap on alun alkaenkin lähtenyt liikkeelle valikoiduin faktoin, hakien vahvistusta omalle mielipiteelleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän