Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon joka viikonloppuinen bilettäminen

Kyllästynyt
22.04.2017 |

Oonko vain tiukkis kun en sulata vaimoni joka viikonloppuista bilettämistä? Asiaan kuuluu siis varsin kovat humalat joka viikonloppu baarissa.. Selvää viikonloppua saa hakea varmaan viime syksyltä.?!? Selviä viikonloppuja kertyy vuodessa 4-6..
Juominen on hänellä siis ns bilejuomista, eli joka viikonloppu yökerho kutsuu. Arki hoituu ilman alkoholia, joten ei tätä voi alkoholiriippuvuudeksikaan kutsua..?Uskottomuutta ei ole kuitenkaan ollut.
Itse käyn ulkona alle kerran kuussa keskiarvolla, joten hyväksyisin siis täysin hänen kavereidensa kanssa bilettämisen jos se tapahtuisi kohtuuden ja järkevyyden rajoissa, esim 2krt/kk. En siis halua rajoittaa hänen elämäänsä..
Meillä on kaksi lasta joiden takia olen tätä jaksanut katsoa vierestä jo yli 5 vuotta, mutta nyt alkaa usko käydä loppumaan että tämä homma järkevöityisi joskus..
Riitojahan tämä jonkun verran arjessa aiheuttaa, kun aiheesta valitan.
Rahaakin palaa ihan kiitettävästi. Laskin kerran että yhdessä kuussa hänen Alkon, Taksin,yökerhojen ja yökepabbien maksamisten jälkeen rahaa oli palanut melkein 450€ (meillä on siis yhteinen tili). Ja tämä touhu on siis jatkuvaa.. Rahan tuhlaus ei minua niinkään haittaa, mutta kyllähän ne voisi johonkin järkevämpäänkin käyttää???

Kommentit (269)

Vierailija
41/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdelinkin testi tehkää (deletoitiin vastaukseni).

Vierailija
42/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta hyi helvetti mikä muija. :X

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö ja tämä vaimosi taipumus tuli sinulle täytenä yllätyksenä mentyänne naimisiin ja hankittuanne lapsia..?

Vierailija
44/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä te jeesukset ne krapularyypyt keksitte? Mä luin monta kertaa ap:n kirjotukst enkä löytäny mitään sellasta.

Vierailija
45/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh onpa ärsyttävää et vaahdotaan alkoholimista. Eihän toi nainen mikään juoppo ole. Jos olis esim nuori opiskelija tai muuten perheetön ei toi olis mitään. Vaan kun on nainen ja äiti niin on alkoholisti kun tykkää bailata.

Tosin ei toi oikeen hyvä elämäntapa oo perheelliselle.

On se alkoholisti. Ja vaikka olisi sinkkukin, niin tuolla määrällä ja käytöksellä alkoholismin raja ylittyy (ei mm pystynne olemaan viikonloppua ilman viinaa).

Kotona muuten luultavimmin on pulloja piilossa. Vaatekaapissaan ym. Jemmapullot salajuomiseen.

Vierailija
46/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten alkoholinkäytön riskirajat 16 annosta viikossa tai 5 annosta kerralla. Varmasti juo ainakin tuon 5 annosta yhden illan aikana joka viikko -> alkoholiongelma on.

Vierailija
47/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkään olet tuota menoa katsellut. Itselläni katkesi pinna jo ennen lapsia. 

48/269 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä te jeesukset ne krapularyypyt keksitte? Mä luin monta kertaa ap:n kirjotukst enkä löytäny mitään sellasta.

Lauantaiaamun aloitti skumpalla reippaasti.

49/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten alkoholinkäytön riskirajat 16 annosta viikossa tai 5 annosta kerralla. Varmasti juo ainakin tuon 5 annosta yhden illan aikana joka viikko -> alkoholiongelma on.

0.75 l kuohuviinipuollossa (normipullo) on jo n. 6.5 ravintola-annosta.

50/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollasi ON alko-ongelma, viikot selvinpäin ei muuta tätä faktaa mihinkään. 

Lapset ovat siinä iässä, että kohta  teillä alkaa kavereita vierailemaan itsekseen. Isäni oli alkoholisti ja piti aina tarkkaan miettiä, milloin kavereiden sopi tulla kylään. Yhdet synttärit meinasi mennä vituralleen kun leikittiin piiloa ja huomasin, että isä oli sammunut kylppäriin. Huippunolossa tilanteessa päivän pelasti synttärivieras, joka sanoi, että ei se haittaa, meidänkin isä sammuu usein saunaan.

Ehkä kannattaisi vetää tällaisesta narusta keskustelussa? Ja jos vaimo vain haluaa bilettää, sulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko hyväksyt asian tai otat eron. Sad but true.

Vierailija
51/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap sun vaimolla on nyt joku pielessä. Naamioi sen noihin irtiottoihin eikä ehkä edes itse tiedosta, mikä mättää tai miksi ei ole onnellinen. Sinuna veisin lapset hoitoon ja nostaisin kissan pöydälle kokonaan. En ehkä aloittaisi syyttämällä, että vaimolla on alkoholiongelma vaikka selvästi onkin. Kysyisin, oletko onnellinen? Miksi et halua viettää perheen kanssa viikonloppuisin aikaa? Vetoisin ensisijaisesti lapsiin. On ok tavata kavereita ja välillä bilettääkin mutta teidän lapset saavat väistämättä mallin ja muiston, että äiti oli ryyppäämässä viikonloppuisin ja sit makasi krapulassa. Senkö muiston vaimosi haluaa lapsilleen lapsuudesta jättää? Jos kerran opiskelee ja käy töissä, en usko, että arkisin aivan hirveästi hänellä jää rentoa aikaa lastenne kanssa :(

Ei sulla ap ole vaihtoehtoja, jos ajattelet lastesi parasta. Niin kauan vaimosi jatkaa tuota, kun sallit sen etkä nosta isompaa mekkalaa.

Vierailija
52/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tekee saman, niin naiset tuomitsee ja miehet haukkuu naiset maanrakoon. On kontrollifriikiksi lehmäksi solvaamista, erolla ja pettämisellä uhkailua ja täysin kohtuuttomia kostoehdotuksia. Kun kyse on naisesta niin molemmat tuomitsevat.

Vierailija
53/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimollasi on alkoholiongelma. Ei sen tarvitse näkyä päivittäisenä käyttämisenä. Keskustelkaa. Miksi hän haluaa käyttää kaiken vapaa-aikansa mieluummin ystäviinsä, kuin perheeseensä? Onko lapset minkä ikäisiä? Kaipaavatko he äitiään viikonloppuisin?

Kysyin häneltä juuri noin että miksi viikonloput menee kavereiden kanssa, vastaus oli että kun minä harrastan viidesti viikossa jotain (3x sali, jääkiekko ja sulkapallo) niin hänellä on oikeus vetää viikonloppuisin kännit. Mielestäni eivät ole ihan verrattavissa olevat "harrastukset". (Terveys,ajankäyttö,raha) Silloin tällöin tietenkin ok, mutta..

Ja en ole "poissa" kuitenkaan kahta vuorokautta viikossa. Ja eikö kavereiden kanssa voi viettää aikaa ilman alkoholia arkipäivinä? Ja ei, minä en ole joka arki jossain, vaan käyn salilla silloin kun muut jo nukkuu..

Lapset 6v ja 8v, jotka tottuneet että äiti bailaa eivätkä kysele perään..

Tyypillistä alkoholi ongelman kieltämistä. Minkähän shokkiherätyksen hänelle keksit? Sanot tosiaan, että lopetat suhteenne, otat lapset ja asunnon, ja paluu sillä ehdolla, että menee hoitoon?

Viinan kanssa meinaan on niin, että ongelma pahenee vain. Eli alamäkeä tulee menemään: nyt jo tarvitsee mm. niitä krapularyyppyjä, joka on todella paha merkki (eli alkoholisti).

Jokin kova kovaa vasten, että herää, että on ongelma.

Ohis jatkaa. Kyllä tämä on aika surullista Lapset elävät kuin eron omaisessa tilanteessa, Koti yhteinen mutta viikolla lapset äidin kanssa yksin (mies huitelee missä sattuu) ja viikonloput toisinpäin. Ihmettelen että miten et muka käy joka ilta jos 5 kertaa viikossa käyt jossain ja viikonloput menee lasten vahteiluissa?

Miten olisi yksi punttis pois ja jäkis tai sulkis pois, yksi punttis viikonlopulle, ja sitten yhteinen (perheen) harrastus viikonloppuun lauantaille tai sunnuntaille. paljon terveellisempää kaikille.  Näin itsekin tingit jostain omaststasi ja ehkä saat vaimosikin sen kautta vielä oivaltamaan että ei ole tervettä toi hänen toimintansa. Tai paremmin ei tuo teidän perheen toiminta ole tervettä ja se ei ole yksin vaimon syytä vaan kumpikaan teistä ei ole ottanut vastuuta lapsistanne. ette toimi tämän kuvauksen perusteella perheenä.

Vierailija
54/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästynyt kirjoitti:

Eniten häiritsee siis se, kun lauantai aamuna alkaa itsensä puunaaminen, ja sitku se on valmista nii alkaa etkoilu (=kuoharin juonti) ja siitä sit aloittelee milloin kenenkin kaverin luo. Seuraava päivä meneekin sit krapulassa. Ja sit onkin jo maanantai..

Olisi siis mukava jos hän olisi LÄSNÄ viikonlopuissamme.

Asiasta olen yrittänyt puhua monta kertaa, mutta ei hän ota asiaa kuuleviin korviinsa..

Läsnä? voitko konkretisoida? Mitä haluat että hän tekisi sen sijaan että bilettää? Tuo mitä kerrot ei tunnu kovin ärsyttävältä. Hän siis puuhailee omiaan kavereiden kanssa. Miksi se haittaa sinua?

Epäilen pahasti provoa.

Provo?

Eikö alkoholi vie naisia? Kyllä vie ja yhä enemmän nykyään kuin ennen.

Ei kuulosta hyvältä. Alkoholisti vaimosi on. Apuja tarvitsisi.

En jaksaisi itse, jos ukko korkkaisi puoleltapäivin ja menisi kavereille ja tulisi sitten, kun tulisi ja viettäisi sunnuntain krapuloissaan.

Vaimosi ei ole osannut muuttaa käytöstään sinkkuvuosista.

Olisihan se kiva, jos äiti olisi mukana vkl perheen elämässä,

Kännissä ihminen ei ole läsnä...hän on siellä viinahuurumaailmassaan. Se vaan on niin.

Vierailija
55/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kumppani perustelee, että eihän hän ole pois kotoa kuin yhden illan tai yön viikonlopusta ja lisää, että suuren osan tuosta ajasta minä nukun. Mutta kyllä hän mielestäni "on poissa", kun jo iltapäivä menee aloitellessa ja valmistautuessa, ja seuraava päivä heikkovointisena krapulassa. Vaikka hän onkin tuon krapulapäivän kotona, ei hän ole oma itsensä.

Jos hän olisi kotona ilman krapulaa, voitaisiin tehdä asioita, ihan vain olla perheenä hyvillä mielin, mutta jos toisen mieli on aallonpohjassa, makoilee vain ja valittelee kehnoa oloa, en oikein laske sitä läsnäoloksi. Kun siis kuitenkin kyse on _itsehankitusta_ pahasta olosta, eri asia, jos hän olisi väsynyt ja huonovointinen esim. sairauden tai yövuoron vuoksi.

Vierailija
56/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakota, suostuta tekemään testi yhdessä - pääsette puhumaan ongelmasta.

https://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholin-ka…

Vie lapset hoitoon, tästä tulee riita - kovaääninen, mutta yritä saada se vastaamaan kanssasi noihin kysymyksiin. Shokkiherättelyä. Se itkee, se huutaa, se syyttää sinua, haukuu lapsenne, voi lyödä, kerjää sääliä ... ole säälimätön mutta asiallinen ja keskustele läpi  (alkoholistiäidin lapsi, joka on käynyt tämä useaan kertaan kaiken läpi).

olipa nuo päidelinkin testit biassoituneita. eli vastaukseksi saa jonkintason addiktion kaikki muut paitsi raivoraittiit tai ne jotka juovat vain yhtä alkoholilajia. varmaan tuolla kovemman käytön päässä toimivat mutta eivät järjellisessä käytössä. esim. kysymys "juotko niin paljon kuin haluat riippumatta mitä pitää seuraavana päivänä tehdä" -> minulla oikea vastaus on kyllä juon, ei vaikuta seuraavan päivän tekemisiin. Eli oletetaan että ihminen ei voisi haluta juoda maksimissaan 2 annosta alkoholia illan aikana.  Testasin ja huomasin että kun vastasin rehellisesti minusta tuli alkoholiriippuvainen ja mielestäni se on juurikin päinvastoin . Silloin on riippuvaisuutta jos haluaa juoda enemmän mutta itsehillinnällä vielä pystyy pitää sen riippuvaisuutensa aisoissa.

Vierailija
57/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie lapset hoitoon, tästä tulee riita - kovaääninen, mutta yritä saada se vastaamaan kanssasi noihin kysymyksiin. Shokkiherättelyä. Se itkee, se huutaa, se syyttää sinua, haukuu lapsenne, voi lyödä, kerjää sääliä ... ole säälimätön mutta asiallinen ja keskustele läpi  (alkoholistiäidin lapsi, joka on käynyt tämä useaan kertaan kaiken läpi).

olipa nuo päidelinkin testit biassoituneita. eli vastaukseksi saa jonkintason addiktion kaikki muut paitsi raivoraittiit tai ne jotka juovat vain yhtä alkoholilajia. varmaan tuolla kovemman käytön päässä toimivat mutta eivät järjellisessä käytössä. esim. kysymys "juotko niin paljon kuin haluat riippumatta mitä pitää seuraavana päivänä tehdä" -> minulla oikea vastaus on kyllä juon, ei vaikuta seuraavan päivän tekemisiin. Eli oletetaan että ihminen ei voisi haluta juoda maksimissaan 2 annosta alkoholia illan aikana.  Testasin ja huomasin että kun vastasin rehellisesti minusta tuli alkoholiriippuvainen ja mielestäni se on juurikin päinvastoin . Silloin on riippuvaisuutta jos haluaa juoda enemmän mutta itsehillinnällä vielä pystyy pitää sen riippuvaisuutensa aisoissa.

Minulla taas on päinvastainen kokemus noista Päihdelinkin testeistä. Olen joskus ollut huolissani omasta käytöstäni ja saanut ongelmattoman kohtuukäyttäjän tuloksen aina vaan, vaikka olen saattanut palata liioittelemaan vastauksia kokiessani, että testi näyttää väärin.

Vierailija
58/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika vaikea uskoa että vaimosi ei petä sinua, se että ei ole jäänyt kiinni ei vielä todista uskollisuutta.

Jos joka viikonloppu on yökerhoissa se on sama kuin olisi aina temptation Island Suomi ohjelmassa ilman tv kameroita...Ja liha on heikko...

Lisäksi kyllä on alkoholisti jos joka viikonloppu ryyppää piste.

Vierailija
59/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi nuo testit ovat olemassa - koska ihminen ei osaa arvioida omaa käyttöään ongelmakäytöksi ennen kuin talo, maksa ja vaimo on juotu.

Vierailija
60/269 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on päinvastainen kokemus noista Päihdelinkin testeistä. Olen joskus ollut huolissani omasta käytöstäni ja saanut ongelmattoman kohtuukäyttäjän tuloksen aina vaan, vaikka olen saattanut palata liioittelemaan vastauksia kokiessani, että testi näyttää väärin.

Minusta taas tuolla tuli tupakoitsijakin sen perusteella että vastasin rehellisesti tupakointikysymykseen "olenko käyttänyt nuuskaa, tupakkaa..." ja vastasin että "joskus" koska se on rehellinen vastaus, ei koskaan ei ole rehellinen. Olen siis jopa ostanut yhden tupakka-askin 16-vuotiaana ja polttanut siitä yhden tupakan. Loput annoin tupakoivalle kaverilleni. Ja ihan laillisesti askin ostin. Eli näinkin kova korsteeni olen että vieläkin testeissä leimataan tupakoijiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän