parisuhteeseen liittyvä kysymys:
Elin perheessä jossa ei turhia puhuttu, tyttöystävän kanssa ollaan oltu jo pitkään ja harjoiteltu mm.tunteista puhumista. Nyt olen tehnyt tietoisen päätöksen, että alan kehumaan tyttöystävääni enemmän. Kehujen antaminen ja saaminen on niin mukavaa että päätin alkaa kehua muitakin.
Kysymys:
Olimme juhlissa joihin yhteinen ystävämme tuli. Emme ole pintaliitäjiä vaan aika normi maanläheistä porukkaa ja tämä ystävä oli meikannut tällä kertaa.
K1: Onko sopivaa kehua toista naista nätiksi yms?
K2: Onko sopivaa kehua juuri silloin, kuin toinen on juuri meikannut?
On hän ihan luonnonkaunis ihminen mutta silloin pisti niin silmään että päätin kehua sitten hänen tyyliään :D
Ps.en ole kiinnostunut tuosta naisesta.
Kommentit (15)
Teet mitä tahansa, se on väärin oman puolisosi mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Teet mitä tahansa, se on väärin oman puolisosi mielestä.
Ei meillä ole tuollaista. Parempaa kumppanionnea sinulle jatkoon. Älä kyynisty!
Upea ajatus! Kannustan Sinua lämpimästi kehumaan ihmisiä niin paljon kuin hyvältä tuntuu ja alkaen tyttöystävävästäsi! Kun kehut häntä ja arvostat, hän ymmärtänee myös vieraiden kehumisesi, koska hänellä on turvattu ja luottavainen suhde kanssasi eikä tarvitse pelätä että jätät hänet tms.
'Juuri noin, hienoa toimintaa. olet hieno mies!!!
Vierailija kirjoitti:
Upea ajatus! Kannustan Sinua lämpimästi kehumaan ihmisiä niin paljon kuin hyvältä tuntuu ja alkaen tyttöystävävästäsi! Kun kehut häntä ja arvostat, hän ymmärtänee myös vieraiden kehumisesi, koska hänellä on turvattu ja luottavainen suhde kanssasi eikä tarvitse pelätä että jätät hänet tms.
'Juuri noin, hienoa toimintaa. olet hieno mies!!!
Ah totta! Joo olisihan se outoa jos yhtäkkiä töksäyttäisin kaverille että oletpas hehkeänä tänään :'D
Kiitos paljon vastauksestasi (:
No haittaisko sua jos tyttöystäväsi kehaisisi hyvännäköistä miestä hyvännäköiseksi, jos tämä olisi vaikka laittanut hiuksensa ja olisi siten erityisen hyvännäköinen?
Kehu vaan, jos siltä tuntuu, mutta varaudu myös muihin reaktioihin kuin "kiitos" :D Itse laihdutin aikoinaan enkä ollut kuukausiin tavannut kaverini poikaystävää, ja sitten kun tapasimme, tämä tyyppi lohkaisi jotain "oho näytät hyvältä, rrraauuuhhh" tms. Jäi todella kiusallinen olo. Kai mä jotain vitsiä sille heitin takaisin. Outoa silti.
Vierailija kirjoitti:
No haittaisko sua jos tyttöystäväsi kehaisisi hyvännäköistä miestä hyvännäköiseksi, jos tämä olisi vaikka laittanut hiuksensa ja olisi siten erityisen hyvännäköinen?
Onneksi meidän kaveripiireissä on enemmän naisia ja nörtti inssimiehiä joten minun ei tarvitse kauheasti olla huolissani. Mutta olisi kai ihan ok jos kyseessä olisi kaveri, tuntematon mies olisi aika kamalaa.
Itse olen ylpeä kun mies kehuu tilaisuuteen sopivasti ihmisiä :) Kaverille voi hyvin sanoa että onpa onnistunut/nätti meikki tms.
Jonkun mielestä "oletpa kaunis" voi olla liian tunkeilevaa, mutta joku "kaunis mekko/kampaus" tuskin menee kenenkään mielestä yli.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ylpeä kun mies kehuu tilaisuuteen sopivasti ihmisiä :) Kaverille voi hyvin sanoa että onpa onnistunut/nätti meikki tms.
Jonkun mielestä "oletpa kaunis" voi olla liian tunkeilevaa, mutta joku "kaunis mekko/kampaus" tuskin menee kenenkään mielestä yli.
Jeps, tosiaan tilanteen ja ihmisen mukaan tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kehu vaan, jos siltä tuntuu, mutta varaudu myös muihin reaktioihin kuin "kiitos" :D Itse laihdutin aikoinaan enkä ollut kuukausiin tavannut kaverini poikaystävää, ja sitten kun tapasimme, tämä tyyppi lohkaisi jotain "oho näytät hyvältä, rrraauuuhhh" tms. Jäi todella kiusallinen olo. Kai mä jotain vitsiä sille heitin takaisin. Outoa silti.
Ap ei vaikuta tyypiltä joka lohkaisee puolitutulle että rrrauh :'D
Ihana ajattelutapa sunulla, positiivinen mieli on paras mieli! Suosittelisin kuhumaan jotain muuta kuin ulkonäköä kuitenkin. Ulkonäön kanssa kuitenkin synnytään ja geenit sitten muodostavat ne kasvojen piirteet. Vähän kuin sanoisi jollekulle, että oletpa sinä ihanan pitkä! Eihän hän ole itse tehnyt pituutensa eteen itään. Sen sijaan kehu jotain sellaista asiaa, jonka eteen kyseinen henkilö on tehnyt töitä. Esim. saanut ylennyksen töissä, heidän lapsi sain kevättodistukseen kympin tai muuta joka on ns. ansaittua kehua. Siitä tulee tosi hyvä mieli kun joku huomioi tällaiset asiat. Joku "sulla on nätit silmät" tai "sulla on söpö hymy" on vähän sanojen helinää ja kuulostaa laiskalta ja huonolta iskuyritykseltä.
t: nainen 33v
Mieheni kehuu kavereitaan. Ei siitä sen suurempia tunteita synny, hän on kohtelias. Muistaa myös kehua minua ja siinä on tavallaan erilainen sointi kun sanoo sen rakkaudesta eikä vain kehuna.
En tosiaan kehtaa kysyä tyttöystävältäni :D