Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta ollaan yritetty toista lasta vuoden verran. itkettää...

Vierailija
07.07.2008 |

Miten tässä nyt pitäisi toimia. Gynekologille vai...?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan yritetty ekaa kohta neljä vuotta. Sun asemassasi mua ei itkettäisi yhtään.

Vierailija
2/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkosen viestitä ei onneksi YHTÄÄN paista katkeruus läpi. Ei se ole kakkoselta pois, jos joku suree, ettei kakkosta kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tulisi mun mielestä ensin saada suhteellisuudentajunsa kohdilleen. Vajaan vuoden yritys on vielä ihan normaalia ja parin hedelmällisyystkin on jo todennettu.

2

Vierailija
4/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan hyva aika menna vahan tutkimaan asiaa. Ehdottaisin kuitenkin suoraan lapsettomuusklinikalle menemista, koska tavis gyne ei paljon asialle voi tehda, vaan ohjaa eteenpain. Suoraan lapsettomuusklinikalle meneminen saastaa yhden laakarikaynnin rahan ja vaivan. Tsemppia!

Vierailija
5/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jo hakeutua gynelle. Meillä kakkosta yritettiin keskenmenon jälkeen 1½ vuotta ja viimein clomeilla tärppäs. Ja monet itkut itkin siinä välissä kun ei sitä kaivattua lasta alkanut kuulua. Suru on suuri aina, kun kaipaa lasta jota ei vain kuulu. Totta on että täytyy olla onnellinen siitä että edes yhden lapsen on saanut, mutta miten päin vaan toisen surua on turha kenenkään muun vähätellä.

Vierailija
6/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse menin ihan terveyskeskukseen kun kakkosta oli yritetty vuosi. Ottivat perusverikokeet lapsettomuuteen liittyen, tekivät ultran jossa löytyi isoja kystia munasarjoista. Niitä seurattiin ja sain lähetteen naistentautien polille jossa selvisi että sairastan endometrioosia. Pääsiin leikkausjonoon ja lopulta leikkaukseen jonka jälkeen tulin sitten viimein raskaaksi.

Itsellä ei ollut aavistustakaan että sairastan endometrioosia. Eka saatiin ihan normaalisti ja toista alettiin yrittämään kun eka oli noin 1-vuoden. Tsemppiä yritykseen! muistan kyllä kuinka vaikeaa oli kun ei lasta kuulunut....

Vierailija
7/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kauan ensimmäisessä meni vai tuliko "yrittämättä"? Itse sain kokea sen viisauden että lapsi tulee "yrittämättä". Meillä vajaa vuosi oli yritystä ja hermoilua, lähinnä mun osalta....mieheltäki meinas mennä hermo jo koko touhuun ja seksikin lopahti jossain kohtaa.... sitten tuli parempi aika seksin osalta eikä mitään yritystä ollut mielessä ja huomasin kuukauden mukavan puuhastelujen jälkeen että olen raskaana :) Toivotaan että toimis teilläkin!

Vierailija
8/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että lapsettomat osaavat iloita siitä yhdestäkin lapsesta, mutta nämä luomuilijat eivät. No, ehkä se elämä vielä ap:takin opettaa.

Sääli.

t. ex-lapseton

Vierailija
9/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt lääkärissä missään vaiheessa. Seuraavat tärppäsivätkin sitten ihan heti.

Vierailija
10/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoiko toinen raskaus leikkauksen jälkeen luomusti vaiko hoidoilla? Olen menossa laparaskopiaan ensi kuussa. Miellä yritystä vuosia takana, hoidoissa pari vuotta. Myt sain ensimmäisen keskenmenoni, jota ennen ei ole koskaan tapahtunut mitään. Miellä ei siis yhtään lasta. Mietin, voisikohan leikkauksen jälkeen onnistua luonnollisesti, kun hoidotkin jäävät vuodeksi katkolle.

Vierailija
11/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija - 7.7.2008 18:07 (ID 367314)

No jos vaikka iloitsisit siitä yhdestä lapsesta.

Me ollaan yritetty ekaa kohta neljä vuotta. Sun asemassasi mua ei itkettäisi yhtään."

Katkeraa tekstiä 2:lta. Et voi tietää miltä ap:sta tuntuu. Jokaisella on oma elämänsä, omat murheensa. Mä olen itse kärsinyt lapsettomuudesta, mutta silti ymmärrän sitä surua, mitä suree niin kauan kuin perheen lapsiluku ei ole täynnä. Itseasiassa jo yhden lapsen saanut tietää tarkalleen mitä menettää kun sitä toista ei kuulu. Ja tätä en sano tarkoituksenani vähätellä täysin lapsettoman tuskaa. Tarkoitan että ei toisen surua saa vähätellä.

Vierailija
12/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai iloitsen esikoisesta enkä joka päivä itke ja murehdi. Nyt kun kirtopäivät on taas kerran alussa (kp2) harmittaa niin vietävästi.

Sinä jolla clomeilla tärppäs? Mihin vaivaan sait clomit? Vai oliko ne vaan suoraan siihen, kun et hedelmöittynyt?

Vierailija
13/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa jo yhden lapsen saanut tietää tarkalleen mitä menettää kun sitä toista ei kuulu. Ja tätä en sano tarkoituksenani vähätellä täysin lapsettoman tuskaa. Tarkoitan että ei toisen surua saa vähätellä.

Kannattaisi tosiaan opetella iloitsemaan siitä yhdestäkin lapsesta.

Vierailija
14/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä jolta endometrioosi leikattiin. Kuinka nopeasti pääsit leikkaukseen ja miten nopeasti leikkauksesta pääsitte jatkamaan vauvan yritystä?

-ap

Vierailija
15/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa jo yhden lapsen saanut tietää tarkalleen mitä menettää kun sitä toista ei kuulu. Ja tätä en sano tarkoituksenani vähätellä täysin lapsettoman tuskaa. Tarkoitan että ei toisen surua saa vähätellä.

Kannattaisi tosiaan opetella iloitsemaan siitä yhdestäkin lapsesta.

Opettele lukemaan: "TARKOITAN ETTÄ TOISEN SURUA EI SAA VÄHÄTELLÄ." Se että suree kun toista lasta ei kuulu EI tarkoita sitä, että ei iloitsisi siitä ensimmäisestä.

Kannattaa hakea ammattiapua jos on katkeroitunut omasta lapsettomuudestaan.

Vierailija
16/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele lukemaan: "TARKOITAN ETTÄ TOISEN SURUA EI SAA VÄHÄTELLÄ." Se että suree kun toista lasta ei kuulu EI tarkoita sitä, että ei iloitsisi siitä ensimmäisestä.

Kannattaa hakea ammattiapua jos on katkeroitunut omasta lapsettomuudestaan.

että äidin jatkuva suru ei vaikuta siihen ensimmäiseen lapseen? Täältäkin saa lukea todella ikäviä tarinoita naisista, joiden pää menee totaalisen sekaisin, kun toista lasta ei kuulu. En ymmärrä, en.

Ammattiapua haettiin lapsettomuuteen ja saatiinkin sitä - lapsettomuushoitoja nimittäin. Nyt on ihana ivf-poika meillä eikä tulisi mieleenkään vinkua toista... Sitä kun elämä potkii, niin oppii arvostamaan sitä, mitä saa.

Vierailija
17/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten luulet lapseen vaikuttavan, jos äiti kieltää itseltään suremisen? Siitähän vasta hyvä lopputulos tulee, tunteiden kieltämisestä. Herää jo! Jos sitä on aina haaveillut tulevansa yhden, kahden, kolmen, neljän, viiden tai x-määrän .... lapsen äidiksi ja se ei onnistukaan. Kyllä se saa surettaa ja kyllä sitä surua pitää saada surra siitä huolimatta että joku toinen ei saa sitä yhtäkään.

Edelleen sanon että jokaisella on oma elämänsä, omat murheensa ja ei toisilla ole oikeutta mitätöidä niitä.

Itselläni on vaikeimman kautta rakas saatu ivf-poika, eikä ollenkaan tietoa tuleeko kakkosta ikinä. Silti suon muille surun siitä jos lapsiluku ei ole täynnä.

Vierailija
18/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömyyksiin ei pidä mennä.

Vierailija
19/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on omat surunsa. Ei surun suuruuksia voi verrata. Ja jokaisessa on oikeus omaan suruunsa! Viisi vuotta lasta yrittäneenä minun suruni on välillä musertava, niin kova, että en voi juuri pahempaa kuvitella olevan olemassakaan. Mutta jonku toinenkin voi kokea surunsa yhtä kovana. Mistäpä minä sitä tiedän.

Vierailija
20/20 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 21

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme