Onko täällä OIKEASTI ihmisiä jotka uskovat alieneihin ja avaruusmatkailuun?
Huhhuh! Siis ihan tosissanneko olet? Täällä moni tuntuu olevan sitä mieltä, että joskus tulevaisuudessa ihminen muka eläisi avaruudessa ja avaruustutkimuksessa olisi muka joku järkikin. Johan siellä on ravattu aikojen sivu eikä mitään hyötyä kaikille niille miljardeille ole saatu.
Jotkut täällä uskoo alieneihinkin. Herra isä, onko teillä lapsiakin?
Kommentit (20)
Aika hölmö saa olla, jos ei ymmärrä että loputtomasti jatkuvassa avaruudessa ei voisi olla muka muuta älyllistä elämää kuin ihminen. Emme edes ymmärrä miten avaruus toimii, emmekä ole edes lähellä sen ymmärtämistä. Oikeastaan ap:n kaltaiset ihmiset ovat suurin syy miksi avaruutta ei ole tutkittu enempää, kun roikkuvat riippana joka ikistä projektia ja rahoitusta vastustaen.
Jos himouskikset eivät olisi vallassa, olisimme varmaan paljon kehittyneempi laji.
Aika typerä pitää olla jos luulee että maa on ainoa miljardien planeettojen joukossa jossa on elämää.
Niinhän ne meinasi joskus, ettei lentäminen ole mitenkään mahdollista eikä valtamerien pohjassa ole elämää.
no avaruusmatkailu on jo mahdollista ja minä olen alieni koska asun avaruudessa olevalla planeetalla.
Emme ole vielä edes täysin selvillä millaista elämää maapallolla on, esimerkiksi valtamerien syvimmät kolkat ovat täysin tutkimatonta aluetta. Meinaatko että meidän aikanamme saadaan mitään merkittävää aikaan avaruustutkimuksen osalla? Jos asiaa miettii, niin olemme aika alkeellista porukkaa vielä, vaikka luulemme olevamme kehityksemme huipulla.
Joskus tulevaisuudessa varmaan naureskellaan sille miten iso juttu joku kuulento tai marsin tutkiminen on joskus ollut. Vähän sama kuin dippaisi varpaansa mereen.
Vierailija kirjoitti:
Emme ole vielä edes täysin selvillä millaista elämää maapallolla on, esimerkiksi valtamerien syvimmät kolkat ovat täysin tutkimatonta aluetta. Meinaatko että meidän aikanamme saadaan mitään merkittävää aikaan avaruustutkimuksen osalla? Jos asiaa miettii, niin olemme aika alkeellista porukkaa vielä, vaikka luulemme olevamme kehityksemme huipulla.
Se on suhteellista kuinka kehittyneitä tai kehittymättömiä ollaan. Mutta paljon on kehitytty lyhyessä ajassa ja tämä varmaan tulee jatkumaan. Ja avaruustutkimus on mielestäni tärkeää, vaikkei mitään merkittävää MEIDÄN aikananamme tapahtuisikaan, edistystä kuitenkin tapahtuu. Oikeastaan avaruuden tutkimus on se kaikkein mielenkiintoisin tutkimuksen ala, joten en usko, että utelias ihminen sitä koskaan onneksi lopettaa.
Osaako aloittaja perustella, että miksei? Avaruusmatkailu on jo tätä päivää. Nytkin on ihmisiä avaruudessa, ja ajattele, tekevät töitä ihan niinkuin sinä ja minäkin. Kuussakin on käynyt useampia ihmisiä. Okei myönnetään, matkailu mieltyy vähän eri tavalla, eihän tuonne ilmakehän ulkopuolelle vielä ihan turistimatkoja tehdä.
Hyödyt, niin no, sinäkin arvon ap hyödyt päivittäin esimerkiksi satelliiteista. Ei ihan ensimmäisenä ehkä yhdisty ajatuksissa avaruustutkimukseen, mutta ilman sitä meillä ei olisi mitään tuolla kiertoradalla. Ei tavan tallaaja välitöntä hyötyä uusista planeettalöydöistö saa, mutta onhan se ihan mielenkiintoista huomata kuinka tieto on muuttunut siitä mitä se oli vaikkapa 90-luvulla koulussa. Kuulostat muuten ihan meidän fysiikanopettajalta joka julisti, että planeettoja on olemassa tasan yhdeksän ja on äärettömän epätodennäköistä, että millään muulla tähdellä olisi planeettoja kiertämässä. Ainakaan kivisiä, kaasujättiläisiä ehkä, todennäköisesti ei. Näin ollen myös elämä muualla maailmankaikkeudessa on täysin absurdi ajatus. No, paljon on muuttunut siitä...
Ja siitä päästään siihen alieniin, miksi ajatus elämästä muualla olisi niin mahdoton? Olisi todella omituista jos maapallo olisi miljardeista mahdollisuuksista ainoa jolla on mitään kehittynyt.
Todennäköisyys sille, ettei missään muualla muka olisi yhtään mitään elämää, käytännössä olematon. Tätä todennäköisyyttä ei ole mahdollista edes mitata, koska ihminen ei nykytietämyksellään edes kykene käsittämään koko avaruuden konseptia. Vähän sama kuin yrittäisi selittää luolamiehelle miten älypuhelin tai ydinreaktori toimii.
Avaruudesta tulee jatkuvasti uusia teorioita, mutta ei ne huipputiedemiehetkään ymmärrä edes pientä hippusta koko todellisuudesta.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt miten ihmisiä ei voi kiinnostaa nämä asiat. Siis me elämme täällä jollain mitättömän pienellä pallolla eikä kenelläkään ole mitään hajua miten mikään asia tässä universumissa toimii. Ja ajatus että maapallo olisi joku olemassaolon keskipiste on ihan hullu ajatus, ainoa merkittävä asia on joku täysin tuntematon konsepti jotain käsittömätöntä ja me ollaan vaan ihan merkityksetön murunen tässä kaikessa.
Kaikki, jotka uskovat jumaliin, uskovat oikeasti alieneihin.
Minua ainakin pelottaa se fakta, ettei avaruudesta ja universumista tiedetä yhtään mitään. Ihmiset selittävät olemassaoloaan jollain jumalalla, vaikka todellisuudessa kukaan ei tiedä mistään mitään. :D
Kyllähän avaruudesta tiedetäön nykypäivänä paljonkin ja tiedetään ettei äärettömienkään matkojen päässä ole yhtään mitään mikä edes viittaisi mihinkään. Samat tylsät kaasupallot, auringot ja kuolleet planeetat. Linkittäkääpä joku asia avaruudesta, mitä EI olisi tieteellisesti todistettu tai ymmärretty.
Teoriassa meidän "maailmankaikkeutemme" saattaa olla jonkun elollisen olennon hermostosysteemi atomitasolla. Ei ole todistettu vääräksi koska sitä ei voida todistaa. On vain huomattu että atomitasolla liikutaan omituisen samankaltaisella tasolla kuin koko universumissa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, jotka uskovat jumaliin, uskovat oikeasti alieneihin.
Mä just funtsin, että onhan ajatus elämästä toisella planeetalla varmaan himouskovaiselle ihan sietämätön. Sehän on vähän niinkuin Jumala olisi tehnyt syrjähypyn, eikä ihminen olisikaan se kruununjalokivi...
Huhhuh, sci-fi hullut olette ihan pimeitä. Minä luotan Jumalaan ja Jeesukseen, se on minulle helppo ja turvallinen tie.
Minua on kiehtonut lapsesta saakka kaikki avaruusjutut. Mitä enemmän näitä miettii, sitä enemmän aivot menevät solmuun. Harmi kun en ole syntynyt paaaaaljon myöhemmin, olisi ollut niin mielenkiintoista ymmärtää enemmän.
Ilmeeni kun ketju täynnä muka-deeppejä cringyjä edgyämmiä teorioimassa. Pakko oksentaa.
Ja päätit sitten tulla palstalle julistamaan typeryyttäsi, ok...