Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vanhemmalla oikeus sanoa lastaan paskaksi?

Vierailija
22.04.2017 |

Onko mun äidillä oikeus sanoa mua paskaksi?
Se nimittäin teki sen kymmenen minuuttia sitten. Tai... Ehkä se onki oikeessa. Ehkä mä oon vaan paska lapsi, joka ei tee mitään oikein. En mä tiiä mitä mun pitäs aatella...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet 45-v paska. Kyllä sen saa sanoa

Vierailija
2/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi ei ymmärrä pyytää anteeksi puheitaan niin surullista kaiken kaikkiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi kuulostaa fiksulta ihmiseltä. Hän osaa asettua toisen ihmisen asemaan

Vierailija
4/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteiden vallassa kukaan ei mieti että mitä tässä nyt on oikeus sanoa ja mitä ei. Ei tietenkään ole hyväksyttävää solvata toista. Unohda sana ja mieti että äitisi on nyt vihainen, pettynyt ja keinoton ja käyttäytyy siksi hallitsemattomasti. Katuu varmasti jälkeenpäin, toivottavasti osaa pyytää anteeksi. Mieti myös omaa osuuttasi tapahtumiin.

Vierailija
5/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava että pääsit taas lempiaiheeseesi

Vierailija
6/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta miksi kaikeksi sinä olet nimittänyt äitiäsi?

Jos käyttäydyt kuin paska ja tämä on teidän normaali tapa toimia, niin ok.

Vierailija
7/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet 45-v paska. Kyllä sen saa sanoa

Vittu oon 14

8/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se oikeus nyt tällaisissa tapauksissa määritellään ? Ei se ainakaan paranna lapsen itsetuntoa eikä välejä vanhemman kanssa.

Vierailija
9/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole paska, tiedät sen itsekin. Toki voit käyttäytyä paskamaisesti, mutta eihän se kovin rakentavasti ole ilmaistu.

Vierailija
10/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeutta sanoa. Soita lastensuojeluun sillä tuo on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
11/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pentu on paska niin sitten se on paska. Eihän se solvaus ole jos totuuden lausuu.

Vierailija
12/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko fiksu ihminen sellainen jonka mielestä pienenpieni valehtelu on maailmanloppu ja siitä saa kauhean rangaistuksen.

Vierailija
13/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä "saatanan paska"?

Vierailija
14/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa tilanteessa ja asiayhteydessä äitisi sanoi sinua paskaksi? Miten vastasit hänelle?

Vierailija
15/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sanoi mua aina laiskaksi paskaksi ja oikeassahan se oli, en ottanut siitä mitenkään nokkiini tai saanut traumoja. Edelleen olen samanlainen laiskapaska :D

N25

Vierailija
16/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onko fiksua syyttää lastaan omista ongelmistaan?

Vierailija
17/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo sinänsä ole rikos, mutta on henkistä vallankäyttöä ja henkistä väkivaltaa. Valitettavasti äitisi ei välttämättä ymmärrä tehneensä väärin, eikä jokainen äiti ole mitenkään loistava kasvattaja. Kasvatuksellisesti noin ei pitäisi ikinä sanoa. Äitisi ei pitäisi käyttäytyä noin, mutta tunteiden vallassa joskus noin voi käydä.

Vierailija
18/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nimittäin teki sen kymmenen minuuttia sitten. Tai... Ehkä se onki oikeessa. Ehkä mä oon vaan paska lapsi, joka ei tee mitään oikein. En mä tiiä mitä mun pitäs aatella...

Kyllähän ihmisillä on oikeus puhua ja sanoa mielipiteensä, sitä ei voi kieltää tai kiistää. Se mitä äitisi sanoo tai tekee, ei ole mistään kohdasta sinun asiasi! Hän saa olla mitä mieltä tahansa. Se ei ole sinun asiasi, mitä ihmiset sinusta ajattelevat! Se ei yksinkertaisesti kuulu sinulle pätkänkään  vertaa! Jos elät elämääsi miettien, mitä muut sinusta ajattelevat, olet vaikeuksissa! Et ole silloin itsenäinen ihminen, vaan peilaat omaa itseäsi jatkuvasti suhteessa muihin. Älä vahingoita ketään, äläkä tee kenellekään pahaa! Auta jos joku oikeasti apua tarvitsee, mutta älä anna käyttää itseäsi hyväksi, sillä sellainen ei ole rakkautta, ei itseäsi, eikä sitä toistakaan kohtaan. Muuten ole just sitä mitä olet, äläkä korviasi lotkauta sille, mitä muut sinusta miettivät tai puhuvat.

Vierailija
19/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ihmisillä on oikeus puhua ja sanoa mielipiteensä, sitä ei voi kieltää tai kiistää. Se mitä äitisi sanoo tai tekee, ei ole mistään kohdasta sinun asiasi! Hän saa olla mitä mieltä tahansa. Se ei ole sinun asiasi, mitä ihmiset sinusta ajattelevat! Se ei yksinkertaisesti kuulu sinulle pätkänkään  vertaa! Jos elät elämääsi miettien, mitä muut sinusta ajattelevat, olet vaikeuksissa! Et ole silloin itsenäinen ihminen, vaan peilaat omaa itseäsi jatkuvasti suhteessa muihin. Älä vahingoita ketään, äläkä tee kenellekään pahaa! Auta jos joku oikeasti apua tarvitsee, mutta älä anna käyttää itseäsi hyväksi, sillä sellainen ei ole rakkautta, ei itseäsi, eikä sitä toistakaan kohtaan. Muuten ole just sitä mitä olet, äläkä korviasi lotkauta sille, mitä muut sinusta miettivät tai puhuvat.

Hei haloo. 14-vuotias ei ole itsenäinen ihminen, ja totta kai tälle kuuluu, mitä tämän äiti ajattelee.

Vierailija
20/21 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet nuori. Keskity siihen, että sinusta tulee kaikin puolin hyvä ihminen ja ajattele äitisi olevan täysin väärässä. Jos äitisi nimittelee sinua, älä nimittele takaisin. Siten osoitat olevasi kypsempi, vakaampi ja vastuuntuntoisempi kuin hän. Tsemppiä! :)