Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, nykyinen esimies ei halua että otan kokoaikatyön vastaan?

Vierailija
22.04.2017 |

Olen määräaikaisena työntekijänä toukokuun loppuun. Tunteja on vaihtelevasta, ei kuitenkaan täysiä. Työhaastattelussa esimies kertoi ettei voi luvata töitä sen pidemmälle.

Viikko sitten kuitenkin kävin haastattelussa ja sain kokoaikatyön täysillä tunneilla! Otin tietenkin työn vastaan ja se alkaa melkein heti kun nykyinen sopimukseni loppuu.

Toissa päivänä kerroin asiasta töissä ja vastaanotto oli nyrpeä. Pomo muistutti että olen heidän kanssaan tehnyt jo sopimuksen (joka loppuu toukokuun loppuun.) Ja että sitten voi katsoa "jatkoa".En mielestäni ole velvollinen odottamaan sinne asti jotta minulle kerrottaisi jatkuvatko työt nykyisessä paikassa ja saisinko kuinka paljon tunteja...

Mietin olisiko pitänyt jättää sanomatta asiasta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelualalla?

Tottakai otat kokopäivätyön vastaan.

Vierailija
2/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on ongelma jos joku 0-tuntinen määräaikainen sopivasti päättyy kun uusi kokoaikainen alkaa? Et ole mitenkään velvollinen aikaisempaa työtäsi jatkamaan, eihän työnantajasikaan ole sinua kohtaan velvolline jatkamaan sopimusta halutessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran uusi työsi alkaa nykyisen työsopimuksesi päätyttyä, ei esimiehelläsi ole mitään urputtamista asiaan, vaikka tottakai ymmärrettävää, että haluaisi pitää hyvän työntekijän jatkossakin. Mutta jos kerran jatkosta ei ole mitään sovittuna, tottakai työntekijä huolehtii ensisijaisesti omasta työllistymisestään.

Mun mielestä oli korrektia, että kerroit heti, ettet ole jatkossa käytettävissä vs. siihen, että olisit viimeisenä työpäivänä sanonut työsopimuksen jatkolle "ei kiitos".

Vierailija
4/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisuus loppuu silloin kun työsopimuksessa on määritelty. Sen jälkeinen elämä ei kuulu nykyiselle työnantajallesi. Älä mieltäsi pahoita, jatkat työsopimuksen loppuun. Et ole velvollinen jatkamaa nykyistä sopimusta pidempään.

Onnea uudesta työpaikasta!

Vierailija
5/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelualalla?

Tottakai otat kokopäivätyön vastaan.

Kyllä palvelualalla.

Ap

Vierailija
6/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisuus loppuu silloin kun työsopimuksessa on määritelty. Sen jälkeinen elämä ei kuulu nykyiselle työnantajallesi. Älä mieltäsi pahoita, jatkat työsopimuksen loppuun. Et ole velvollinen jatkamaa nykyistä sopimusta pidempään.

Kiitos!

Tuli vain todella ikävä olo. Minusta ei ollut asiallista olla niin töykeä asian suhteen.

Ap

Vierailija
7/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vain että sanoit lähtösi syyn. Ehkä pomo tajuaa tulevaisuudessa miten tärkeää työntekijälle on tietää jatkosta ja tehdä työtä täysillä tunneilla. Tollanen määräaikaisuuksien ketjuttaminen vituttaa suunnattomasti.

Vierailija
8/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Jos pomo vinkuu sanot että lähdet kun sopimus päättyy. Pitäähän sen pomonkin tajuta, että tietenkin otat varman paikan vastaan, ennemmin kuin jäät odottamaan epävarmaa jatkoa nykyisessä paikassa. Voit tietysti kysyä että olisiko sitten ollut parempi ettet olisi sanonut mitään, vaan vasta sopimuksen lopussa ilmoittanut että ai niin en muuten enää jatka sopimusta.

Vierailija
9/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Jos pomo vinkuu sanot että lähdet kun sopimus päättyy. Pitäähän sen pomonkin tajuta, että tietenkin otat varman paikan vastaan, ennemmin kuin jäät odottamaan epävarmaa jatkoa nykyisessä paikassa. Voit tietysti kysyä että olisiko sitten ollut parempi ettet olisi sanonut mitään, vaan vasta sopimuksen lopussa ilmoittanut että ai niin en muuten enää jatka sopimusta.

Tätä ajattelinkin että onhan minun oikeasti järkevä ottaa varma työpaikka vastaan kuin odotella epävarmana nykyisen jatkoa.

Ap

Vierailija
10/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlainen tilanne oli eräällä työkaverillani vuosia sitten. Millään ei firma suostunut kertomaan jatketaanko monta kertaa uusittua määräaikaista vai ei. Lopulta hän sai vakkarityön toisesta paikasta. Kun hän kertoi tästä esimiehelleen, niin yllättäen olisikin ollut tarjolla vakituinen työ paremmalla palkalla. Työkaveri ei kuitenkaan enää halunnut perua uutta sopimusta (ehkä se olisi jopa onnistunut), vaikka oli tykännyt työstään. Kun kohtelu oli ollut tuollaista, niin ei halunnut palkita työnantajaa sillä, että pysyisi talossa enää.

Vierailija
11/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita ap, nykyistä esimiestäsi ärsyttää kun ei voi enää pompotella sinua miten haluaisi. :) Ja on se aika asiatonta alkaa marisemaan asiasta kun ei itse ole valmis tarjoamaan parempaa tai vähintään yhtä hyvää. Hän nyt yrittää manipuloida ja vedota kiltteyteesi, että SINUN pitäisi miettiä HÄNTÄ. Ja sinähän teit aivan oikein kun kerroit ajoissa että sait töitä, esimies voi alkaa jo nyt etsimään toista työntekijää jos tarvitsee sinun tilallesi.

Jos esimies vielä kehtaa alkaa huomauttelemaan asiasta niin voit ystävällisesti itsekin huomauttaa, että tyhmähän sinä olisit jos et ottaisi vastaan kokoaikatyötä! Ja huomauta myös että nykyinen työsopimuksesi loppuu toukokuun loppuun mennessä, joten velvollisuutesi päättyy siihen koska jatkosta ole sovittu mitään.

Hienoa että sait kokoaikatöitä! :)

Vierailija
12/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä voi olla määräaikaisena ja odottaa murusia tuleeko työtä lainkaan vai vähän sen takia että esimies tykkää hyvää kun sinä olet siinä varalla.   Unohda koko esimiehen töykeys, koska se on ihan hänen itsekkyyttään jos ei tajua että tottakai sinä otat kokopäiväisen työn vastaan kun saat.   Mitähän hänen esimiehensä ajattelisi jos tietäisi hänen reaktionsa?  Epäkypsä esimies.

Onnea uuteen työhön.  Pidä pokka loppuaika.

Vierailija
13/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 0 tuntisopimus?

Vierailija
14/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä mitä minulle käy, olen hakenut vakituista paikkaa ja uskon olevani vahvoilla.

Nykyisellä työnantajalla olen tehnyt pätkätöitä noin kymmenen vuotta, määräaikaisia sopimuksia ja välillä työttömyysjaksoja. Olen se henkilö joka ensimmäisenä otetaan sijaiseksi. Välillä on lukuvuoden mittaisia sijaisuuksia. Kesät olen ollut työttömänä.

Minusta on tullut työnantajalle itsestäänselvyys, olen ollut aina käytettävissä olipa sijaisuus minkä pituinen tahansa. Tähän aikaan mahtuu kaksi lukuvuotta jolloin en ole ollut kenenkään sijainen.

opettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän