Kerrostalo, joku asukkaista vetänyt tampooneja pöntöstä, kuinka saamme selvillä kuka on kyseessä?
On aiheuttanut ison remontin taloyhtiölle ja isot vahingot. Mitenhän tätä lähtisi selvittämään, kuka taliaivo tätä on harrastanut?
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aiheuttanut ison remontin taloyhtiölle ja isot vahingot. Mitenhän tätä lähtisi selvittämään, kuka taliaivo tätä on harrastanut?
Jokaiseen pönttöön asennetaan kamera.
Johan poliisi on napannut näitä omatoimisia pervoja, jotka asentavat kameroita julkisiin käymälöihin. Kuka haluaa nähdä, kun toinen on tarpeillaan? Pipipää.
Vähän out of topic: Mua ärsyttää suunnattomasti, kun monissa leffoissa heitetään lääkkeet vessanpönttöön (no mua ärsyttää sekin, kun leffoissa kytät heittää sen kertakäyttökahvimukin auton ikkunasta ulos). Ja pari vuotta vanhassa kotimaisessakin elokuvassa muija vetää e-pillerinsä vessanpöntöstä alas.
Jokainen lienee kuullut merillä seilaavista muovijätelautoista. Ja samat sivistyneet tyypit nakkelevat vessanpönttöön mitä tahansa "pientä" roskaa. Se pieni roska, joka ei jää vedenpuhdistamolla siivilään kiinni, seilaa sitten vesistöön. Lääkkeet liukunee veteen kalojen ja muiden elävien kiusaksi.
Espoossa pari vuotta sitten joku oli vetänyt lakanan vessanpöntöstä. Tää lakana oli tukkinut jonkun putken ja seurauksena pieneen Lippajärveen oli valunut kerrostalon jätevedet
Ei siinä muu auta kun laittaa kamerat paskahuusseihin vaikka laitonta se on..
Lakana wc-pönttöön? Mikähän aivopierutila ja krapulapaskat siellä on ollut.
Minua ei tasan kuvata missään vessassa.
Mä olen joskus huuhtonut vessanpyttyyn kerrostalossa ison ja paksun ikkunaliinan. Kaadoin pesuveden pyttyyn ja vaan näin, kun se vilahti sinne. En ehtinyt reagoida mitään. Eikä asiasta kuulut koskaan mitään myöhemminkään...
Osa ihmisistä ylipäätään heittää roskiin ja pönttöön mitä ihmeellisintä tavaraa. Yksilöt vielä, jotka tietävät, ettei saisi, mutta se sortti-asema on liian kaukana omasta mielestä.
Kertalaakista yksi ikkunaliina tuskin haittaa, mutta koko rapun naisten jatkuvat tamponit vuodesta toiseen saattavat kyllä.
Tänne on tullut noita uusia imujärjestelmiä roskiksiin. Sinnekin tungetaan tavaraa, mitkä eivät mitenkään kuulu sinne ja koko systeemi tukkiutuu. Riittää, että yksi jurrinen tai muuten vaan tyhmä keksii tunkea sinne rikki menneen pyykkitelineensä tai ison mattorullan.
Onko kellään lainoppineella tietoa voiko teoriassa taloyhtiö vaatia kaikkia DNA-testeihin? Poliisihan käsittääkseni voi, mutta koskeeko sama sääntö vuokrantajaa. Itse kyllä kieltäytyisin, täytyy sanoa, en tosin edes käytä tamponeja, joten sinällään olisin laskuista pois :-D.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan naapurin Pera.
Peralla on voinut olla vieraita
Vie näyte itse suoraan rikostutkimuslaboratorioon ja vaadi ,että kaikilta naispuolisilta (varmuuden vuoksi kaikilta jo yli kymmenvuotiailta) talonne asukkailta (ja heidän naispuolisilta sukulaisiltaan ja talossa vain joskus käyneiltä tutuiltakin), on ehdottomasti ja viivyttelemättä otettava tapauksen johdosta verinäyte jokaisesta heistä ja selvityksen rikoksen tekijästä vaadit pian,joten ettei aikaa ole hukattavaksi. Tiukasti puit vain nyrkkiä poliisiaseman tiskiin sanojesi tehosteeksi,niin kyllä taatusti selviää kun sinä olet asiaa niin tomerasti ja topakasti hoitamassa...
Tuon kun kävisi tekemässä, kirjattaisiin varmaan omiin papereihin, että sekopää ja tarkkailtava. Sitten jotakin liirum laarumia kohteliaisuudesta ja ulos asemalta. Kahvipöydän päivän naurut. Hoitakaa taloyhtiön sisäisesti valistamalla.
Viemäreitä kuvanneena ja avanneena.
Tamponit todellakin tukkivat viemärit. Samoin kuin kortsut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ois kyllä uskonut että porukka oikeasti vetää tamponeja pöntöstä. No, aina oppii uutta ja internetin kerma kokoontuu vauva-palstalla... Oisin ajatellut, että korkeintaan joku epävarma teini voisi tehdä noin, mutta ilmeisesti syy onkin vanhemmissa sukupolvissa. Itse olen 23 ja aina kuullut vain, ettei tamponeja tai siteitä saa pöntöstä vetää.
Niin, olet aina kuullut vain tuollaista koska olet niin nuori, ettet muista kuinka kasarilla ja ysärillä mainostettiin laajasti että tamponin voi vetää viemäristä alas. Näistä asioista puhutaan terveystiedon tunneilla yms., mutta ei muuttuneista ohjeista ole millään tavalla tiedotettu vanhempaa väestöä. Siksi nimenomaan 30+ ikäisissä on ihmisiä, jotka eivät nykyohjeistusta tiedä, jos ei heillä ole teini-ikäisiä lapsia eivätkä ole muuten tietojaan päivittäneet.
Side on tyystin eri tuote, niitä ei ole saanut vetää viemäristä koskaan.
Onpas saanut! 60-luvulla äiti opetti, että side pitää repiä ja sitten pudottaa pönttöön. Tämä on kai ollut yleistä silloin. Saksassa au-pairina ollessani rouva opetti, että kääritään paperiin ja tuodaan keittiön roskikseen. Tein niin, mutta oli noloa. - Kyllä on hyvä tämä vauva-keskustelupalsta! Arjen kulttuurihistoriaa monipuolisesti. Ja asiallisesti, kun nyt muutamista idiootti-, rasisti-, taliaivo- yms. haukkumasanoista raaskittaisiin luopua.
Jotta vastaavilta tilanteilta vältyttäisiin jatkossa, viranomaisille pitäisi saada valtuudet tamponien käytön tarkkailuun.
Varma tulos kirjoitti:
Arkeologian laitoksen fyysikko ottaa tampoonin verijäämistä radiohiiliajoituksen ja tätä verrataan taloyhtiön naisten kuukautiskiertoon. Gynekologi ja arkeologi tekevät yhteistyössä päätöksen syyllisestä, materiaalit kannattaa tutkituttaa vähintään kuudella gynekologilla ja arkeologilla.
Ja tästä näemme Prisma dokumentin Ylellä " Tampoonin salaisuus ".
Siinä juontaja kiertää verisiä tamponeja kuljetuslaatikossa ympäri maailman käyden vähintään neljässä eri yliopistossa sekä sitten cernin hiukkaskiihdyttimen luona. Vähintään kahdessa paikassa ihmetellään ja hämmästellään...
Entisessä asunnossa oli putket aina tukossa jonkun yläkertalaisen jätteistä. Vähän pisti v-tamaan. Ja vaikka ne möhnät menisi putkista, niin puhdistuslaitoksella niistä aiheutuu ongelmia. Jopa niistä nestemäisistä esim. klooreista.
Luulisi ihmisten olevan valistuneempia nykyaikana.
Itse olen 80-luvun lapsi ja jo silloin tiedotettiin tampponien, rasvojen ja voimakkaiden kemikaalien vaikutuksista putkissa ja jätevedenpuhdistulaitoksilla. Miten se on mennyt muilta 80-luvun lapsilta ohi?
Ja sit toisaalta taas Siivousfanaatikoissa jengi tunkee puol pullollista valkaisuainetta vessanpönttöön! Jotenkin järkyttävää, että osa ihmisistä ei todellakaan tajua, että loppujen lopuksi kaikki vessanpönttöön laitettu jatkaa kulkuaan vesistöön - paitsi ne isot esineet, jotka jäävät "siivilöihin", mikäli eivät sitä ennen tuki koko putkistoa.
Kannattaa teettää viemärikuvaus, johonkin haaraan on mahdolllisesti voinut jäädä tamppooni, jolloin syyllisten etsintä helpottuu. Todennäköisesti joudut tekemään kuvauksen omaan laskuusi, mutta saat ainakin mielenrauhan.