Millainen ihminen olet?
Kokemasi vääryyden jälkeen, kostatko vai vetäydytkö kuoreen?
Kommentit (4)
Vetäytyä taidan ja olenkin viime aikoina pohtinut mitä teen väärin, sillä muutaman vuoden kestää ns ystävyyssuhteet ja sitten hiljenee pikkuhiljaa.
Olen varmaan rasittava päällepäsmäri vaikka yritän rajoittaa sitä.
Toisaalta olen pj useammassa yhdistyksessä ja tuntuu ettei mitään tapahdu ilman minua eli joudun pakostakin olemaan mukana monessa.
Nyt olenkin miettinyt ettenkö kelpaa ihmisenä muuten kuin tekemällä toisten hyväksi hyötymättä itse vastaavasti.
Sen kerran kun olen ollut etten vetäytyä vaan pistän vastaan on menetetty välit täysin ja koen joutuneeni turhaan tilanteeseen mikä ei ole ollut reilua.
Kostan. Kaksinkertaisesti. Minulle ei vittuilla. Seurauksista vällittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Väärintekeviä pitää aina rangaista ja heille tulee osoittaa, ettei heidän toimintansa ole hyväksyttyä. Rangaistus (kosto) joko oikeusteitse tai sitten jokin muu tapa, esim ryhmästä poissulkeminen jne.
Kuka määrittelee millä perusteella toisen voi sulkea pois piiristä?
Ymmärrän rikoksen, mutta minut on eristänyt entinen ystäväni, kun en enää jaksanut tehdä kaikkea mitä hän vaati ja nyt on 50v nainen kyseessä.
Sen takia takertua asiaan, että meidänkin läheisistä suurin osa hyväksyy tämän ettei minua ole enää tälle ihmiselle vaikka olenkin paikalla ja koen sen kiusaamisena kuten koulukiusaaminen.
Tämä vaan aikuisten kesken.
Väärintekeviä pitää aina rangaista ja heille tulee osoittaa, ettei heidän toimintansa ole hyväksyttyä. Rangaistus (kosto) joko oikeusteitse tai sitten jokin muu tapa, esim ryhmästä poissulkeminen jne.