Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä juo pullollisen viiniä joka viikonloppu, vaikka perheessä lapsia?

Vierailija
24.03.2006 |

Meillä ainakin perjantaisin juodaan viinipullo tai kaksi illan mittaan miehen kanssa lasten jo mentyä nukkumaan. Meidän nautinto hyvän ruuan kanssa ja pitkän työviikon päätteeksi.

Tällainen " läträäminen" on monen mielestä täysin uskomatonta... Mielipiteitä...

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan juoda myös arkisin illalla lasten mentyä nukkumaan lasillisen, kaksikin. Ja kyllä, juon joskus lasin viiniä myös tilaisuuksissa joissa lapset on mukana. Mitä pahaa siinä on?

Vierailija
2/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä ainakin perjantaisin juodaan viinipullo tai kaksi illan mittaan miehen kanssa lasten jo mentyä nukkumaan. Meidän nautinto hyvän ruuan kanssa ja pitkän työviikon päätteeksi.

Tällainen " läträäminen" on monen mielestä täysin uskomatonta... Mielipiteitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks te samalla selittelette juomistanne?? Kuin hyväksyntää hakien??

Vierailija
4/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samon miehellä. Se yksi pullollinen humahtaa äkkiä jos ruoankin kanssa juo.

Tällä palstalla tosin tunnenkin itseni ihan rappioholistiksi;) No, kait sitä sitten olen, mutta ei ole mitään tarvetta vähentää tai lopettaa. Ei tosin ruveta enempääkään ryyppäämään.

Vierailija
5/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon ehkä puoli pulloa...tai lasin kaks. Känniin en halua juoda. Tulee ikävä olo...

Vierailija
6/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kausittaista meillä viineily. Yleensä ostetaan nykyisin niitä litrapaketteja ja joskus pari pullollista. Mies pitää punaviinistä paljon,

minä taasen valkoviinistä. Kun viiniä on niin nautitaan 1-2 lasillista iltaisin myös viikolla. Lapsi ei ole välttämättä vielä ekan viinilasillisen aikaan nukkumassa. Nyt ollut kyllä parin kuukauden tauko.

Sauna oluet on pakko olla perjantaisin ts. keskimäärin 2-3 pulloa per nuppi. Joskus enemmän.

Sitten käytämme myös baarikaappia. Tavallisesti yksi tai kaksi drinkkiä iltaisin lapsen mentyä nukkumaan viikolla.

Ei alkoholin kulutus ole meille ongelma, koska tiedämme mikä alkoholiannos määrä viikottain tekisi meistä virallisesti juoppoja.

Kai siihen vaikuttaa luonnekin, ollaan aika vapaamielisiä.

Toisaalta esimerkiksi ulkomailla lapsena litkittiin viiniä veden seassa, joten so what.

Jos joku muuten saa tästä päähänsä, että lapsestamme tulee varmaan huligaani, niin kato peiliin. Meillä on hyvä koulutus ja koti.

Vierailija
7/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko huono omatunto

Vierailija
8/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla enään ei oo!!!!!!!!!!!!

Vierailija
9/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä perjantai iltana juodaan vain pullolliset siideriä, lonkkua yms.

Lauantaina tai sunnuntaina hyvän ruuan kanssa avataan punkkupullo. Mutta ei joka viikonloppu eikä välttämättä edes joka toinen viikonloppu.

Mielialan ja tilanteen mukaan.

Vieraiden kanssa saatetaan avata 3-4 pulloa punkkua ja juoda ne kaikki porukalla.

Ja lapset ovat ihan hereillä.

Omassa kotonakin vanhempani joivat saunaoluet ja ruuan kanssa viiniä, ei meiltä lapsilta mitään piiloteltu ja salaa juotu.

Eikä tullut minusta juoppoa.

Sinkkunakin olin yleensä aina autolla baareissa, selvinpäin.

Vierailija
10/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelataan lasten kanssa monopolia tms. Mukavaa rentoutumista viikon jälkeen.

Vierailija
11/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä alkoholinkasvatus kuuluu kodin eikä esim kaveripiirin tehtäväksi. Lapset oppivat meillä kotona, että aikuiset juovat joskus viiniä ruuan kanssa ja nauttivat esim. saunaoluet. Eli että alkoholin käyttö ei ole humalahakuista. Toivottavasti lapsistakin tulee järkeviä alkoholin käyttäjiä.

Vierailija
12/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilenkin illalla join pullon valkkaria ja lapset oli hereillä. mitä pahaa siinä on. en todellakaan ollut hymalassa.

Vierailija
13/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen surkea yh rassu mä vaan

Vierailija
14/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan jos siltä tuntuu, mutta käytännössä ei juoda joka viikonloppu ja määrä jää yleensä molemmilla 1-2 lasilliseen. No äkkiäkös siitä tietysti tulee kahdelle jaettuna se viinipullollinen. Kukin tehköön kuten tykkää, mutta olen huomannut käytännössä ja ympäristöä seuranneena, että sellainen harmiton maistelu ja tissuttelu iän myötä helposti lipsahtaa vakiintuneeksi tavaksi, josta ei ole helppoa päästä eroon ja äkkiä sellainen lipsuttelu alkaa tuntua aivan normaalilta. Itse ainakin että just tissutteluun pidemmällä tahäimellä liittyy alkoholisoitumisen riski.

Kuka tuntee n. 50 pariskunnan, jotka hoitavat työnsä ja elämänsä ihan ok, ja jotka viikonloppuna tissuttavat huomaamattaan suurehkojakin määriä viiniä/olutta tms. Kohta e iosaa olla ilman ja alkoholi liitetään helposti mitä erilaisempiin tilanteisiin. Ei ole kauaa kun joku pohti palstalla että voiko antaa pientä lastaan isovanhemmille hoitoon kun nämä ei ole alkoholisteja mutta tykkäävät korkata aina tavatessa viinipullon jos toisenkin ehkä ja myös silloin kun ovat keskenään muutaman tunnin hoitamassa lapsenlastaan.

Tarkoitus ei ole olla moralisoiva, mutta se normaalisuuden raja lipsuu leveämmälle niin herkästi. Miettikää asioita, seuratkaa omaa juomistanne ja katsokaappa lähipiirinne tottumuksia. Mun mielestä Suomessa vaan on välillä liian normaalia vetää lärvät ja säännöllisesti.

Vierailija
15/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko totta et ole kännissä, jos juot koko PULLON viiniä??

no on teillä hyvä viinapää, en voi muuta sanoa!!

huh huh ja lapsiparat :-(

Vierailija
16/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ittepähän kuolette syöpiin ja kirrooseihin.

Vierailija
17/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo nyt edes sen verran, etteivät hankeen sammu...

Vierailija
18/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 24

Vierailija
19/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hissunkissun tissutellen ei se viini kovin kolahda. Ja lapsilla ei oo mitään hätää omien leikkiensä keskellä :) t:19

Vierailija
20/48 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit ehkä kysyessäsi itse vastata itsellesi!?!

Minä olisin ainakin humalassa jos joisin pullon viiniä, eli onkohan sun toleranssi viinaksiin noussut? Ja itse tiedät parhaiten onko paha opettaa omille lapsillesi tavaksi että viinipullollisen voi vetästä koska tahansa siltä tuntuu, noin niinku limua konsanaan.

" mulle on ihan sama mikä päivä on, juon silloin kun maistuu.

eilenkin illalla join pullon valkkaria ja lapset oli hereillä. mitä pahaa siinä on. en todellakaan ollut hymalassa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan