7lk poika tod rasittava nykyisin..
Eli 14v poika on hirvittävän rasittava ja hermoille käyvä nykyisin, tätä "vaihetta" kestänyt nyt useamman kuukauden.
Ilmenee mm jokapäiväisenä skitsoamisena, kritisoi ja suorastaan haukkuu minua, siis äitiään. Olen liuan tiukkis, kyylä ja uusimpana huono äiti jota olen saanut kuulla n.2vkon ajan harva se päivä.
Esim.tänään ölisi taas huoneessaan kirjaimellisesti karjahdellen kuin jokin leijona ja valitti minusta ja kaikesta mikä liittyy rajoihin ja jopa tekemiini ruokiin.
Alkaa olla tämän mamman huumori ja sietokyky koetuksella ja loppukin, onkohan tuo enää ,"normaalia" murkkuilua vai olenko tosiaan niin täysin paska mutsi...ja/tai jonkinsortin käytöshäiriötä taustalla, en tiedä enää. Tod temperamenttinen tapaus ollut aina, hermo kärtsää nopeasti ja turhautumien sietokyky matala.
Väsyttäääääääää.
Kommentit (6)
Normaalia murkkuilua on.
Meillä on sama kahden tytön kohdalla. Poika ja vanhin tyttö ovat rauhallisempia teiniangstin suhteen. Siis neljä teiniä meillä :/
Kumma kun nykyvanhemmat eivät tiedä uhma- ja murrosiästä mitään...
Kuulostaa meidän keskimmäiseltä aikoinaan. Hän oikein kiihdytti itsensä silmittömään raivoon, paiskoi tavaroita omassa huoneessaan, ärisi ja murisi.
Parhaiten toimi, kun sanoi rauhallisesti, että et kyllä riko mitään ja jätti sitten omaan rauhaansa rauhoittumaan.
Hänestä kasvoi mitä fiksuin ja empaattisin nuori mies.
Olisin iloinen jos voisin viedä molemmat teinini takaisin seiskaluokkalle, sen jälkeen molemmilla on alkoholi ja muut päihteet tulleet sen jälkeen kuvioihin ja jatkuva huoli siitä, että käyttääkö nuoreni päihteitä ja missä kunnossa ovat. Ymmärrän ärsyytymisise ap, meilläkin samanlaista, seiskalla se oli tollaista, kasilla alkoi lintsaaminen, päihteet, kotiin tulemattomuus ja varastelu kun ei annettu rahaa kun pelättiin niiden menevän päihteisiin . Lopulta päätettiin yhdessä sossujen kanssa sijoittaa nuorempani (pian 15-v) laitokseen. Vanhempi teinini on liikkunut väärissä porukoissa, joissa käyttänyt myös huumeita. Toivottavasti teillä ei mene tilanne näin pahaksi (tai pahemmaksi) ja teinin nuoruus olisi vain tuollaista äksyilyä. Uskon, että pojastasi kasvaa vielä jotakin vaikkei siltä varmaan tällä hetkellä tunnu. Tsemppiä jatkoon poikasi kanssa!
Sano sille lässyttävällä äänellä, että kuka se on äitin pikku mussukka.