Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käännytään roomalaiskatoliseksi?

Vierailija
19.04.2017 |

Onko täällä kellään kokemusta asiasta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin itse käymällä roomalaiskatolisessa kirkossa joskus.

Vierailija
2/16 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys roomalaiskatolissen pappiin, joka neuvoo sinua , keskustelee asiasta kanssasi ja ohjaa uskonopetteluasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti kysyä Vauva-lehden palstalta sen sijaan, että googlettaisi ensin vähän perustietoja ja sen jälkeen ottaisi yhteyttä roomalaiskatoliseen seurakuntaan!

Ainakin muutama vuosi sitten Helsingin roomalaiskatolisella seurakunnalla oli "kursseja", joilla opetettiin uskoa ja sen jälkeen olisi voinut hakeutua jäseneksi. Itse ymmärsin sen kurssin aikana, etten ikinä pystyisi uskomaan kuten katolinen kirkko opettaa, joten se jäi siihen.

Vierailija
4/16 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käänny sinne. Marian tekeminen jumalalliseksi (Jumala ehdottomasti kieltää epäjumalat tai muun kuin Hänen rukoilemisensa), pyhimysten pitäminen, raskaat kaavat ja liturgiat sekä jyhkeä koristeellisuus ei löydy Raamatusta.

Jeesus itse kohteli Mariaa ihan tavis-naisena.

Tavallinen luterilainen kirkko + hellarit ja vapaakirkko on ok, ne on raamatullisemmalla linjalla.

Lue vaikka itse Uutta Testamenttia.

Vierailija
5/16 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule AA:han! Täältä löydät Korkeamman Voiman juuri sellaisena kuin Sinä itse tahdot!

Vierailija
6/16 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen kirjoitti:

Älä käänny sinne. Marian tekeminen jumalalliseksi (Jumala ehdottomasti kieltää epäjumalat tai muun kuin Hänen rukoilemisensa), pyhimysten pitäminen, raskaat kaavat ja liturgiat sekä jyhkeä koristeellisuus ei löydy Raamatusta.

Tavallinen luterilainen kirkko + hellarit ja vapaakirkko on ok, ne on raamatullisemmalla linjalla.

Siis eikö Jeesus kunniottanut äitiään??

Vierailija
7/16 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen kirjoitti:

Minusta luterilaiset ovat luopuneet Jeesuksen kirkolle antamasta opetustehtävästä ja siitä aidosta apostolisesta traditiosta joka edelsi Uuden Testamentin kirjoittamista.

Ja tärkein on tietenkin roomalaiskatolisen kirkon opinkappale siitä, että Jeesus kärsi js kuoli uhrilahjana kaikkien ihmisten syntien täydellisenä sovituksena.

Luterilaisella kirkolla ei ole mitään vastaavaa tarjottavaa minulle. Ap

Vierailija
8/16 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen sitä, että Marialle on annettu niin suuri rooli. Hänhä ainoastaan toimi synnyttäjänä. Ei hänellä ollut mitään uskonnollista roolia Raamatussa.

Vierailija
9/16 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti kysyä Vauva-lehden palstalta sen sijaan, että googlettaisi ensin vähän perustietoja ja sen jälkeen ottaisi yhteyttä roomalaiskatoliseen seurakuntaan!

Ainakin muutama vuosi sitten Helsingin roomalaiskatolisella seurakunnalla oli "kursseja", joilla opetettiin uskoa ja sen jälkeen olisi voinut hakeutua jäseneksi. Itse ymmärsin sen kurssin aikana, etten ikinä pystyisi uskomaan kuten katolinen kirkko opettaa, joten se jäi siihen.

Kerro tarkemmin, mikä sinua tökki. (En ole ap, mutta mietin myös katolilaisuutta.)

Vierailija
10/16 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen kirjoitti:

Minusta luterilaiset ovat luopuneet Jeesuksen kirkolle antamasta opetustehtävästä ja siitä aidosta apostolisesta traditiosta joka edelsi Uuden Testamentin kirjoittamista.

Ja tärkein on tietenkin roomalaiskatolisen kirkon opinkappale siitä, että Jeesus kärsi js kuoli uhrilahjana kaikkien ihmisten syntien täydellisenä sovituksena.

Onhan luterilaisella kirkolla tuo Jeesuksen sovitus, siihen uskomalla pelastutaan.

Katolinen kirkko ja kirkkouskovaisuus alkoi muotoutua 100-200-luvulla, sitä ennen alkuseurakunta oli vaatimatonta tavisporukkaa, jossa ei paaveista ja piispoista tiedetty mitään.

Paavali varoitti eksytyksestä joka tulisi.

Katolinen kirkko muutti pyhäpäivän sapatista sunnuntaille (auringonpalvonnan takia), häivytti 10:stä käskystä kuvakiellon ja halkaisi viimeisen käskyn kahtia.

Paavia pidetään erehtymättömänä opillisissa asioissa, huhheijjaa. "Jumalan sijainen maan päällä"->sehän on jo rienausta.

Jeesuksen malli oli yksinkertainen, hänellä oli tavalliset vaatteet ja ainut rukous minkä hän opetti ulkoa opittavaksi, oli Isä meidän, loput saa ihminen rukoilla omin sanoin.

Vierailija
11/16 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen kirjoitti:

Minkään kirkkoinstituution jäsenyys ei pelasta sinua. Eivät myöskään perinteet. Ainoastaan Jumala voi pelastaa sinut.

Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa toimii nykyään näkyvillä paikoilla henkilöitä, jotka ovat luopuneet Jumalan sanan mukaisesta opetuksesta, mutta se ei tarkoita, että kaikki kirkossa olisivat niin tehneet. Oppi ei ole muuttunut. Jotkut vain opettavat väärin. Tällaisia henkilöitä, siis jotka opettavat vastoin oman kirkkonsa oppia, löytyy kyllä kaikista kirkoista, myös roomalaiskatolisesta.

Itse asiassa roomalaiskatolisen kirkon opissa Jeesus yksin ei ole ihmiskunnan sovittaja ja lunastaja, vaan Jeesuksen äiti Mariakin on jollain tavalla sovittajana (ja kai pyhimyksetkin?). Tämä kuvio on epäselvä, mutta ilmeisesti osa roomalaiskatolisuuden virallista oppia.

Uskon että kaikissa kirkoissa on niitä, jotka ovat uskossa Jeesukseen ja niitä, jotka eivät ole. Se, että oma nimi löytyy jonkin (minkä tahansa) kirkon jäsenrekisteristä ei ole pelastuksen tae. Pelastuvien jäsenluettelo on ainoastaan Jumalalla taivaassa; se on se elämän kirja, josta Ilmestyskirjassa kerrotaan. Ne jotka uskovat Jeesukseen sovittajanaan ja Herranaan, pelastuvat.

Vierailija
12/16 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen kirjoitti:

häh?

Vierailija
13/16 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen kirjoitti:

häh?

Niinpä. Aivan varmasti kunnioitti ja kaikkia "tavisnaisia" myös. Mutta ei pitänyt äitiään jumalallisena tai pyhänä. Maria oli vain ja ainoastaan ihminen ja sellaisena pysyi, huolimatta siitä että Jumala katsoi hänet Vapahtajan synnyttäjäksi Ja kasvattajaksi).

Vierailija
14/16 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kuitenkin parempi uskonto kuin se mitä meille terrorismin voiminkin meille tyrkytetään.

Vierailija
15/16 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoliseen uskoon liittyy kovin paljon turhia riittejä ja hörhötyksiä ja jopa vaarallista (pelastumisen kannalta) oppia. Jeesus uskon keskipisteenä, alkajana ja täyttäjänä löytyy kyllä monestakin seurakunnasta/kirkosta, ei siihen pompösiä katolista kirkkoa tarvita.

Tärkeintä on tosiaan henkilökohtainen suhde Jeesukseen ja Hänen seuraajanaan oleminen, kaikki muu tulee kyllä kun antaa Hänelle vallan.

Vierailija
16/16 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoliseen uskoon liittyy kovin paljon turhia riittejä ja hörhötyksiä ja jopa vaarallista (pelastumisen kannalta) oppia. Jeesus uskon keskipisteenä, alkajana ja täyttäjänä löytyy kyllä monestakin seurakunnasta/kirkosta, ei siihen pompösiä katolista kirkkoa tarvita.

Tärkeintä on tosiaan henkilökohtainen suhde Jeesukseen ja Hänen seuraajanaan oleminen, kaikki muu tulee kyllä kun antaa Hänelle vallan.