Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koetko olevasi luotu tekemään vain juuri sitä työtä, johon olet koulutettu?

Vierailija
19.04.2017 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että tuntuisiko mahdottomalta tehdä jotain aivan muuta työtä? Jos olet esimerkiksi graafinen suunnittelija, niin onko tosiaan niin, ettet osaa mitään muuta? Tuli vain mieleen kun eräs ystäväni juuri vaihtoi siivoamisen kaupankassalle työskentelemiseen ja ajattelin, että siinäpä vasta työtäpelkäämätön nainen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koulutuksellani ja kokemuksellani voi tehdä monenlaisia töitä. Jos en silti saisi töitä, opiskelisin lisää tai hommaisin vaikka taksiluvan ja bussikortin. 

Vierailija
2/10 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tarkennusta: Mitä tarkoitat luomisella? Että on luotu tekemään jotain mihin on koulutettu? Luominen kai edellyttää jumaluskoa. Jumalako siis luo jonkun ihmisen ja edellyttää, että hän saa jonkun tietyn koulutuksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä asennettasi. Olen opiskellut itselleni kolme ammattia (ja työskennellytkin kyseisissä ammateissa 2-7 vuotta) ja haaveilen vielä jonain päivänä lähteväni yliopistoon opiskelemaan neljättäkin.

Vierailija
4/10 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe. Olen ohjelmistosuunnittelija ja tuotokseni ovat hävettävää koiranoksennusta. En osaa kyllä muutakaan.

Vierailija
5/10 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koulutus on ponnahduslauta jonka avulla singahtaa eteenpäin omien taitojen, halujen ja uskalluksen mukaan.

Vierailija
6/10 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua ei ole "luotu" tekemään yhtään mitään. Olen hankkinut koulutuksen omien kykyjeni ja kiinnostusten kohteideni perusteella, ja olen koulutustani vastaavassa työssä. Voisin varmaan tehdä jotain muutakin, mutta kaikkein mieluiten teen tätä.

Vierailija
7/10 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en usko luomisjuttuihin tai siihen luterilaiseen kutsumus/unelmatyö asenteeseen

Vierailija
8/10 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaa ollut koulutustani vastaavassa työssä ( valmistuttuani). Ihan eri alalla.

Vierailija
9/10 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä kysymystä. Kaks tutkintoo ja kumpikaan ei valmista mihinkään tiettyyn työhön.

Jälkimmäisen tutkinnon luokkakavereita ainakin neljässä erinimikkeisessä työssä ja niilläkin joilla sama titteli voi erifirmassa työnkuva olla erilainen. Äkkiseltään keksin kuus työnkuvaa lisää jossa olevalla tiedän olevan sama tutkinto mikä itellä.

Vierailija
10/10 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä ollu olennainen kysymys ja samalla ratkaisu, että on luotu johonkin ammattiin? Ihmisen ei tarvitse päättää, koska joku Luoja on luonut koko kuvion valmiiksi. Keskustelu on tarkoitettu vain teologisen tiedekunnan opiskelijoille. Muut älköön vaivautuko!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi