Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuorille ei anneta töitä tässä maassa?

Vierailija
19.04.2017 |

Kaikki yli 55 vuotiaat tulisi päästää eläkkeelle, jotta nuorillekin avautuisi mahdollisuus päästä töihin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nuoret tyytyy liian helposti osaansa. Kunnon telttaleiri pystyyn ja mellakka päälle niin ruvetaan ottamaan vakavasti.

Arvonsa vasta vaatien saa...

Vierailija
2/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Eläkkeen tulisi tosin olla se, minkä laskennallisesti kerryttäisi, jos olisi töissä 68 v ikään asti tai esim 80 % nykypalkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole halukkaita palkanmaksajia. Töitä varmaan olisi kyllä.

Vierailija
4/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka ne eläkkeet maksaisi jos eläkeikä pitenee 10-15 vuotta?

Vierailija
5/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset tekevät aika lailla osa-aikatöitä eli niitä hommia, joihin nuoret ei tule, koska kyseessä ei ole virka-aikana tehtävä toistaiseksi voimassa oleva kokoaikainen työsuhde.

Vierailija
6/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän voisit näyttää esimerkkiä ja palkata yhden nuoren.

Muista sitten, että palkan päälle tulee nelinkertainen määrä muita kuluja.

Vierailija
7/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole halukkaita palkanmaksajia. Töitä varmaan olisi kyllä.

Hanttihommiin saa pakotettuja kokeilijoita ja kuntoutujia. Hullu siitä palkkaa maksaa, kun saa ilmankin työntekijöitä.

Vierailija
8/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on halvempaa maksaa työttömyyskorvausta nuorelle, kuin isoa eläkettä vanhukselle. Karu totuus.

Vierailija
9/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka ne eläkkeet maksaisi jos eläkeikä pitenee 10-15 vuotta?

Eläkkeitä tullaan leikkaamaan niin paljon, että sinäkin pääset kokeilemaan leipäjonoa. : D

Vierailija
10/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä anneta missään muuallakaan.

Vierailija
11/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, olen 24-vuotias ja olen aina ollut tunnollinen ja ahkera tekemään töitä. En ole kuitenkaan ollut päivääkään kunnon työssä, ihan vaan sen takia kun niitä ei koskaan saa mistään. Teininä olin kesätyösetelillä kesätöissä. Olen ollut palkattomassa harjoittelussa kauppojen kassoilla, hyllyttäjänä ja siivoojana. Sen lisäksi olen tehnyt välillä extraajahommia.

Olisi kivaa saada edes osa-aikainen työsopimus. Eläkettä on kertynyt pyöreät 0€

Mukava kuunnella vanhempia ihmisiä, jotka kauhistelevat tätä ja sanovat että he ovat olleet kunnon palkkatyössä 15-vuotiaasta asti, laiskemmat 18-vuotiaasta saakka.

Noh, minulla on vielä pari-kolme vuotta opintoja jäljellä. Saa nähdä kannattiko ottaa opintolainaa ja opiskella korkeakoulututkinto. Menin IT-alalle koska sinne povattiin työpaikkoja, tosin nyt alkaa näemmä olemaan jo ylitarjontaa. Olisi varmaan pitänyt olla meedio silloin muutama vuosi sitten kun valitsin alaa.

Vierailija
12/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yli 55 vuotiaat tulisi päästää eläkkeelle, jotta nuorillekin avautuisi mahdollisuus päästä töihin.

Samaa mieltä.

Eläkeikä pitäisi muuttaa joustavammaksi ja mahdollistaa varhaisempi eläkkeelle jääminen mm. tällaisessa suuren työttömyyden tilanteessa.

Katsoin tässä pari viikkoa sitten tilastoja, ja huomasin, että 90-luvun laman jälkeen työttömien määrä tippui hieman, mutta jäi pysyvästi korkeisiin lukemiin. Vaihtelu työttömyyden määrässä on ollut hyvin vähäistä. Silti vaan koko ajan on povattu ja pelätty työvoimapulaa, sieltä 90-luvulta lähtien.

Sitten jos se työvoimapula oikeasti iskisi, niin sitten pitäisi entisestään helpottaa eläkeisten rekrytoimista työmarkkinoille. Kyllä monikin eläkeläinen tekee mielellään töitä ja tienaa lisärahaa eläkkeen lisäksi.

Tämä nykyinen eläkeiän nostaminen vaan pahentaa tilannetta. Nuoret eivät pääse töihin, ja monet vanhatkin joutuvat viimeiset "työvuotensa" olemaan työttöminä. Tämähän vaan pahentaa tilannetta pitkällä tähtäimellä kun nuoria syrjäytetään entistä pahemmin työelämästä. Karua.

Vierailija
13/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain töitä, kiitos siitä!

Vierailija
14/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on halvempaa maksaa työttömyyskorvausta nuorelle, kuin isoa eläkettä vanhukselle. Karu totuus.

Ja sitten kun se nuori syrjäytyy, niin siitä tulee pahimmillaan iso lasku yhteiskunnalle. Kannattavampaa olisi tehdä siitä nuoresta työkykyinen tuottava yksilö ja päästää vanhempi väki lepäämään.

Vierailija
15/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä anneta vanhemmillekaan töitä. +35 oot jo ulkona työelämästä.

Vierailija
16/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän nuoret eivät osaa ottaa heille kuuluvia työpaikkoja tarpeeksi röyhkeästi. Vanhemmat sukupolvet ovat huomanneet tämän ja nyhtävät nyt nuorten selkänahasta omat nousevat tulonsa. Nuorten palkat alenevat kun muilla palkat nousevat. Tämä kertoo siitä, että vanhemmat sukupolvet osaavat olla röyhkeitä ja vaatia itselleen rahaa ja oikeuksia kun taas nuorempi polvi tyytyy kohtaloonsa tämän maan kannattelijoina.

Meidän noin 30 vuotiaiden työelämään astuvien tai juuri astuneiden ihmisten selkärangasta tullaan raapimaan vanhempien polvien palkankorotukset ja eläkkeet. Me emme voi suunnitella omaa elämäämme kovinkaan pitkälle tulevaisuuteen, koska suurella osalla ei ole vakituista työpaikkaa ja tulot ovat satunnaisia. Joudumme asumaan vuokralla ja elämään kädestä suuhun.

Kyllä harmittaa kun työpaikallani olevat noin 50 v työkaverit puhuvat kuinka he ovat rakentamssa jo viidettä omakotitaloa ja vaihtavat joka vuosi auton uuteen. Samaan aikaan itse teen samoja hommia kuin he enkä luultavasti tule koskaan omistamaan asuntoa tai uutta autoa kesämökistä puhumattakaan.

Nämä samat kaverit muistavat aina puhua myös siitä miten laiskoja nykyajan nuoret ovat ja kuinka he itse ovat tehneet jo nuoresta asti töitä. He kuitenkin unohtavat, että ovat eläneet eri aikakaudella. Heidän aikanaan töitä vielä oli halukkaille ja lainaa sai asuntoja ja kesämökkejä varten.

Vierailija
17/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän nuoret eivät osaa ottaa heille kuuluvia työpaikkoja tarpeeksi röyhkeästi. Vanhemmat sukupolvet ovat huomanneet tämän ja nyhtävät nyt nuorten selkänahasta omat nousevat tulonsa. Nuorten palkat alenevat kun muilla palkat nousevat. Tämä kertoo siitä, että vanhemmat sukupolvet osaavat olla röyhkeitä ja vaatia itselleen rahaa ja oikeuksia kun taas nuorempi polvi tyytyy kohtaloonsa tämän maan kannattelijoina.

Meidän noin 30 vuotiaiden työelämään astuvien tai juuri astuneiden ihmisten selkärangasta tullaan raapimaan vanhempien polvien palkankorotukset ja eläkkeet. Me emme voi suunnitella omaa elämäämme kovinkaan pitkälle tulevaisuuteen, koska suurella osalla ei ole vakituista työpaikkaa ja tulot ovat satunnaisia. Joudumme asumaan vuokralla ja elämään kädestä suuhun.

Kyllä harmittaa kun työpaikallani olevat noin 50 v työkaverit puhuvat kuinka he ovat rakentamssa jo viidettä omakotitaloa ja vaihtavat joka vuosi auton uuteen. Samaan aikaan itse teen samoja hommia kuin he enkä luultavasti tule koskaan omistamaan asuntoa tai uutta autoa kesämökistä puhumattakaan.

Nämä samat kaverit muistavat aina puhua myös siitä miten laiskoja nykyajan nuoret ovat ja kuinka he itse ovat tehneet jo nuoresta asti töitä. He kuitenkin unohtavat, että ovat eläneet eri aikakaudella. Heidän aikanaan töitä vielä oli halukkaille ja lainaa sai asuntoja ja kesämökkejä varten.

Olen 48-vuotias ja asun lähiössä kulahtaneessa omistusosakkeessa ja ajan vanhalla auton rämällä. Töitä on mutta ei jää säästöön. Ei kannata olla kateellinen, jos olet kuullut vain pienen piirin työkavereiden puheita. Pieni osa kahden hyvin ansaitsevan vanhemman perheistä pystyy elämään helppoa turvattua elämää mutta se on vain siis osatotuus. Jos toinen perheestä jää työttömäksi, korttitalo hajoaa.

Vierailija
18/18 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nuoret tyytyy liian helposti osaansa. Kunnon telttaleiri pystyyn ja mellakka päälle niin ruvetaan ottamaan vakavasti.

Arvonsa vasta vaatien saa...

ei työttömillä ole mitään valtaa. Saa telttailla vaikka vuosikymmenen, jos ei aseisiin tartu. Työssäkäyvät taas, no käy töissä ja ei kiinnosta kunhan ei pidä työttömiä elättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan