Onko nyt liikkeellä tällaista outoa tautia??
Ykskaks tuli yskä, kurkkua/korvia kutitti, sitten lähti ääni, varsinkin kun on nukkunut niin ääni ihan painuksissa. Kuumeilua, nenän ajoittaista tukkoisuutta, ei kuitenkaan tarvitse niistää. Lihaskipuilua.
Onko nyt jotain ihme virusta liikkeellä vai mitä tämä on?
Kommentit (25)
Niin ja minulla on myös siitepölyallergiaa ja oireilen katupölystä, mutta kumpikaan ei ole KOSKAAN oireillut näin rajusti..
Ap
Nyt on tosi paljon erilaisia flunssia liikkeellä ympäri Suomea. Tsemppiä!
Varo, se saattaa olla hyppykuppaa!
(Siis mitä väliä onko jotain tautia paljon liikkeellä jossain? Sinä saatat sairastua sellaiseen ihan siitä huolimatta.)
Mulla on ainakin. Ensin kuivaa yskää ja nenä tukossa,aivastelua. Nyt pientä lämpöä ja kuin pää tukossa. Tosi voimaton olo,vaikka lämpöä vain joku 37.2. Hirveästi limaa rööreissä ja korvatkin. tukossa. Kauankohan kestää?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tosi paljon erilaisia flunssia liikkeellä ympäri Suomea. Tsemppiä!
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Varo, se saattaa olla hyppykuppaa!
(Siis mitä väliä onko jotain tautia paljon liikkeellä jossain? Sinä saatat sairastua sellaiseen ihan siitä huolimatta.)
Sitä väliä, että ihmettelin kun ei kukaan tuttava/työkaveri/jne. satu olemaan kipeänä. Yleensä kun näitä tauteja kiertää, sitä osaa jo odottaa tartuntaa, kun joka toinen tuntuu olevan kipeänä. Nyt tämä iski ihan yhtäkkiä eikä tosiaan kukaan muu tunnu sairastelevan.
Toisekseen tämä alkoi itselleni todella epätyypillisillä oireilla. Yleensä se menee aina järjestyksessä lihaskipu, kurkkukipu, nenän tukkoisuus, sitten alkaa niistäminen, kuumetta ehkä on, ehkä ei. Yskä tulee jossain loppuvaiheessa jos on tullakseen. Ääni minulta ei lähde oikein koskaan.
Siksi ajattelin että onko nyt jotain "erityistä" liikkeellä.
Mulla on samanlainen tauti päällä. Tai en osaa oikein sanoa, onko virus vai pelkkää allergiaa, mutta tosiaan kurkku on kipeä ja karhea, kaikki röörit korvia myöten tukossa, ääni painuksissa, lihaskipuja ja väsyttää koko ajan. Nyt neljäs päivä menossa ja vähän parempaan päin nenäkannun, antihistamiinin ja avaavan nenäsuihkeen ansiosta.
Itselläni vastaava kesti pari viikkoa, sitten tuli oksentelua. Muulla perheellä myös lämpöä/kuumetta ja vatsaoireita, kesti jokaisella monta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia vatsaoireita teillä on,joilla tämmöistä?
Ripulia, pulputtelua ja vatsanväänteitä. Ei oksentelua.
Mulla on ihan sama juuri nyt. Saan vielä huomisen olla pois töistä. Ei kivaa.
Minulla on ollut myös käheä kurkku, nenä tukossa yöllä ja kuumeilua.