Hävettää niin tarjota ruokaa kun se on noloa
Esim tänään. Paistoin kalapuikkoja pannulla. Keitin perunoita kypsäksi vedessä. Keitin pakastevihanneksia kattilassa lämpimäksi. Sekoitin pussikastikkeesta ja vedestä soossin.
No niin siinä oli ruokaa :(((( Ei maistu hyvältä, on tehty noloista aineksista ja kaikki on tyhmää.
Jos paistelen jotain tuoreita kasviksia pannulla niin lapset ei syö.
Mun mielestä pakastevihannekset on ällöjä ja vetisiä. Ei lapsetkaan tykkää mutta syö niitä vähän, tuoreita paistettuja ei.
Tai sitten keitän makaroonia. Paistan kanasuikaleita pannulla. Mausteita ja kermaa sekaan. Leikkaan kurkkua ja tomaattia lautasen reunalle. Ah mikä gourmee ruoka :((((
Se kanakastike on ihan hyvää. Mutta ei mitään terveellistä ruokaa.
Ärsyttää :'(
Kommentit (8)
Meillä perunoita ei keitetä vedessä vaan höyryssä, samoin pakastevihanneksista tulee hyviä höyryttämällä. Jos keität ne vedessä, laita veteen ripaus suolaa ja sokeria. Äläkä keitä niitä vetisiksi. Makaroneja ei saa missään tapauksessa keittää lötköiksi.
Paistetut tuoreet kasvikset ovat outoja, miksei niitä voi syödä raakana?
Minä ainakin syötin lapsille kasvikset alkupalona, helposti meni pari porkkanaa, lanttutikkuja, kurkkutikkuja, pikkutomaatteja ruokaa odotellessa, varmasti enemmän kuin siinä lautasen reunalla olisi pyöritelty.
Jos ei ole rahasta kiinni paistettu tuore kala kermaviilikastikkeella on paljon parempaa kuin kalapuikot.
Mitä epäterveellistä on kanakastikkeessa?
Seuraatteko ollenkaan esim Jamien 15 tai 30 minuutin ateria - ohjelmia?? Niistä saa loistavia ideoita jos ei itse osaa.
Harmi ettei ap:n lapset syö kasviksia - tuorewokki kanan, kalan tai lihan kanssa on kevyt ja terveellinen ruoka joka valmistuu n 20 minuutissa. Chili sin carne samoin parikymmentä minuuttia ja samassa ajassa tulee riisikin. Kukkakaali-peruna curry vaatii vähän enemmän valmisteluja (5min) mutta valmistuu kyllä 30 minuutissa. Lohikeitto parikymmentä minuuttia.
Perunoiden kypsymisen aikana tekee kyllä vaikka mitä herkkua!
4:n äiti
No opettelisit kokkaamaan senkin vätys!
Mulle maistuis nuokin kun vain maustaa ja väsää niihin jotain muutakin.
Sama ongelma. Ei ole aikaa tehdä mitään hitaasti valmistuvia hienoja terveysruokia.