Vierailija

Meillä menee suhteessa ihan hyvin. Olemme ajatusmaailmoiltamme samankaltaisia, meillä on samansuuntaisia kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia. Suhdetta on kestänyt kohta viisi vuotta. Olemme melkein "perfect match".
Melkein, sillä ainoa meitä isommin erottava asia on koulutustaso. Naisystäväni on hyvinkin lukenut, vieläpä hyvillä arvosanoilla. Minä taas olen duunari. Olen kylläkin ihan hyvin palkatussa työssä. Tämä "tasoero"vähän häiritsee.
Noloimmat tilanteet tulee kun mennään kylään jollekin kumppanini ystäville ( jotka pääosin ovat opiskeluaikaisia kavereita, ympäri Suomea ) joita en ole ennen tavannut. Kaikki menee hyvin siihen asti kunnes joku keksii, yleensä ruokapöydässä, kysyä minulta The kysymyksen: Mitä sinä muuten teet työksesi? Vastaan asiallisesti ja filettä leikkaavat veitset pysähtyvät sekunniksi. Seuraa piinaava viiden sekunnin hiljaisuus jonka aikana näen miten aivot raksuttaa.. Mitähän tuo nainen näkee tuossa miehessä? Voiko tuollaisella suhteella olla tulevaisuutta?
Voiko?
Kumppaniani tämä pieni eroavaisuutemme ei tunnu häiritsevän eikä minuakaan aluksi häirinnyt. Nyt olen kuitenkin alkanut miettimään voiko tätä jatkua pitkään.

• ylös 13
  • alas 0

Kommentit (12)

Vierailija

Aika moukkamaista käytöstä, jos oikein liike pysähtyy, kun kuulee mitä toinen työkseen tekee.

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Alkaa olla melko kulunut provo. Näitä oli tässä pääsiäispyhinäkiin aika monta.

ps kouluun siitä, kloppi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kauhean huonotapaista ja moukkamaista kysellä toisen työpaikkaa illallispöydässä. 

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Ex-suhteessani mies puhui, kuinka häntä katsotaan pitkin nenänvartta. Hän oli suorittanuy peruskoulun jälkeen ammatillisen koulutuksen.

Hänelle koulutustemme erilaisuus oli ongelma, ei minulle tai tutuilleni. Esimerkiksi tuttujeni järjestämiin illanviettoihin hän ei lähtenyt, koska "kaikki muut ovat akateemisia". Todellisuudessa ketään ei olisi hetkauttanut suuntaan tai toiseen, että millainen koulutus jollain ihmisellä on.

Eli ap jos sinuakin häiritsee kouluttamattomuutesi, niin onhan hakupaperit nyt jo vetämässä yliopistoon?

Vierailija

Miksi muiden mielipiteellä olisi sinulle/teille merkitystä, jos kerran keskenänne olette onnellisia? Luin juuri jostain listan asioista, joita ihmiset kuolinvuoteellaan eniten katuvat, ja taisi olla peräti ensimmäisenä se, että he miettivät liikaa, mitä muut ihmiset ajattelevat, ja rajoittivat sen takia elämäänsä.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Työkaverin äiti lähti keski-ikäisenä opiskelemaan ja jatkanut opintonsa tohtoriksi asti. Tätä ennen oli tehnyt töitä ammattikoulupohjalla.

Sinunkaan ei ap tarvitse jäädä jännittämään illalllispöydässä, kun teet samoin. Tai sitten vaan kehität muuten itseluottamustasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ex-suhteessani mies puhui, kuinka häntä katsotaan pitkin nenänvartta. Hän oli suorittanuy peruskoulun jälkeen ammatillisen koulutuksen.

Hänelle koulutustemme erilaisuus oli ongelma, ei minulle tai tutuilleni. Esimerkiksi tuttujeni järjestämiin illanviettoihin hän ei lähtenyt, koska "kaikki muut ovat akateemisia". Todellisuudessa ketään ei olisi hetkauttanut suuntaan tai toiseen, että millainen koulutus jollain ihmisellä on.

Eli ap jos sinuakin häiritsee kouluttamattomuutesi, niin onhan hakupaperit nyt jo vetämässä yliopistoon?

Oon yli 50v. Taitaa olla jo myöhäistä :)

Vierailija

Ne varmaan jäövät pohtimaan, että sinussa on jotain todella mahtavia hienoja puolia, jos kaveri, joka on aina katsellut pelkästään akateemisia, onkin valinnut sinut duunarina. Niin minä ainakin ajattelisin. Että olet joko luonteelta ihana tai upea sängyssä tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne varmaan jäövät pohtimaan, että sinussa on jotain todella mahtavia hienoja puolia, jos kaveri, joka on aina katsellut pelkästään akateemisia, onkin valinnut sinut duunarina. Niin minä ainakin ajattelisin. Että olet joko luonteelta ihana tai upea sängyssä tms.

Kiitos :)

Onhan minussakin varmaan hyvät puoleni. Olen luotettava.  Ulkonäköni ei ole naisia ainakaan karkoittanut ja olen hyvässä kunnossa muutenkin. Sänkyhommatkin toimii.

Yleistiedoissani ei ole mitään vikaa, ne on joskus jopa paremmat kuin naisystävälläni.

Joskus se vaan häiritsee kun joutuu näihin ns parempiin piireihin ja törmää ennakkoluuloihin

Vierailija

Ainakin ap kirjoittaa kuin akateeminen (humanistisen koulutuksen saanut) nainen. Miksi ap haluaa provota kuluneesta aiheesta?

Palstan taso näyttää äkkivilkaisun perusteella laskeneen viime vuodesta. Ei yhtään yhteiskunnallisia kiistoja, human intrest-tyylisissäkin keskitytään kotiäitien pukeutumiseen perheen tasa-arvon sijaan, no pääseepä nopeasti takaisin kahvikupin äärestä töihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tämä on provo, näitä on koko ajan.
Oman kokemukseni mukaan se on tosiaan se ei-akateeminen, jolle se akateemisuus on ongelma.

Olin nuorena (maatilalta kotoisin) maatalouslomittajan, ja kyllä muuten ihan duunaritkin oli hiljaa sen 20 s. kun sanoi ammatin. Itsekin oli vähän vaikea ylpistellä sillä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.