Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...
Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?
Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.
Kommentit (1243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin rymyämisellä sitä että teettekö hiekkakakkuja eli itsekin istu siinä laatikon reunalla, leiki hippaa, piilosta jne. Vai pönötättekö vain paikoillanne kun on noloa aikuisen juosta? Talvella ollaan lumisotaa, luistellaan ja lasketaan mäkeä pulkalla porukassa. Ei meitä sotku ja lika haittaa yhtään. Sitä varten on pesukone keksitty. Parastahan se on lapselle että aikuinen on aidosti läsnä ja mukana kun se että pönöttää sen puhelimen kanssa kentän reunalla. Meillä on rymyvaatteet erikseen ja paremmat vaatteet erikseen muihin juttuihin. Tulee samalla kuntoiltua siinä itsekin. Korkkareissa ja muotivaatteissa ei ihan onnistuisi moinen aktiviteettien harrastaminen :D
Juu, mutta ihan nuo onnistuvat kevät/kesäkelillä farkuissa ja ballerinoissa vaikka. No piilosta en ole piiloutujana leikkinyt taaperoiän kukkuu-leikkien jälkeen mutta muuten kyllä olen läsnä lapsen kanssa. En minä ole hiekkakakkujen tai hipan jälkeen mitenkään kurainen, koska minulla on, öh, aikuisen motoriikka. Ei minuakaan sotku haittaa, mutta en minä silti maassa kieri. Ihan niinkuin en ole yltäpäältä ruuassa ruokailun jälkeen niinkuin naperoni, vaikka en tilanteessa mitenkään jäykistele ja ihan olen mukana tilanteessa ja jopa puhun samalla lapselleni.
Jos minä lähtisin nyt tuohon lähipuistoon balleriinoissa ja farkuissa, niin kenkäni olisivat kurassa jo kun sinne päästäisiin. Meillä on ainakin nurmikot ihan vellinä. Jouduin pari päivää sitten käymään tennareissa erään talon takapihalla ja pikainen nurmikolla kävely kasteli kenkäni ihan läpimäräksi. Siinä ei paljon aikuisen motoriikka auttanut, kun minun motoriikallani ei kuitenkaan lennetä.
No onpa vaikeeta. Tietenkin pidät niitä balleriinoja vain sellaisella kelillä, kun ei ole kuramöttöö, jossa pilaat ne. Eikö aikuiset ihmiset oikeasti osaa pukeutua järjen kanssa?
No nimenomaan järjestähän tässä onkin kysymys. Mitä vikaa siis on niissä kunnon ulkoiluvaatteissa, kun ulkoillaan? Miksi pitäisi laittaa lierihattu ja korkkarit, niin kuin tuossa yhdessä kuvassa, jos järjen käyttö kuitenkin on sallittua?
Ei sun tarvitsekaan. Ulkoiluvaatteisiin pukeutuminen on mielestäni eri asia kuin se, että pukeutuu taaperoksi. Ymmärrän täysin, että pukeutuu sään mukaisesti. Mutta en hiffaa sitä, miksi joku aikuinen haluaa näyttää taaperolta.
Se kuva oli vain jonkun toisen kirjoittajan esimerkki siitä, millaista asua pitää itse rentona ja käyttökelpoisena myös lasten kanssa touhutessa. Ja olihan tuo hyvin yksinkertainen ja rento asu: farkut, paita, nilkkurit, rotsi ja hattu. Mutta ei sun tietenkään tarvitse samanlaista asua valita, jos itse viihdyt paremmin ulkoiluvaatteissa leikkikentällä.
Eli tuon kuvan vaatetus on yksi vaihtoehto taaperoasulle. Samoin sinun aikuisten(?) ulkoiluasusi on yksi vaihtoehto taaperoasulle.No edelleenkään en näe mitään käytännöllistä siinä, että istut tuollaisilla vaatteilla sinne leikkipuiston kuraiselle penkille tai juokset noilla kengillä siellä märällä nurmikolla, mutta tyylinsä tietysti kullakin. Ilmiselvää syys/kevätpukeutumistahan tuo on, eikä kesällä pidettävää, jolloin nurmikot ovat kuivia.
Käytännöllisyys on ok, mutta miksi pitää pukeutua taaperoksi?
47 sivua jauhettu toisten ihmisten pukeutumisesta. Aikuiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin rymyämisellä sitä että teettekö hiekkakakkuja eli itsekin istu siinä laatikon reunalla, leiki hippaa, piilosta jne. Vai pönötättekö vain paikoillanne kun on noloa aikuisen juosta? Talvella ollaan lumisotaa, luistellaan ja lasketaan mäkeä pulkalla porukassa. Ei meitä sotku ja lika haittaa yhtään. Sitä varten on pesukone keksitty. Parastahan se on lapselle että aikuinen on aidosti läsnä ja mukana kun se että pönöttää sen puhelimen kanssa kentän reunalla. Meillä on rymyvaatteet erikseen ja paremmat vaatteet erikseen muihin juttuihin. Tulee samalla kuntoiltua siinä itsekin. Korkkareissa ja muotivaatteissa ei ihan onnistuisi moinen aktiviteettien harrastaminen :D
Juu, mutta ihan nuo onnistuvat kevät/kesäkelillä farkuissa ja ballerinoissa vaikka. No piilosta en ole piiloutujana leikkinyt taaperoiän kukkuu-leikkien jälkeen mutta muuten kyllä olen läsnä lapsen kanssa. En minä ole hiekkakakkujen tai hipan jälkeen mitenkään kurainen, koska minulla on, öh, aikuisen motoriikka. Ei minuakaan sotku haittaa, mutta en minä silti maassa kieri. Ihan niinkuin en ole yltäpäältä ruuassa ruokailun jälkeen niinkuin naperoni, vaikka en tilanteessa mitenkään jäykistele ja ihan olen mukana tilanteessa ja jopa puhun samalla lapselleni.
Jos minä lähtisin nyt tuohon lähipuistoon balleriinoissa ja farkuissa, niin kenkäni olisivat kurassa jo kun sinne päästäisiin. Meillä on ainakin nurmikot ihan vellinä. Jouduin pari päivää sitten käymään tennareissa erään talon takapihalla ja pikainen nurmikolla kävely kasteli kenkäni ihan läpimäräksi. Siinä ei paljon aikuisen motoriikka auttanut, kun minun motoriikallani ei kuitenkaan lennetä.
Kuulostat vähän hankalalta. Kyllä ikkunasta kannattaa katsoa ulos ennen pihalle lähtöä, kai niin tekee jokainen lapseton aikuinen ennen töihin lähtöäkin?
Minä käyn lapsen kanssa samoissa vaatteissa leikkipuistossa kuin joissa lähtisin kaverini kanssa ulos istumaan. En laita pakkasella kangaskenkiä enkä valkoisia mokkatossuja lokakuun kurakelillä. Mutta en myöskään hae mitään erillisiä rymistelyvaatteita koska tavallisilla säähän sopivilla vaatteilla pärjää hyvin. Erityismainintana niiden sopivien vaatteiden ei tarvitse olla joutsenkuvioista, venyvää kangasta.No tässä me eroamme aika isosti. Minulla on todellakin iso ero siinä, minkä näköisenä lähden leikkipuistoon ja ulos. En todellakaan lähtisi ulkoilu/lenkkivaatteilla iltaa istumaan.
Minulla ei ole juurikaan eroa. Jos on kesä, minulla on joko sandaalit tai ballerinat farkkujen ja t-paidan kanssa. Tai vaikka yksivärinen mekko (joka ei ole trikoota...). Puistossa ja baarissa. Meikkiä ei aina lapsen kanssa puistossa ole, muualle lähtiessä yleensä kyllä. Talvella minulla on parkatakki ja lämpimät nahkabootsit, puistossa ja kaupungilla. Ulkovertailu on tässä tosin vähän huono koska harvoin vietämme aikaa ulkona istuskellen pakkasella kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat vähän hankalalta. Kyllä ikkunasta kannattaa katsoa ulos ennen pihalle lähtöä, kai niin tekee jokainen lapseton aikuinen ennen töihin lähtöäkin?
Minä käyn lapsen kanssa samoissa vaatteissa leikkipuistossa kuin joissa lähtisin kaverini kanssa ulos istumaan. En laita pakkasella kangaskenkiä enkä valkoisia mokkatossuja lokakuun kurakelillä. Mutta en myöskään hae mitään erillisiä rymistelyvaatteita koska tavallisilla säähän sopivilla vaatteilla pärjää hyvin. Erityismainintana niiden sopivien vaatteiden ei tarvitse olla joutsenkuvioista, venyvää kangasta.
Eikai kukaan ole sanonut että tarvitsee olla joutsenkuvioista. Voi olla vaikka sitä perisuomalaista mustaa.
Kyse on vaan siitä että toisista ne joutsenleggarit on kivannäköisiä ja niillä voi piristää omaa asua. Miksi ne on jonkun mielestä kivannäköisiä niin eiköhän ne nyt ole vaan yksinkertaisesti makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin tunnen mielihyvää kun jonkun tuulipukumamman mies kääntyy katselemaan minua.:)
Olen äiti ja pukeudun naisellisesti.Tämä! Siinäpä hajoatte trikoomammat! :D
No siis ounou! :'D
(Tässä alkaa mennä muuten puurot ja vellit pahasti sekaisin; tuulipukumammat ja hemuli/trikoomammat on nimenomaan eri kategoriaa. Tuulipukumammat ja harmaaseen pukeutuvat konservatiivit on oma porukkansa, värikkäästi mekkoihin pukeutuvat omansa. Että ei sekoiteta nyt tuulipukuja ja trikoomekkoja, nih!)
Vierailija kirjoitti:
No Bachelor 2017-ketjussa on 93 sivua. Ei tämä palsta nyt varsinaisesti mikään yhteiskunnallisesti merkittävien kipupisteiden pohtimisareena ole.
Vierailija kirjoitti:
Miten se sulta on pois?
https://www.google.fi/search?q=nosh+joutsen&client=ms-android-samsung&s…:
Onpas kamalaa. Joutsenkuvioista venyvää kangasta. Eihän tollanen näky yhdellekkään miehelle voi kotona kelvata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn lapsen kanssa samoissa vaatteissa leikkipuistossa kuin joissa lähtisin kaverini kanssa ulos istumaan. En laita pakkasella kangaskenkiä enkä valkoisia mokkatossuja lokakuun kurakelillä. Mutta en myöskään hae mitään erillisiä rymistelyvaatteita koska tavallisilla säähän sopivilla vaatteilla pärjää hyvin. Erityismainintana niiden sopivien vaatteiden ei tarvitse olla joutsenkuvioista, venyvää kangasta.No tässä me eroamme aika isosti. Minulla on todellakin iso ero siinä, minkä näköisenä lähden leikkipuistoon ja ulos. En todellakaan lähtisi ulkoilu/lenkkivaatteilla iltaa istumaan.
Minulle sopii se, että näytän aina kohtuullisen hyvältä. En viihdy kovin pyntättynä biletopeissa ja paksussa meikissä, mutta en kyllä kuraisissa legginseissä ja huppareissakaan. Vedän lähes aina kevyellä meikillä ja perussiisteillä vaatteilla. Baarissa ja puistossa ja töissä. Toimii.
Nosh on yksi näistä vaatemerkeistä, jotka valmistaa puuvillatrikoovaatteita lapsille ja naisille. Kysessä on suomalainen firma, jonka vaatteet on myös ekologisia eivätkä halpaa hm kuraa. Kuosit ei sentään mielestäni ole niin lapsellisia kuin esim monesti mainitut lettileggarit. Joku kysyi aikaisemmin mitkä lettilegginssit joten tässä linkkiä: http://www.vimmacompany.com/product/leggins-letti-xs-xl-2/
Tossa vimmacompanyn kuvassa ei mun mielestä malli näytä miltään mammalta. Näissä trikoovaatteissa on vain se kuinka ne itse yhdistelee. Hurjat värioksennukset on asia erikseen ja kuosihan on oikeasti nätti, ihan kiinni siitä miten yhdistelee..
Olen lapseton, mutta omistan trikoopipon, vaaleanpunaisen kaikenlisäksi. Toivottovasti näytän mahdollisimman mammalta. ;)
Juuri kanssani samassa sporassa oli mamma vaunuineen - kuvioleggarit, turkoosi takki, trikoopipo jossa lapsellinen kalaprintti? Muuten ihan freesin näköinen, hoikka nainen. Mut siis mitä hittoa? :D heti tuli tää keskustelu mieleen.
Aina jaksaa ihmetyttää nämä aloitukset joissa joku itkee "Miksi ihmiset eivät pukeudu niin kuin MINÄ haluan tai määrään?" Kannattaa ihan vaan hankkia oma elämä :D
Vierailija kirjoitti:
Onpas kamalaa. Joutsenkuvioista venyvää kangasta. Eihän tollanen näky yhdellekkään miehelle voi kotona kelvata...
Ei se paitana olekaan paha, mutta legginseissä näyttää pitkiltä kalsareilta. Jotka ne toisaalta ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä ei varmaan välitä naistensa paitojen kuoseista, ainakaan jos näyttää tuolta mallilta. Mutta minun silmääni tuo on perin tätimäinen ja samaan aikaan lapsellinen. Siksi naisena ihmettelen, miksi kukaan erityisesti haluaa tuota käyttää. (Johtunee osin myös siitä että lapsellani on tuosta kankaasta pipo, koska se oli mielestäni söpö.)
Kukasanooviimeisensanan kirjoitti:
Aina jaksaa ihmetyttää nämä aloitukset joissa joku itkee "Miksi ihmiset eivät pukeudu niin kuin MINÄ haluan tai määrään?" Kannattaa ihan vaan hankkia oma elämä :D
Ei, vaan "miksi ihmiset haluavat toimia tietyllä tavalla joka monissa saattaa herättää toisenlaisia reaktioita kuin mihin toiminnalla ehkä pyritään?" Täysin eri juttu.
Kommentoit varmaan väärään ketjuun. Tän aloituksen idea oli selvittää, miksi aikuiset pukeutuvat taaperoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä ei varmaan välitä naistensa paitojen kuoseista, ainakaan jos näyttää tuolta mallilta. Mutta minun silmääni tuo on perin tätimäinen ja samaan aikaan lapsellinen. Siksi naisena ihmettelen, miksi kukaan erityisesti haluaa tuota käyttää. (Johtunee osin myös siitä että lapsellani on tuosta kankaasta pipo, koska se oli mielestäni söpö.)
Siis suomeksi sanottuna sua ihmetyttää miksi kaikki ei tykkää samasta kuin sinä?
Aatella... ja aikuinen ihminen. Ei ymmärrä. Mielipide-eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkei tässä keskustelussa ollut kyse siitä, kannattaako lähteä kangaskengillä märkään ruohikkoon?
Kyllä tässä oli nimenomaan puhe käytännöllisyydestä. Mitä se sinusta sitten tarkoittaa? Meinaatko, että leikkipuistoissa ei juuri koskaan ole märkää ruohikkoa?
Se balleriina, farkut, paita -kombo oli mun mielestä vain vaihtoehtoinen ehdotus "helpoksi arkiasuksi". Jotkut kun tuntuvat olevan sitä mieltä, että vain taaperoasu on tarpeeksi rento asu leikkikentälle. Tottakai pidät niitä balleriinoja silloin kun sää sallii ja muuten yhdistät asuun jotkut toiset kengät.
Tuo on oikeasti naurettavaa, että aikuiset ihmiset eivät löydä mitään muita vaihtoehtoja taaperomuodille ja näin jääräpäisesti yrittävät kumota kaikki muut mahdolliset vaihtoehdot liian tylsinä, epäkäytännöllisinä, värittöminä, konservatiivisina, liikana pynttäytymisenä jne. Huhhuh.
En oo toi edellinen mut kommentoin tähän että balleriinat, farkut, paita on -mun mielestä- kauhean tylsän kuuloinen kokonaisuus. (Riippuu tietty kuoseista, hehe ;D ) Pukeudun hemulisti myös töihin toimistoon, en vain kotona lasten kanssa. :) Hiekkiksellä saatoin olla jossain tylsässä hupparissa ja mustissa lököhousuissakin.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoit varmaan väärään ketjuun. Tän aloituksen idea oli selvittää, miksi aikuiset pukeutuvat taaperoiksi.
Ihmiset pukeutuvat värikkäästi ja kauniisti mekkoihin ja leggareihin koska vaatteet ovat mukavia, kauniita, käytännöllisiä jne. Joitakin konservatiivisia pukeutujia tämä muiden eläväisempi tyyli hiertää ihan kauheasti. Harmi heille.
No sit sä et edelleenkään ilmeisesti ymmärrä, että myös muut ihmiset tarkistavat sään ennen kuin menevät ulos, ja valitsevat vaatteensa sen mukaisesti. Esim. farkkuihin, puseroon, nilkkureihin ja nahkarotsiin pukeutunut on luultavasti katsonut ikkunasta, että "hei, siellähän on aika kuiva sää tänään, eli teenpä tästä johtopäätöksen, ettei tarvitse laittaa kumppareita eikä pelätä että on kuraista. Laitanpa siis nämä kamppeet päälle.".