Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...
Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?
Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.
Kommentit (1243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännöllisyyden vuoksi.
Joutuu könyämään lattioilla, pesemään ja kantelemaan lapsia. Kiristävät vaatteet kinnaavat. Trikoovaatteet ovat käteviä, helposti pestäviä, ei tarvitse silittää, ellei halua.
Lyhyet polkkahiukset ovat käytännölliset, ja nopeat. Mukula odottaa paksussa talvihaalarissa hikisenä eteisessä. Ei tule mieleenkään ruveta föönäilemaan ja kihartamaan pitkiä hiuksia, jotka kuitenkin roikkuvat silmillä lasta nostellessa, tms. Toki pitkät hiukset saa nopeasti kiinni.
Mitä vikaa on käytännöllisyydessä?
Ei täällä kukaan hauku käytännöllisyyttä. Miksi niiden vaatteiden pitää olla samanlaiset kuin sillä omalla mukulalla? Siis samasta kankaasta, samaa kuviota jne.
SIKSI KUN MEISTÄ SE ON KIVAN NÄKÖISTÄ JA ME HALUAMME PUKEUTUA NÄIN.
SINUN PITÄÄ NYT VAIN TULLA TOIMEEN TÄMÄN ASIAN KANSSA.Musta se ei ole kivan näköistä. Musta taaperoksi pukeutunut aikuinen näyttää idiootilta. Sun pitää nyt vain tulla toimeen tämän asian kanssa.
Voi veikkonen, ei mitään vaikeutta, en ole koskaan välittänyt mitä mieltä sinä olet pukeutumisestani. Ylipäätään sinä olet minulle ihan yhdentekevä!
En vissiin kovin yhdentekevä ole, kun vaivauduit vastaamaan. Kovin sulla näyttää olevan tarvetta todistella mulle jotain.
Ei minulla mitään tarvetta ole, olen tässä kirjoitellut puolesta ja vastaan. Pitänyt keskustelua yllä.
Nyt me lähdetään kauppaa. Moi!
Varmaan trikoopipo päässä. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu könyämään lattioilla, pesemään ja kantelemaan lapsia. Kiristävät vaatteet kinnaavat. Trikoovaatteet ovat käteviä, helposti pestäviä, ei tarvitse silittää, ellei halua.
Lyhyet polkkahiukset ovat käytännölliset, ja nopeat. Mukula odottaa paksussa talvihaalarissa hikisenä eteisessä. Ei tule mieleenkään ruveta föönäilemaan ja kihartamaan pitkiä hiuksia, jotka kuitenkin roikkuvat silmillä lasta nostellessa, tms. Toki pitkät hiukset saa nopeasti kiinni.
Ei täällä kukaan hauku käytännöllisyyttä. Miksi niiden vaatteiden pitää olla samanlaiset kuin sillä omalla mukulalla? Siis samasta kankaasta, samaa kuviota jne.
No siksi kun minä haluan. Tee sinä toisin, en tule sinua arvostelemaan, minä teen näin, enkä välitä vaikka se sinua kiukuttaa kuinka. Tukehdu kiukkuinen, ei haittaa. 😂😂
Miksi haluat, että ne on samanlaiset?
Miksi minun pitäisi se sinulle perustella? Ei miksikään. Minä teen näin, sinä toisin.
Asia loppuunkäsitelty.Miksi tulit tähän ketjuun, jos et halua keskustella asiasta? Sehän tämän ketjun pointti oli. Että jotkut ihmiset, kuten Ap ja minä, haluaisimme ymmärtää ilmiötä, joka on meille omituinen ja käsittämätön, ja toivomme vastausta niiltä, joille tämä ilmiö on ymmärrettävä.
Pukeudun ihan niin kuin haluan, jos haluan olla yhteneväisessä alussa lapseni kanssa, niin silloin pukeudun niin.
Sinusta se on käsittämätön, minusta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi kun minä haluan. Tee sinä toisin, en tule sinua arvostelemaan, minä teen näin, enkä välitä vaikka se sinua kiukuttaa kuinka. Tukehdu kiukkuinen, ei haittaa. 😂😂
Miksi minun pitäisi se sinulle perustella? Ei miksikään. Minä teen näin, sinä toisin.
Asia loppuunkäsitelty.Miksi tulit tähän ketjuun, jos et halua keskustella asiasta? Sehän tämän ketjun pointti oli. Että jotkut ihmiset, kuten Ap ja minä, haluaisimme ymmärtää ilmiötä, joka on meille omituinen ja käsittämätön, ja toivomme vastausta niiltä, joille tämä ilmiö on ymmärrettävä.
Pukeudun ihan niin kuin haluan, jos haluan olla yhteneväisessä alussa lapseni kanssa, niin silloin pukeudun niin.
Sinusta se on käsittämätön, minusta ei.
Senkun pukeudut, ei sitä kukaan yritä kieltää. Olemme kiinnostuneita siitä, miksi haluat olla yhteneväisessä asusda lapsesi kanssa. Mikä se syy siihen haluun on?
Tästä ketjusta tosiaan ilmenee se, kuinka ns. aivot taidetaan synnyttää lapsen mukana ulos. Vai miksi teidän maailmassanne on vain ääripäitä?
= "ihminen voi pukeutua vain joko räikeänkirjaviin trikoisiin tai mustaan minihameeseen, manoloihin ja jakkuun. Näiden välillä ei ole mitään muita värejä eikä mitään muita vaatteita. On olemassa vain räikeää ja mustaa, ja niistä on pakko valita toinen. On olemassa vain trikoovaatteita ja jakkupukuja, ja näistä on pakko valita toinen."
Noh, tässä täyttä ystävällisyyttäni kerron teille, rouvat, että maailmassa on runsaat määrät mitä erilaisimpia mukavia, kestäviä kuituja, sekä älytön määrä värejä ja väriyhdistelmiä. Ei, mulla ei ole mitään sitä vastaan että te näytätte sirkuspelleiltä räikeän punavihreissä leggingseissänne, gugguupipossanne ja pupukuvioisissa trikoopaidoissanne. Siitä vaan. Mutta sanonpa vaan, että hirveältä näyttää.
Onpa naurettava aloitus! Minä pukeudun just niinku tuntuu ja näyttää ITSESTÄNI mukavalta, oli se sitten vaikka ne värikkäät legginssit ja trikoopipo tai jotain muuta. Vaikka itse en mitään turbaania pistäs päähäni niin eipä paljon kutkuta vaikka joku pitäisikin. Hölmöltä ja mukatrendikkäältä se turbaanikin näyttää jonkun trikoopipopölhön mielestä.😂 #pienetonongelmatjollain #wtf
Itseäni ei toisten mauton pukeutuminen haittaa. Päinvastoin, näytän silloin itse paremmalta.
Ne vaatteet saa niin kätevästi samasta kaupasta kun lastenkin vaatteet :D Rusettipipot ja kaapumekot on kyllä järkkyjä!!
Mä rakastan "taaperotyyliä"! Pyöreäpohjaisia ja matalakantaisia kenkiä, hulmuavia mekkoja ja hameita, pieniä neuletakkeja, paksuja sukkahousuja, isoja nappeja ja taskuja + muita kivoja yksityiskohtia, värejä ja kuoseja! <3 Säkkeihin en kuitenkaan pukeudu, vaan kyllä vaatteessa pitää olla jonkinlaiset muotolaskokset. Jos mekko on mallia kello, niin vyötäröltä on oltava istuva, samoin rintojen kohdalta. Empireleikkauksesta en pidä, koska se tekee tasapaksun pökkelön näköiseksi. Hiukseni pidän pitkinä myös, ihan naiselta siis näytän :D En voi sietää värittömiä, tylsiä vaatteita, korkkareita, hillittyjä merkkilaukkuja yms. kuivan asiallista tyyliä :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta se on käsittämätön, minusta ei.Senkun pukeudut, ei sitä kukaan yritä kieltää. Olemme kiinnostuneita siitä, miksi haluat olla yhteneväisessä asusda lapsesi kanssa. Mikä se syy siihen haluun on?
Voi luoja. Miksi sinä pidät niistä väreistä kun pidät? Entä niistä ruuista, miksi? Ei riitä se että näyttää kivalta ja maistuu hyvältä vaan siis MIKSI? Kerro?
Vierailija kirjoitti:
Ne vaatteet saa niin kätevästi samasta kaupasta kun lastenkin vaatteet :D Rusettipipot ja kaapumekot on kyllä järkkyjä!!
Tämän tavallaan ymmärrän. Säästää aikaa ja vaivaa, kun voi ostaa molemmille vaatteet samalla reissulla.
Osaisitko sanoa, miksi jotkut, ehkä sinäkin, ostavat itselleen identtisen asun lapsen kanssa? Näin asiasta mitään tietämättömän näkökulmasta se vaikuttaa siltä, että lapsi olisi äidille jonkinlainen oman identiteetin jatke eikä erillinen persoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta se on käsittämätön, minusta ei.Senkun pukeudut, ei sitä kukaan yritä kieltää. Olemme kiinnostuneita siitä, miksi haluat olla yhteneväisessä asusda lapsesi kanssa. Mikä se syy siihen haluun on?
Voi luoja. Miksi sinä pidät niistä väreistä kun pidät? Entä niistä ruuista, miksi? Ei riitä se että näyttää kivalta ja maistuu hyvältä vaan siis MIKSI? Kerro?
No tätähän täällä on yritetty jo useamman sivun verran selvittää. Että onko kyse mieltymyksestä, vai jostain "syvällisemmästä". Että halutaan nimenomaan olla vaatetukseltaan samannäköisiä kuin oma lapsi. Sinulle kyse on siis mieltymyksestä samoihin väreihin ja kuoseihin, joista taaperosikin pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän tavallaan ymmärrän. Säästää aikaa ja vaivaa, kun voi ostaa molemmille vaatteet samalla reissulla.
Osaisitko sanoa, miksi jotkut, ehkä sinäkin, ostavat itselleen identtisen asun lapsen kanssa? Näin asiasta mitään tietämättömän näkökulmasta se vaikuttaa siltä, että lapsi olisi äidille jonkinlainen oman identiteetin jatke eikä erillinen persoona.
KOSKA HE HALUAVAT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätähän täällä on yritetty jo useamman sivun verran selvittää. Että onko kyse mieltymyksestä, vai jostain "syvällisemmästä". Että halutaan nimenomaan olla vaatetukseltaan samannäköisiä kuin oma lapsi. Sinulle kyse on siis mieltymyksestä samoihin väreihin ja kuoseihin, joista taaperosikin pitää.
En pue lastanikaan noihin kuoseihin, mutta ei ole vaikeaa ymmärtää että joku tykkää eri asioista kuin minä. Sinulle näköjään on.
Mitä sitten jos joku haluaa olla taapero ja pukeutua kuin taapero?
Miksi te arvon tuutikit sitten murhaatte katseillanne ne kauniisti ja naisellisesti pukeutuneet naiset, joiden perään miehenne kuolaavat? Jos siis on jokaisen oma asia miten pukeutuu. Missä logiikka? Pitäisikö sitä pyydellä anteeksi ettei pukeudu Onni-Klovniksi vaan niin, ettei mies häpeä kulkea vierellä?
Katse peiliin ja tyyli kuntoon niin miehenne himoitsee teitäkin, muutenkin kuin kerran kuussa lauantaisaunan päälle.
Aikamoinen yleistys. Lienet ap vela päätellen roimasta ja negatiivisesta yleistämisen halustasi koskien äitejä?
Meinaan minulla ei ainakaan tyyli muuttunut. Ihan oli sitä samaa farkku-meininkiä, väreinä mustaa, valkoista, sinistä ja harmaata kuten siihen astikin.
Enkä ole huomannut muissa äideissä tuollaista muodonmuutosta. Toki osa tykkää kirkkaista väreistä ja lapsekkaista kuvoista, mutta he ovat tykänneet niistä aiemminkin.
Ja toisaalta - mitään pahaahan siinä kyllä EI ole, että pukeutuu nallepaitoihin. Maailmaan mahtuu tyylejä, eikä minulla ole valtaa määrätä, mikä sopii kenellekin ja minkäkin ikäiselle.
Ei ole myöskään ap:lla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te arvon tuutikit sitten murhaatte katseillanne ne kauniisti ja naisellisesti pukeutuneet naiset, joiden perään miehenne kuolaavat? Jos siis on jokaisen oma asia miten pukeutuu. Missä logiikka? Pitäisikö sitä pyydellä anteeksi ettei pukeudu Onni-Klovniksi vaan niin, ettei mies häpeä kulkea vierellä?
Katse peiliin ja tyyli kuntoon niin miehenne himoitsee teitäkin, muutenkin kuin kerran kuussa lauantaisaunan päälle.
Ah tuota alentuvuuden ja tyhmyyden määrää...
Mistä sinä tiedät, mistä kukin mies tykkää? Luuletko, että se miehen seksihalukkuus riippuu ja roikkuu siitä, mitä vaimo päivällä pukee päälleen lähtiessään lasten kanssa puistoon? Oikeasti?
hehehehehe
Ihailin juuri erään tuttavan värikkäitä legginssejä ja niihin sointuvaa pirtsakkaa laukkua. Keväällä tekee usein mieli värejä päälle! Boheemissa preppy tyylissä on usein väriläiskiä.
Itselläni ei ole mitään tyyliä oikein, sama musta takki aina vaan ja päähineetkin on kammottavia villamyssyjä- pirtsakka trikoopipo pesee myssyni mennen tullen. En ole päähineihminen.
No ei ala.
en jaksa edes lukea muita vastauksia oli sen verran tyhmä väite