Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
301/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ulkoilulajista ja vuodenajasta. Jos ulkoilen tähän aikaan vuodesta niin, että tulee hiki, laitan pannan. Jos ulkoilen muuten vaan, laitan pipon, joka ei ole se trikoopipo. Pääasiassa urheilen kuitenkin salilla ja ryhmäliikunnassa. Yritin viestilläni sanoa, että se trikoopipo on ihan hyvä valinta sinne lenkkipolulle tai omalle takapihalle, mutta muuhun tilanteeseen se ei (mun mielestä) sovi.

No mitä ne muut tilanteet sitten on, joissa näet ihmisten käyttävän trikoopipoja? Oletko nähnyt esimerkiksi ravintoloissa tai hautajaisissa trikoopipoja? Vai onko sittenkin niin, että niitä ei käytetäkään muissa tilanteissa, joten niiden käytössä ei pitäisi olla mitään ongelmaa?

Vierailija
302/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näettekö te oikeasti näitä trikoopipoja jatkuvasti esimerkiksi kaupungilla shoppailemassa tai ravintoloissa tai illanvietoissa? Tässä on nyt moneen kertaan sanottu, että "juu, ymmärrän, jos ulkoillessa käytetään, mutta kun niitä käytetään ihmisten ilmoillakin". Mitä ne "ihmisten ilmat" sitten ovat, joissa väki liikkuu trikoopipot päässä, mutta eivät selkeästi ole ulkoilemassa?

Näin. Suuren kaupungin keskustassa asuvana myös vähän huvittaa tämä jako "kotivaatteisiin" ja "kaupunkivaatteisiin". Jollekin kun se kaupungilla kävely kun ei ole suuri tapahtuma mitä varten laittaudutaan,vaan hän saattaa olla hakemassa maitoa lähikaupasta tai ulkoilemassa lasten kanssa lähipuistossa. Elämässä sitä perusarkeaan siinä kotitalonsa vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisko joku nyt laittaa sitten esimerkin vaatekokonaisuudesta joka olisi

A. Naisellinen

B. Muodot näyttävä

C. Mukava myös esim pienen vauvan äidille joka ei ole vielä palautunut synnytyksestä

D. Sellainen että sillä voi ensin mennä perhekerhoon, sieltä puistoon ja lopuksi kaupungille lounaalle

E. Olisi jotakin muuta kuin mustaa/harmaata

Vierailija
304/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ihmettä se joidenkin ihmisten takapuolta kutkuttaa miten toiset pukeutuu? Mikä risoo? Mussutatko muidenkin pukeutumisesta, vai ainoastaan äitien?

Oon äiti, jolla ei noita legginssejä oo, eikä rusettipipoja, ihan perustummat kuteet, mutta eipä tulis mieleenkään ihmetellä ja vielä arvostella miten pukeutuu. Se on heidän tyylinsä, joka sopii heidän elämäänsä ja sen tilanteeseen. Eipä oo nokankoputtamista.

Eli ap, onpa sulla turhat murheet, hankipa elämä.

Vierailija
305/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole pääasia että on ne vaatteet päällä kun se että ihan nakusillaan tuolla painelisi menemään?

Vierailija
306/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ulkoilulajista ja vuodenajasta. Jos ulkoilen tähän aikaan vuodesta niin, että tulee hiki, laitan pannan. Jos ulkoilen muuten vaan, laitan pipon, joka ei ole se trikoopipo. Pääasiassa urheilen kuitenkin salilla ja ryhmäliikunnassa. Yritin viestilläni sanoa, että se trikoopipo on ihan hyvä valinta sinne lenkkipolulle tai omalle takapihalle, mutta muuhun tilanteeseen se ei (mun mielestä) sovi.

No mitä ne muut tilanteet sitten on, joissa näet ihmisten käyttävän trikoopipoja? Oletko nähnyt esimerkiksi ravintoloissa tai hautajaisissa trikoopipoja? Vai onko sittenkin niin, että niitä ei käytetäkään muissa tilanteissa, joten niiden käytössä ei pitäisi olla mitään ongelmaa?

Kaupassa ja leikkikentällä. Itse en niin rumaa pipoa pukisi päähäni kumpaankaan. Toisaalta en pukisi sitä trikoopipoa edes lenkille, koska musta se on vaan niin hirveä. Mutta jos se jonnekin sopii, niin lenkkipolulle.

Vierailija
307/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä te vaan kiinnitätte huomiota ihmisten pukeutumiseen vasta, kun niillä on muksu mukana? Äiti-ihmisiä nyt muutenkin tunnutaan usein arvostelevan ja kyylättävän tarkemmalla silmällä. Se on myös sellaista kilpailua ja taistelua naisten välillä "mä näytän paremmalta äidiltä kuin tuo, eli olen parempi ihminen".

Oon itse nuori odottaja ja pukeutunut aina mustiin legginsseihin, jegginseihin, tunikoihin, värikkäisiin "hemuli"mekkoihin, sadesäällä värikkäisiin kumppareihin jne. En tykkää että alushousut vilkkuu sukkahousuista, mutta tykkään pukeutua silti mekkoihin ja tunikoihin. Harva huomaa, että mulla on leggarit eikä sukkikset, kun kengät peittää varret.

Tästä huolimatta mies tuli aikoinaan mulle puhumaan ja on halunnut elää mun kanssani tähänkin asti. Tuskin vauvan syntymän jälkeen yhtäkkiä jättää näiden vaatteiden takia vaan sen takia, että olen myös äiti.

Annetaan ihmisten pukeutua mihin haluaa - oli äiti tai ei.

Vierailija
308/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä ihmettä se joidenkin ihmisten takapuolta kutkuttaa miten toiset pukeutuu? Mikä risoo? Mussutatko muidenkin pukeutumisesta, vai ainoastaan äitien?

Oon äiti, jolla ei noita legginssejä oo, eikä rusettipipoja, ihan perustummat kuteet, mutta eipä tulis mieleenkään ihmetellä ja vielä arvostella miten pukeutuu. Se on heidän tyylinsä, joka sopii heidän elämäänsä ja sen tilanteeseen. Eipä oo nokankoputtamista.

Miksi jengi ottaa tän aloituksen niin henkilökohtaisesti? Tässähän puhutaan vaatteista, ei ihmisistä. Milloin vaatteista ja muodista keskustelemisesta on tullut näin vaikea aihe?

Vierailija
309/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa ja leikkikentällä. Itse en niin rumaa pipoa pukisi päähäni kumpaankaan. Toisaalta en pukisi sitä trikoopipoa edes lenkille, koska musta se on vaan niin hirveä. Mutta jos se jonnekin sopii, niin lenkkipolulle.

Et sitten jaksanu lukea, mistä tässä keskusteltiin. Tässä siis sanottiin, että on ok, jos ulkoillessa käyttää, mutta muissa tilanteissa ei. Minä kysyin, mitä ne muut tilanteet ovat (eli tilanteita, joihin ei liity ulkoilua, mutta käytetään trikoopipoa). Leikkikentällä käynti ja kaupassakäynti ovat ulkoilua eli tuo sinun kommenttisi ei kyllä vastannut kysymykseen.

Vierailija
310/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokun samala reisula ko käyt kaupassa/kaupungilla saatat käydä leikkupuistossa, retkellä yms. missä net havillisemmat vaatteet on hyä olla päälä. Ja miksi pitäis sitten sen takia poiketa kotona, että vaihtaa vaatteet ko net havillisemmatki passaa sen verta kaupungille. Kyllä ihmiset on pinnallisia!

Vierailija
311/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, naisella voi olla elämässään vaiheita, joiden aikana hän ei koe tärkeäksi miellyttää ensisijaisesti miehen katsetta muotonsa sopivasti paljastavilla vaatteilla, vaan häntä lapsettaa ja huvittaa pelleillä väreillä sekä pukeutua säänmukaisesti ja mukavasti. Sellainenhan ei sovi! Kyllä naisen täytyy aina muistaa, että hänen ensisijainen tehtävänsä on tuoda miehille silmäniloa, myös kurakelillä hiekkiksellä. Ilman miehen huomiota ja hyväksyntää nainen ei ole mitään. Istuvat, kurveja sopivasti korostavat vaatteet, kuulas arkimeikki ja puhtaat, kampaukseen asetellut hiukset ovat vähimmäisvaatimus missä vaan tilanteessa! Myös käytöksen on hyvä olla maltillista - ei liian kovaäänistä naurua, lasten leikkeihinkin saa osallistua enintään pedagogisella otteella. Mielipiteiden on hyvä myötäillä vaikkapa oman (miespuolisen AVIO-) puolison, isän tai veljen mielipiteitä, ja ne tulee esittää harkiten.

Ei siinä sitten mietitä, että nainen on vaarantanut terveytensä mahdollisesti useammissa raskauksissa ja synnytyksissä, hidastaa urakehitystään ja heikentää toimeentuloaan viettäessään lasten kanssa pitkiä aikoja kotona ja koittaa parhaansa mukaan tarjota lapsille mahdollisuuksia ulkoiluun ja liikuntaan, jos vaatetus on kirkasvärinen ja lapsellinen. Kyllä on miehellä oikeus (velvollisuus!) lempata akka mäkeen välittömästi, kun kaappiin lettilegginsit ilmaantuvat. Se on täysin perusteltua ja ihan oikein. Mies saa toki piereskellä reikäverkkareissaan sohvannurkassa joka sunnuntai formuloiden äärellä, mutta naisen lettileggnsit, ne ovat vaan liikaa.

Meillä kyllä mieskin panostaa ulkonäköönsä ja pukeutumiseensa, ja molemmat näkevät vaivaa ulkonäkönsä eteen ensisijaisesti itseään varten. Olemme muutakin kuin äiti ja isä.

Ai että on vapauttavaa elää, kun ei tarvitse kokoajan niin kamalasti "panostaa ulkonäköönsä" ja nähdä vaivaa ulkonäkönsä eteen. Ennen piti aina olla meikki kohdillaan,hiukset laitettuna ja huolellisesti värjättyinä,asua piti miettiä jatkuvasti ja kokoajan mukana kulki riittämättömyyden tunne. Kokoajan piti panostaa niin maan per*eleesti, että miellyttää itseään ja miestään ja kunnioittaa kanssa kulkijoita.

Nyt on ihanaa, kun hiukset saavat olla luonnontilassa ja sen väriset kuin ovat. Meikkaan pari kertaa viikossa,koska pidän siitä. Jos ei huvita,en meikkaa. Minun ei tarvitse ostaa olemassaoloani tai pahoitella kellekään sitä, minkä näköiseksi olen sattunut syntymään. Pukeudun juuri niinkuin huvittaa ja katson tilanteeseen sopivaksi.

Okei. Sulle toimii toi. Minulle ei. Ihmiset ovat erilaisia.

Ja sinulla on montako lasta?

Kyllä säälittää ihmiset, joilla on sisäinen pakko oltava aina ulkoisesti sliipattuja pyntättyjä oli arki tai pyhä, naamassa pakkelikerros ja päällä fiinit vaatteet, tai tuntevat muuten arvonsa tai minuutensa hajoavan. Koska tästähän on kyse! Ylipäätään arvomaailmasta ja ulkoisten asioiden muuttumisesta ylikorostetun tärkeäksi.

Jotkut eivät pysty edes kesämökillä rentoutumaan ja keskittymään elämästä nauttimiseen ja muuhun kuin peilin ja oman ulkonäön tuijottamiseen. Mitenkäs makuuhuoneessa, kun on riisuttu vaatteet? Entäs aamulla, kun herää tukka pörrössä ja naama toivottavasti ilman meikkiä? Saatika saunassa tai saunan jälkeen? Tiedän; kaikkein tärkeintä on rynnätä pikaisesti meikkien kimppuun ja föönaamaan tukkaa kuosiin.

Kokemukseni mukaan myös miehet arvostavat naisessa luonnollisuutta ja tiettyä rentoa elämänasennetta, johon ei kuulu jatkuva ulkonäöstä stressaaminen. Kuulkaa, uskokaa pois! Nainen kelpaa myös ilman ulkonäön jatkuvaa sukimista - useimmille miehille! Ja olisi tärkeää, että nainen kelpaisi myös itselleen rennolla meiningillä silloin, kun on sen aika. Elämä on silloin paljon helpompaa ja mukavampaa. Ja pipon kiristäminen näkyy näissä kirjoituksissa myös siinä, miten suhtaudutaan toisten ihmisten vääränlaisiin hiekkalaatikkovaatteisiin ja ahdistukseen siitä, jos naiset alkavat pukeutua itseään miellyttäviin ja rennompiin vaatteisiin jossain elämänvaiheessa. Hankkikaa tekin ennemminkin iloa elämästä, vaatteista ja kuoseista sen sijaan, että kyttäisitte nuttura kireällä muiden vaatteita.

2. Kiteytettynä voisin sanoa, että minusta äitiys ei ole veruke lakata huolehtimasta itsestään, ja minulle se itsestään huolehtiminen sisältää myös kauniit vaatteet. Ehkä joidenkin käsitys kauniista vaatteista on se trikoopipo ja säkkimekko, mutta minulle ei eikä tarvitsekaan olla.

Nimenomaan! Musta on ihanaa kun huolehdin ulkonäöstäni, se tuo minulle iloa! Se päivä kun näytän ränsistyneeltä kotipiialta, voi kutsua ambulanssin hakemaan ja viekää hoitoon! Nautin kauniista ja istuvista vaatteista, siitä että naama on ehostettu ja hiukset siististi. Tämä ei tarkoita sitä että meikkiä on jäätävä kerros tai että kävelisin pelkissä burberryn trensseissä korkeissa koroissa. Voi olla huoliteltu ihan perus siisteissä arkivaatteissa viemättä asiaa ihan överiksi. Vaikka minulla on lapsia, pidän itsestäni huolta myös. Älkää unohtako omaa itseänne vaan sen takia että lapset menevät etusijalle. :) 

Jatkuva ehostaminen ja laittautuminen siis tuo sinulle energiaa ja iloa,silloin on luonnollista että mahdollisesti raskaana vauva-aikana haluat tehdä piristäviä ja energiaa antavia asioita. Kaikille se säännöllinen laittautuminen ei kuitenkaan tuo energiaa,vaan vie sitä pois. Miksi siis vaadit sitä muilta?

Minä meikkaan ihmisiä työkseni,rakastan meikkaamista. Se on parhaimmillaan taidetta. Univelkaisena vauva-aikana en kuitenkaan jaksa joka päivä meikata. SE on itsestäni huolehtimista, että en meikkaa muiden mieliksi jos olen väsynyt ja tekisin mieluummin muita asioita. Tiedän omat rajani ja rakastan itseäni sen verran, että koen olevani hyväksytty ja hyvä ilman yrittämistäkin. Ehkä olen joidenkin mielestä vähemmän kaunis sellaisina päivinä,omasta mielestäni olen ihan kaunis kyllä luonnollisenakin. Joinakin päivinä se kauneus ei kuitenkaan ole tärkeyslistalla laisinkaan.

En väittänyt että vaadin sitä muilta. Jokaisella on omat käsityksensä mikä ehostaminen on, mulle se voi tarkoittaa vaikka sitä että olen siistin näköinen ilman meikkiäkin, että iho on hyvinhoidettu ja puhdas. Kirjoitin nimenomaan että en tarkoita jäätävää meikkikerrosta. Kun mun lapset on ollut vauvoja, niin en mäkään ole meikannut joka päivä todellakaan, mutta mä nautin siitä että olen siistin näköinen silti. :) Kyllä mäkin oon ränsistyneen väsyneen näkönen mutsi ollut, mutta kyllä mä enemmän pidän siitä että oon huoliteltu. En mä silti vaadi että jokaisen kuuluisi näyttää siltä joka mun silmään miellyttää. Kai näistä asioista silti voi keskustella. :) Musta tuntuu että sä halusit väkisin pahoittaa mielesi siitä että mä pidän pitää itseni hyvännäköisenä. Älä suotta! Sä voit näyttää just siltä kun itse haluat ja sama täällä.

Tällä hetkellä olen tosin ilman meikkiä himassa kolmevuotiaan kipeän pojan kanssa enkä viitsi edes peiliin katsoa, ei olis mitään kaunista katseltavaa :D 

Kehoitit naisia pitämään itsestään huolta ja kerroit huolehtivasi itsestäsi ehostamalla ja laittamalla hiukset päivittäin. Tästä voi saada käsityksen, että mielestäsi itsestään huolehtiminen = meikkaaminen. Sinulla on ilmeisesti oma määritelmäsi ehostus-sanalle, mutta yleisesti ottaen(ja ammattikielellä) ehostaminen kyllä tarkoittaa nimenomaan meikkaamista.

Suoraan sanottuna aika suuret kuvitelmat itsestäsi täytyy olla, jos kuvittelet että "pahoittaisin mieleni" siitä että tykkäät meikata.

Anteeksi, en ilmeisesti osaa ammattikieltä kun en ole ammattimeikkaaja, en tiennyt että ehostaminen nimenomaan tarkoittaa meikkaamista :D Itsestään huolta pitäminen on aika laaja käsite, ei mun mielestä ainakaan rajoitu siihen meikkaamiseen ja hiusten laittoon. Kai meillä on vaan tosi eri käsitteet. 

Vierailija
312/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta ihmetyttää, miksi joitain suututtaa niin paljon, jos toiset tykkäävät pukeutua värikkäästi :D Kun tuolla Helsingin keskustassa kävelee, niin 20-40-vuotiaat naiset ovat musta-valko-harmaa-beigeissään toistensa klooneja, kaikilla on se sama tyyli, kaikilla samat värittömät vaatteet, samanlainen tukka, samanlainen merkkilaukku kyynärtaipeessa keikkumassa. Musta on ihanaa nähdä välillä joku, jolla on päällä jotain vähän värikkäämpää ja iloisempaa. 

Itselläni ei ole lapsia, mutta olen aloitellut ompeluharrastusta ja sitä kautta löytänyt monia suomalaisia nettikauppoja, joilla on aivan ihania, suomalaisten suunnittelijoiden kuoseja. Suurin osa niistä on tietysti lastenvaatekuoseja, mutta monet kankaista käyvät myös aikuisille. Luulen että osa tätä värikkäät trikoovaatteet -ilmiötä selittyy sillä, että tuoreet äidit innostuvat ompelemaan lastenvaatteita itse, ihastuvat noihin kuoseihin ja haluavat ommella niistä samalla itsellekin jotain kivaa. FB:n ompeluryhmissähän näitä jaetaan ihan valtavasti ja sitä kautta trendi leviää myös.

Itsekin olen ommellut muutamia mekkoja ja paitoja itselleni näistä kankaista, koska tykkään kuoseista ja tuen mielelläni suomalaisia yrityksiä sen sijaan, että ostaisin jotain bangladeshilaisessa hikipajassa massatuotettua. Enpä tajunnut, että kun menen kaupungille tällainen värikäs itse tehty mekko päällä, se saa vastaantulijat suorastaan raivon valtaan :D Kasvotusten olen saanut pelkästään kehuja, että en sit tiedä.

Vierailija
313/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten jaksanu lukea, mistä tässä keskusteltiin. Tässä siis sanottiin, että on ok, jos ulkoillessa käyttää, mutta muissa tilanteissa ei. Minä kysyin, mitä ne muut tilanteet ovat (eli tilanteita, joihin ei liity ulkoilua, mutta käytetään trikoopipoa). Leikkikentällä käynti ja kaupassakäynti ovat ulkoilua eli tuo sinun kommenttisi ei kyllä vastannut kysymykseen.

Ahaa. Ymmärrämme asian eri tavalla. Minusta kaupassakäynti ja leikkikentälle meneminen ovat ihmisten ilmoilla näyttäytymistä, ja siksi trikoopipo ei sovi sinne. Trikoopipo sopii ulkoiluun, jota harrastetaan omalla pihalla omassa rauhassa, tai esimerkiksi ulkoliikuntaan, jossa tulee hiki.

Vierailija
314/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, älä sinä käytä. Mutta miksi ihminen, joka trikoopiposta pitää, ei saisi sitä käyttää. Sulje silmät tai käännä päätäsi pois, niin ei tarvitse katsoa.

En yhtään ihmettele, tätäkin keskustelua silmäiltyäni, miksi ihmiset ajautuu kiusaamisen takia masennukseen tai epätoivoisiin tekoihin, niin suvaitsemattomia on osa ihmisistä.

Antakaa nyt hyvänen aika ihmisten elää ja eläkää itsekin, nauttikaa hyvyydestä, ei arvostelusta ja pilkasta.

Vierailija
315/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jengi ottaa tän aloituksen niin henkilökohtaisesti? Tässähän puhutaan vaatteista, ei ihmisistä. Milloin vaatteista ja muodista keskustelemisesta on tullut näin vaikea aihe?

Koska täällä ei puhuta vaatteista ja muodista juurikaan vaan nimenomaan mennään henkilökohtaisuuksiin. Ei sanota että "mielestäni tunikat ei ole naisellisia", vaan sanotaan "nainen joka käyttää tunikoita näyttää hemulilta ja on unohtanut naisellisuuteensa". Tai aletaan vihjailla että kyllä se mies sinua pettää ja sillä on siihen oikeuskin koska käytät tuollaisia vaatteita. Se kaikki nimenomaan on henkilökohtaisuuksiin menemistä eikä vaatteista keskustelua.

Vierailija
316/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokun samala reisula ko käyt kaupassa/kaupungilla saatat käydä leikkupuistossa, retkellä yms. missä net havillisemmat vaatteet on hyä olla päälä. Ja miksi pitäis sitten sen takia poiketa kotona, että vaihtaa vaatteet ko net havillisemmatki passaa sen verta kaupungille. Kyllä ihmiset on pinnallisia!

Ei tietenkään tarvitse. Järjen käyttö on sallittua. Mutta jos lähden vartavasten leikkikentälle lasten kanssa, laitan sinne siistimmät vaatteet kuin jos jäätäisiin omaan pihaan. Jos mennään metsäretkelle ne piharytkyt yllä, mennään tietty niissä myös kauppaan, koska se on kaikkein kätevintä.

Vierailija
317/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä näyttää olevan kahenlaista ilimoo! Toiset nimittäin väittävät, että nuoretkin naiset alkavat pukeutua aivan tanttamaisesti heti, kun saavat ensimmäisen lapsensa. Monella menee ainakin osittain vaatevarasto uusiksi, sillä raskaus muuttaa sen verran mittasuhteita, että entiset vaatteet eivät enää istu kunnolla. Mutta ne kuviolliset legginssit ja trikoopipot ovat kammotuksia, jopa ihan ilman kuvioitakin. Näin juuri äsken nuoren mamman, jolla oli leveä perä kuin seitsemän leivän uuni ja asu oli sanoinkuvaamaton: mustat legginssit, joku harmahtava tai pinttynyt pitkähkö T-paita ja päällä suht. lyhyt huppari, niin että se liestynyt paidanhelma lepatteli sieltä hupparin alta pullean mahan päällä. Ja ei, ei ollut raskaana!

Vierailija
318/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a? Mun on henk.koht vähän vaikea ymmärtää sellaista "keskustelua", että halutaan vain kilvan haukkua tietyllä tapaa pukeutuvia ihmisiä, heidän epänaisellisuuttaan ja typeryyttään ja miten miehetkin kohta jättävät ja katselevat muita naisia kun naiset pukeutuu niin järkyttävällä tavalla. Sittenkun joku eri tavoin ajatteleva kertoo oman näkemyksensä,sanotaan että "miks pitää ottaa henkilökohtaisesti hei,mehän vain haukutaan sun vaatteita, no big deal hei kai asioista saa keskustella".

Itse en edes pukeudu mihinkään yllämainittuihin kuteisiin mutta en silti ymmärrä tälläistä "keskustelua".

Vierailija
319/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tästä ei saanut kyllä mitään selvää. "havillisemmat"?

Vierailija
320/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Ymmärrämme asian eri tavalla. Minusta kaupassakäynti ja leikkikentälle meneminen ovat ihmisten ilmoilla näyttäytymistä, ja siksi trikoopipo ei sovi sinne. Trikoopipo sopii ulkoiluun, jota harrastetaan omalla pihalla omassa rauhassa, tai esimerkiksi ulkoliikuntaan, jossa tulee hiki.

Oletkohan sinä ihan terve?

Lue nyt ajatuksen kanssa mitä kirjoitit! Eikö sinua naurata ja hävetä? Minua touhukkuutesi naurattaa, pieni on elämäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan