Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
221/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan usein vaan näkee kuinka ne ihanat stringit tai mummokalsarit loistaa leggareiden kankaan läpi leikkipuistoissa, kaupoissa jne. Kaunista ja naisellista? Juu. Ainakin miesten huomio on taattu :D

Oli se muikkeli kooltaan minkälainen tahansa niin usein ne alushousut vaan vilkkuu, oli se paitakin miten pitkä tahansa :D

Itse suosin collareita arjessa. Pysyy alushousutkin piilossa :D

Farkut ja mekot ovat muihin tilaisuuksiin hankittu :)

Vierailija
222/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta. Sitten vielä lihotaan ja leikataan väritön mammatukka. Ja hetken päästä ihmetellään kun mies ei halua seksiä/käy vieraissa.

Miksihän?!

Oletko oikeasti noin ressukka, että kuvittelet sellaisen antavan miehelle jotenkin oikeuden pettää?

Eiköhän se Suomalainen mies voisi ostaa naiselleen nätin mekon ja viedä syömään? Maksaa kampaajalle menon ja kauneushoidon?

Voi,että sun ajatuksen juoksua! ;)

Katsohan ensin niitä miehiä samalla silmällä ja minkälaisiksi moni heistä muuttuu perheen perustamisen myötä.

Kyllä löytyy kaljapömppää, kaljuuntuneita kuulia ja hauikset kääntyvät ylösalaisin.

Sitten on myös näitä ketkä ei luovu mistään ja entistäkin enemmän huolehtii itsestään, naisensakin kustannuksella. Muutama keskitien kulkija löytyy, kuten naisistakin varmasti.

Siellä etelässä on katsos niin, ettei siellä useinkaan pysty tuulipukua pitämään tai paahtuisi. Toisekseen naiset on sillä tavoin tasavertaisessa asemassa, että sen oman perheen eteen on miehenkin tehtävä hieman enemmän kun ei juokse äitiysrahat. Siellä paheksutaan ihan suvunkin voimin jos ei tee. Täällä on toisin. Täällä miestä ymmärtää kaltaisesi naiset ja äidit.

Miehet kyllä pettää etelässäkin ja tilastollisesti Suomalaista miestä useammin.

En lähtisi vertailemaan naisten tyylejä Suomalaisten ja esim.Espanjalaisten kesken. Ette taida katukuvasta tietää oikeasti yhtään mitään ketkä kuvittelee siellä kävelevän vain seksipommeja lapsineen. ;D

Kyllä Espanjalainen mamma on hehkeä kunnes pappi sanoo Aamen ja sen jälkeen aletaan pitämään kolttuja ja lihotaan todella isoiksi.

Olen nimittäin asunut siellä ja sitä tunsi itsensä oikein huolitelluksi ja hoikaksi äidiksi kadulla kävellessään. :)

"Siellä etelässä?" :D :D 

Voi sun ajatuksen juoksua!! Minä olen tukevasti pohjoisesta kotoisin, ja silti allekirjoita väitteeni. ;) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten söpö tuo trikoopipo kun nyt goigletin. Mutta mulla tulee mieleen että ehkä mammoilla ei ole vaan varaa kahteen vaatekertaan. Sellaiseen millä olla lasten kanssa ja aikuismaiseen. Kyllä itsekin jouduin priorisoimaan että ostanko villakangastakin vai tuulipuvun takin nyt välikaudeksi. Sitten joutuu kulkemaan niillä mammavaatteilla ihmistenkin ilmoilla.

Vierailija
224/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen sitä mieltä, että pukeudun just ihan tarkkaan niinkuin itse haluan, olen sitten pienten tai - kuten nyt - aikuisten äiti.

Siinäpä ämmät ja äijät ihmetelkööt, ei heilauta minua puoleen, ei toiseen.

Ähäkutti!

Vierailija
225/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ei vaatteita olisi keksittykään? -.-

Vierailija
226/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, täältä poistettiin viesti jossa oli linkki näistä naurettavista "samis-asuista" lasten kanssa. Kuvissa oli kiteytetty juuri se kammottavuus joita aloittaja varmaan tarkoitti. 

Huomaa ketjun pituudesta kuinka aloitus kolahti mammoihin. NOSH-myyjät yms. vetivät herneet neniinsä. 

Menisin ennemmin kidtettavaksi kuin tuollaisile vaatekutsuille jossa mammat lasten kanssa kilpaa ihailevat joutsen- ja lettikalsareita. 

Kauas on menty siitä ku pariutumisvaiheessa pukeudutaan naisellisesti kun puolisoa etsitään. 

Jos mun mies alkas pukeutua trikooseen kuten "iskävartaloiset" ja  alkais käyttämään Marimekon tasaraitapaitoja, niin ei..en voi kuvitella. 

Jotenkin mua vaan etoo ajatus että ihminen menettää lasten myötä täysin oman identiteettinsä. Mukautua saa ja pitääkin lapsiperhe-elämään, mutta jotenkin se että puhutaan lässyttämällä kuviotrikoissa ja kaavuissa ja elämä on yhtä sormiruokailua ja pottailua..niin siitä on se aikuisen elämä kaukana. 

Vierailija
227/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus jengi on kyllä sekaisin, kytätään toisten pukeutumista ja pahoitetaan mieli, jos jollain on väriä päällä.

Mulla ei ole lapsia, vaan koira jonka kanssa harrastan. Vietän vapaa-aikani pääasiassa retkeily- ja ulkoiluvaatteissa, töihinkin haluaisin mennä niissä mutta en saa. Ilmeisesti monikaan ei osaa samaistua siihen, että kaikenkokoisille niitä vaihtoehtoja ei hirveästi ole. Minä olen 180-senttinen, jalan sisäpituus on 87cm ja käsivarsissakin pituutta riittää. Siinä ei paljoa väriä ja olemassaoleviin vaatteisiin sopimista mietitä, kun kahdeksan kaupan kiertämisellä löytyy yksi takki/housut, joissa ominaisuudet (vedenpitävyys/hengittävyys/tuulenpitävyys ja milloin mikäkin) ovat käyttötarkoitukseen sopivat ja kokokin on siinä määrin ok, että nilkat ja/tai ranteet peittyvät.

Kun viettää päivittäin useita tunteja ulkona myös kammottavassa säässä, vaatteiden ominaisuudet ovat ykkössijalla. Minullakin on päällä monesti samaan aikaan esim. maanläheisiä murrettuja värejä, ja sitten vaikka kirkkaan vihreää/turkoosia/pinkkiä ja mustaa. Ei ole harmoniaa, mutta pysyy lämpimänä ja kuivana. Voi kyynel, jos jonkun baskeripään mieli siitä pahoittuu.

Trikoopipo on myös erittäin käyttökelpoinen tuulisella, muttei kamalan kylmällä kelillä. Pitää paremmin tuulta kuin esim. ohut villapipo, muttei hiosta kuten paksumpi, jopa vuoritettu villapipo, joka kestäisi tuulta. Koiraihmisten trikoopipoissa on monesti esim. tassukuvioita heijastavalla materiaalilla - näkyvyys on esim. marraskuisessa hakumetsässä aika vähäinen, joten kaikkialle lisätään heijastimia. Ehkä kuvio on sitten jonkun mielestä lapsellinen, mutta se ajaa asiansa.

Sä puhut ihan eri asiasta. Totta kai tulee pukeutua olosuhteiden ja sään mukaan. Ja totta kai voi käyttää värejä. Kyse oli siitä, että jotkut äidit pukeutuvat samalla tavalla kuin taapero- tai alakouluikäiset lapsensa. Esim. juuri tuo Papu-vaatemerkki, joka tekee mätsääviä asuja lapsille ja äideille. Aikuinen, joka on ennen pukeutunut aikuisten vaatteisiin, vaihtaa yhtäkkiä tyylinsä siihen, että pukeutuu kuten lapsensa.

Aika monen ihmisen tyyli lopulta pohjautuu siihen mitä on saatavilla ja tulee tiheästi vastaan, sellaiseen tyyliin tottuu ja se alkaa näyttää normaalilta ja on helppo valinta. Aika monella on ne farkut ja ei-räikeä paita paljolti siksi että niitä on vaatekaupat täynnä. Sitten ne jotka sisimmässään pitäisivät värikkäämmästä ja leikkisämmästä tyylistä huomaavat lasten myötä että näitähän on tarjolla aikuistenkin koossa, ehkä he vihdoin löytävät tyylinsä eivätkä menetä sitä?

Nimi. Farkut ja neutraali neule, kerrankin muuta kuin mustaa, mutta uskollisesti helposti saatavaa ja häivyttyvää

Vierailija
228/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli muuten söpö tuo trikoopipo kun nyt goigletin. Mutta mulla tulee mieleen että ehkä mammoilla ei ole vaan varaa kahteen vaatekertaan. Sellaiseen millä olla lasten kanssa ja aikuismaiseen. Kyllä itsekin jouduin priorisoimaan että ostanko villakangastakin vai tuulipuvun takin nyt välikaudeksi. Sitten joutuu kulkemaan niillä mammavaatteilla ihmistenkin ilmoilla.

Villakangastakki välikaudeksi?

Siis tässähän on puhuttu nyt siitä, että trikoopipoja ei saisi käyttää ollenkaan, vaan pitäisi siellä lastenkin kanssa laittaa päähään ne samat vaatteet, joissa kulkee muuallakin. Eli taitaa näillä trikoopipojen kauhistelijoilla olla vain se yksi vaatekerta. Ja siis kyllä minä lasten kanssa ulkoillessakin olen ihmisten ilmoilla esim käydään pyöräillen kaupassa ja kävellään kyläilemään. Pitäisikö tällaisia tilanteita varten olla mukana erilaiset ulkoiluvaatteet, että voi sitten ennen ihmisten kohtaamista vaihtaa toiset vaatteet?

Vierailija
229/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ihaili täällä jotain espanjalaisia naisia niin ne ovat niitä nuoria naimattomia :) naimisiin kun mennään ja lapsia saadaan niin kaikki muuttuu. Mamma lihoo ja alkaa pukeutua "äitimäisesti" sama homma Turkissa, Venäjällä jne.

Vierailija
230/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korealaiset/japanilaiset näyttää ihanilta lastenvaatetyylisissäkin asuissa.

Länsimaalaiset näyttävät tuollaisissa asuissa ällöttäviltä.

Vierailija
231/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on julmaa kun arvostelun kohteeksi joudut kun sulla ON VAATTEET PÄÄLLÄ!!!

Vierailija
232/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, täältä poistettiin viesti jossa oli linkki näistä naurettavista "samis-asuista" lasten kanssa. Kuvissa oli kiteytetty juuri se kammottavuus joita aloittaja varmaan tarkoitti. 

Huomaa ketjun pituudesta kuinka aloitus kolahti mammoihin. NOSH-myyjät yms. vetivät herneet neniinsä. 

Menisin ennemmin kidtettavaksi kuin tuollaisile vaatekutsuille jossa mammat lasten kanssa kilpaa ihailevat joutsen- ja lettikalsareita. 

Kauas on menty siitä ku pariutumisvaiheessa pukeudutaan naisellisesti kun puolisoa etsitään. 

Jos mun mies alkas pukeutua trikooseen kuten "iskävartaloiset" ja  alkais käyttämään Marimekon tasaraitapaitoja, niin ei..en voi kuvitella. 

Jotenkin mua vaan etoo ajatus että ihminen menettää lasten myötä täysin oman identiteettinsä. Mukautua saa ja pitääkin lapsiperhe-elämään, mutta jotenkin se että puhutaan lässyttämällä kuviotrikoissa ja kaavuissa ja elämä on yhtä sormiruokailua ja pottailua..niin siitä on se aikuisen elämä kaukana. 

Minä en ollut ennen tätä ketjua kuullutkaan mistään lettikuosista enkä rusettipipoista, joten piti ne oikein googlettaa. Pelkästään nähtynä noissa ei minusta ollut mitään ihmeellistä, mutta jos tuntee nuo lasten kuosit, niin kai ne sitten mielletään lasten kuoseiksi. Itse tässä ketjussa olen ihmetellyt ainoastaan tuota trikoopipojen kauhistelua, kun minusta ne ovat minusta niin näppäriä, tavallisia ja neutraaleja, etten niitä edes aikuisten päällä noteeraa. Ei ole tullut mieleenikään, että jonkun mielestä niissä olisi jotain vikaa.

Vierailija
233/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä!!

Vierailija
234/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan vaatteeni empiltä, stuntmanista ja pahikselta. Joskus asioin h&mllä sun muissa liikkeissä. Pukeudun sään mukaan, en sen mukaan kuka nyt sattui arvostelemaan vaatteitani jossakin joskus

Vierailija
235/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on julmaa kun arvostelun kohteeksi joudut kun sulla ON VAATTEET PÄÄLLÄ!!!

First world problems. : D

Vierailija
236/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään ällöttää miten kokonaisvaltaisesti äitiys muuttaa naista.

Aamen. Aivotoiminta lakkaa, naisellisuus katoaa ja suunnaton typeryys valtaa puheet ja käytöksen.

Vierailija
237/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käyttäisi leggareita housuina. Erehdyin kotona kuljeksimaan leggareissa ja mies nauroi mulle et mitkä perkeleen kalsarit mulla on jalassa 😂😂

Juu. Ei ollut eroottista ja miehelt meni halut hetkeksi aikaa kokonaan. Sen koommin en oo leggareita käyttäny 😅

On teillä hieno suhde, jos lähtee pitkäksi aikaa halut legginsseistä 👌

Vierailija
238/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!!!! Mulla on juuri nyt trikoopipo TÖISSÄ!!! Mitähän noi mekaanikot nyt ajattelee musta???!!! Ja ei persekään näy kun on liian lököt housut eivätkä tissitkään tule esiin kun on väljä takki!!! Apua!!! Mä kuolen varmaan just nyt häpeään!!!

Vierailija
239/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tässä tulee nyt se vaikutelma, että se merkki on olennaisin asia, eikä vaatteen olemus itsessään. Minä en ainakaan kaikista vaatteista tiedä, ovatko ne näistä lastenvaatemerkkien aikuismallistoista vai henkkamaukalta. Esim tuo rusettipipo tai vyötärönyöritunika ovat juuri sellaisia, joita hm on myynyt vuosikausia.

Vierailija
240/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miehiä joille leggareista tulee mieleen miesten pitkät kalsarit. Ei ton erään kommentoijan mies poikkeus ole. Näitä on. Ja huumorilla noi onkin selkeästi kirjoitettu ja jotkut vetää porot nokkaan. Tai ainakin itse otin huumorilla kommentit. Jospa jokainen vaan keskittyisi omiin valintoihinsa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi