Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
21/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hämmästyttävää.

Kunnollinen nainen istuu hiekkalaatikolla vesirajahameessa, verkkosukissa ja Manolot jalassa. Yläkroppaa verhoavat niukat bikinit.

Olipa vuodenaika ihan mikä hyvänsä.

Tais kalikka kalahtaa.

Vierailija
22/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kunnioitan sellaista ihmistä, joka ajattelee järkevästi ja käyttää esim. pipoa kylmällä säällä. Toivoisin myös, että suomalaiset uskaltaisivat käyttää enemmän värejä sen ainaisen mustan sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudun niinkuin on mukavaa ja käytännöllistä. Trikooasuissa on helppo taipua pukemaan lasta ja saalistamaan pikkulegoja sohvan alta.

On pakko olla ne lettilegginsit? Ei riitä ihan perus legginsit? 

Vierailija
24/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ilmiötä ei näe esim. Ranskassa ja Espanjassa, vaikka äidiksi sitä sielläkin tullaan.

Totta. Suomessa äiti on enemmän lasta varten kuin miestä varten. Suomalainen äiti astuu lapsen maailmaan ja jättää taaemmas miehen ja rakastajattaren maailman ja vielä kauemmaksi - ainakin virallisesti - toiset miehet.

Vierailija
25/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, muutkin on huomanneet. Luulin että oon kiinnittänyt huomiota vain muutamaan tapaukseen, mutta ilmeisesti näitä on sitten enemmänkin.

Kivoja ja käytännöllisiä aikuisten ulkoiluvaatteita on kyllä olemassa. Miksi siis pitää olla jotain riemunkirjavaa, tyyliin oranssi pipo vihreällä kukkakuosilla, turkoosi takki ja noihin yhdistettynä pinkit kuvioleggarit ja se kirkkaan punainen Kånken jossa roikkuu muumipehmoja? Ja näitä näkee kaupungilla (pk-seutu).

Mulla ei ole tarkoitus paheksua koska kukin saa pukea päälleen mitä tykkää, mutta mua kyllä kiinnostaa että _miksi_ tuollainen viehtymys supervärikkäisiin vaatteisiin ilmaantuu lasten myötä joillekin?

Vierailija
26/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ilmiötä ei näe esim. Ranskassa ja Espanjassa, vaikka äidiksi sitä sielläkin tullaan.

No näidän maiden naisten tyylitajua nyt ei voi suominaisiin edes verrata olivat äitejä tai ei. 

Vierailija
27/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä raaski ostaa niitä lettileggingsejä. En viitti käyttää tommosiin rahaa. Rikoo on riskillä ruma.

Vierailija
28/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hämmästyttävää.

Kunnollinen nainen istuu hiekkalaatikolla vesirajahameessa, verkkosukissa ja Manolot jalassa. Yläkroppaa verhoavat niukat bikinit.

Olipa vuodenaika ihan mikä hyvänsä.

Tais kalikka kalahtaa.

Ei, olen lapseton.

Typeriin aloituksiin pitää kirjoittaa sovelias kommentti. :D

Vierailija
29/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, muutkin on huomanneet. Luulin että oon kiinnittänyt huomiota vain muutamaan tapaukseen, mutta ilmeisesti näitä on sitten enemmänkin.

Kivoja ja käytännöllisiä aikuisten ulkoiluvaatteita on kyllä olemassa. Miksi siis pitää olla jotain riemunkirjavaa, tyyliin oranssi pipo vihreällä kukkakuosilla, turkoosi takki ja noihin yhdistettynä pinkit kuvioleggarit ja se kirkkaan punainen Kånken jossa roikkuu muumipehmoja? Ja näitä näkee kaupungilla (pk-seutu).

Mulla ei ole tarkoitus paheksua koska kukin saa pukea päälleen mitä tykkää, mutta mua kyllä kiinnostaa että _miksi_ tuollainen viehtymys supervärikkäisiin vaatteisiin ilmaantuu lasten myötä joillekin?

Juuri näin. Käytännöllinen ja säänmukainen voi olla myös tyylikkäästi ja aikuismaisesti. Muumipehmot :D

-ap

Vierailija
30/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta. Sitten vielä lihotaan ja leikataan väritön mammatukka. Ja hetken päästä ihmetellään kun mies ei halua seksiä/käy vieraissa.

Miksihän?!

Vierailija
31/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamoon, siskot, minulla on poika. Olisikin tyttö, niin voisimme pukeutua samanlaisiin legginsseihin ja rusettipipoihin, mutta kun poikien osastolta ei saa mun kokoa Ryhmä Hau -verkkareita.

Ei ole reilua. Ja kun ne Ryhmä Hau -vaatteet olisi sopineet niin hyvin keltaisten Hai-saappaideni kanssa.

Vierailija
32/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kunnioitan sellaista ihmistä, joka ajattelee järkevästi ja käyttää esim. pipoa kylmällä säällä. Toivoisin myös, että suomalaiset uskaltaisivat käyttää enemmän värejä sen ainaisen mustan sijaan.

Mutta miksi sen pipon täytyy olla niin ruma ja lapsellinen?

Vierailija
33/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olepa hyvä ja kerro toki, millaiset vaatteet ne kuuluisi olla? Ja erityisesti, että mikä vika on esim. Trikoopipossa? Materiaalina se sattuu olemaan mukavin, kun könötät jossain hiekkamurjun reunalla kakaroitten kanssa. Ja joo, ei suomalainen äiti pukeudu kuten keski-eurooppalainen, vilkaiseppa huvikses ikkunasta, ja mieti pari kertaa miksi. Siinä minihameen alla voi sinertää, kun könkkäset menemään tuolla loskassa ja viimassa jossain roiskeläpässä. Ja ei, en tykkää itsekään lettileggareista, enkä ylipäätään käytä legginsejä kuin kotona tai välihousuina. Enkä perusta myöskään kånkenista yms. Mutta mulla on kaksi lasta, ja täytyy kyllä todeta, että käytännöllisyys sanelee melko pitkälti esim. Ulkotamineet. Sisävaatteissa pidän väreistä, ja värikkäitä ja mukavia vaatteita olen käyttänyt ihan aina. En kenenkään muun mieliksi pukeudu mustaan ja epämukavaan.

Vierailija
34/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoja vaatteita mä olen käyttänyt kuin ennenkin. Ei mulla niin paljon ylimääräistä pätäkkää ole, että olisin uusinut vaatekaapin äidiksi tulon jälkeen.

Vierailija
35/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihmetelly samaa. Ja miksi sitä tähtikuvioista trikoopipoa pidetään väkisin vielä +15 asteessakin?!

Vierailija
36/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olepa hyvä ja kerro toki, millaiset vaatteet ne kuuluisi olla? Ja erityisesti, että mikä vika on esim. Trikoopipossa? Materiaalina se sattuu olemaan mukavin, kun könötät jossain hiekkamurjun reunalla kakaroitten kanssa. Ja joo, ei suomalainen äiti pukeudu kuten keski-eurooppalainen, vilkaiseppa huvikses ikkunasta, ja mieti pari kertaa miksi. Siinä minihameen alla voi sinertää, kun könkkäset menemään tuolla loskassa ja viimassa jossain roiskeläpässä. Ja ei, en tykkää itsekään lettileggareista, enkä ylipäätään käytä legginsejä kuin kotona tai välihousuina. Enkä perusta myöskään kånkenista yms. Mutta mulla on kaksi lasta, ja täytyy kyllä todeta, että käytännöllisyys sanelee melko pitkälti esim. Ulkotamineet. Sisävaatteissa pidän väreistä, ja värikkäitä ja mukavia vaatteita olen käyttänyt ihan aina. En kenenkään muun mieliksi pukeudu mustaan ja epämukavaan.

Mukavien vaatteiden ei tarvitse olla rumia. Ja ne trikoopipot on, sori nyt vaan, ihan karseita. Olisi edes nätin värisiä, mutta ei. Se lapsellisin ja rumin kuosi on must.

Vierailija
37/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Suomessa äiti on enemmän lasta varten kuin miestä varten. Suomalainen äiti astuu lapsen maailmaan ja jättää taaemmas miehen ja rakastajattaren maailman ja vielä kauemmaksi - ainakin virallisesti - toiset miehet.

Ja hyvä niin. Näin kuuluu ollakin.

Vierailija
38/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihmetelly samaa. Ja miksi sitä tähtikuvioista trikoopipoa pidetään väkisin vielä +15 asteessakin?!

No tietenkin siksi, ettei tarvitse laittaa tukkaa tai se on likainen.

Tosin itse vaihdan lippikseen, kun on riittävän lämmin.

Vierailija
39/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla mätsäävät vaatteet lapsen kanssa.

Vierailija
40/1243 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hyvä niin. Näin kuuluu ollakin.

Tämän takia en halua lapsia. Haluan elää elämääni miehen kanssa, en jättää parisuhdetta sivuun lasten vuoksi.