Vauraan ja sivistyneen eiralaisperheen äidin kuulumiset: Ihana hemmottelupäivä pitkän maaseutuviikonlopun jälkeen!
Maaseutuasunnollamme oli ihanaa, mutta niin on kaupunkikodissammekin <3
Tehtiin ensin pitkä kävelylenkki rakkaan pikku Esméen kanssa, sitten ajettiin kaupunkiin meidän Roverilla.
Nyt olen joigannut, käynyt kylvyssä Estée Lauderin tuotteilla, tehnyt savinaamion ja jaloille hoitavan naamion myös.
Laitoin päälle Missonin oloasun ja nyt lueskelen ja kuuntelen musiikkia.
Ensin piipahdus kuitenkin palstalle kertomaan kuulumiset!
Kommentit (14)
Joigannut? Nunnhuka nunnhuka laelaelaelae...
Kuului varmaan Uunisaareen asti ja Esmee päästi alleen.
Kerro nyt mitä herkkuja yläluokka on pääsiäisenä nauttinut! Entä mitä oli päällä pääsiäisen juhla-aterialla?
Mitä luet? Mitä musiikkia kuuntelet? Kerro nyt kun luettelit epäolennaiset kosmetiikkamerkitkin.
Joigannut? Eikös se ole saamelaisten touhua?
Mistä lähtien joikaaminen on kuulunut hemmottelupäivään? Auta armias jos tuo leviää kauneussalonkeihin, siellä mahtaa käydä melkoinen melske.
Suosittelen, että suuntaat seuraavalla lomalla Sveitsiin jodlaamaan johonkin kivaan kivennäisvesikylpylään.
Millainen maaseutasuntosi on? Kiinnostaa, sillä minulla on vanha, mutta perinteinen hämäläistyylinen puhdaspiirteinen maatalo, jonka juuret ulottuvat 1700-luvulle. Nykyinen talo on tosin rakennettu 1910, ja uudistettu sisältä 1960-luvulla. Yksi kolmesta aitasta on 1870-luvulta ja siitä olen ylpeä. Myös talon ikkunat ovat vahoja kaari-ikkunoita (yläkerrassa) ja osa niitä ihania moniruutuikkunoita (alakerta). Huoneita on kahdeksan. Kaksi niistä on yläkerrassa, josta suuri osa on talvella kylmätilana. Vaalimme maalla ollessamma vanhoja perinteitä, emmekä todellakaan käytä siellä Missonin oloasuja, vaan meillä on oikeat pellavaiset kypytakit. Mutta millainen sun maaseutuasuntosi on?
Vierailija kirjoitti:
Millainen maaseutasuntosi on? Kiinnostaa, sillä minulla on vanha, mutta perinteinen hämäläistyylinen puhdaspiirteinen maatalo, jonka juuret ulottuvat 1700-luvulle. Nykyinen talo on tosin rakennettu 1910, ja uudistettu sisältä 1960-luvulla. Yksi kolmesta aitasta on 1870-luvulta ja siitä olen ylpeä. Myös talon ikkunat ovat vahoja kaari-ikkunoita (yläkerrassa) ja osa niitä ihania moniruutuikkunoita (alakerta). Huoneita on kahdeksan. Kaksi niistä on yläkerrassa, josta suuri osa on talvella kylmätilana. Vaalimme maalla ollessamma vanhoja perinteitä, emmekä todellakaan käytä siellä Missonin oloasuja, vaan meillä on oikeat pellavaiset kypytakit. Mutta millainen sun maaseutuasuntosi on?
Se on tietysti perinteinen porvoolaisbungalow.
Kuulostaa ihanan ylelliseltä ja kalliilta!
Oma pääsiäinen meni täällä vuokra-asunnossa kotoillessa, kun rahaa ei ole mihinkään ylimääräiseen. Huomenna on sentään kirjasto auki. Täytyy mennä kuumaan suihkuun, kun täällä on taas niin pirun kylmä.
Mistä te tiedätte aina, mikä oloasumerkki on sopivan ylellinen pyhäpäiväkotoiluun tms.? Lähteet?
Minun esi-isäni ovat käyneet virkakirjeenvaihtoa Ruotsin kuninkaan kanssa ja olleet perustamassa Turun akatemiaa. Tänään löhöilin henkkamaukat päällä kotona ja söin voileipää.
Vierailija kirjoitti:
Joigannut? Nunnhuka nunnhuka laelaelaelae...
Kuului varmaan Uunisaareen asti ja Esmee päästi alleen.
Minä ihmettelinkin tänään carousellin terassilla että kummasti tuuli ujeltaa, mutta se olikin nunnukanunnukhaa Eirasta
Joighaus tehhään tunturinlaella. Kai kipusit korkealle?
En jaksa kommentoida koska naiset ovat henkisesti lapsen tasolla, luultavasti otat itseesi