Jos sulle syntyisi just nyt tyttövauva, niin minkä antaisit hänen nimekseen? :D
Ei tarvitse koko nimeä sanoa, pelkkä ensimmäinen etunimi/kutsumanimi vain. Näitä on hauska lukea.
Ja ei, en ole raskaana ja yritä keksiä teidän kautta vauvalle nimeä, ihan muuten kyselen kun tykkään nimijutuista :)
Kommentit (428)
No maailman kaunein nimi on mun mielestäni Marie. En ehkä kuitenkaan uskalla antaa r-nimeä, vaikka eipä meidän suvussa r-vikaa tietääkseni ole. Itselläni kyllä oli pienenä, mutta opin siitä pois jo lapsena. Toinen ongelma tuossa nimessä on se lausuminen.. Itse lausuisin ilman muuta "Marie" eli kuten kirjoitetaan, mutta sitten häiritsisi ehkä jos osa lausuisi "Marii".... Jaa a..
Noh muita kivoja joissa näitä ongelmia ei sitten olekaan niin ovat esim. Sofi, Amelia, Adele, Matilda, Amanda, Selena...
Ihme Tytti
Sitten vaan kipinkapin Oops, I didn't know I was preagnant (vai mikä sen ohjelman nimi on) sarjaan.
Vierailija kirjoitti:
Linnea
Linnea on nimi jonka olisin antanut tyttärelleni. Sain kuitenkin kolme poikaa, niin ei tullut nimi käyttöön.
Isla-Erika.Tämän nimen olisin antanut,jos joku kolmesta pienimmäisestä olisi ollut tyttö☺ Pitää melkeen vielä yksi tehdä😄
Seelia nimi on minusta nätti. En tiedä antaisinko omalle, mutta vois se yhtenä vaihtoehtona olla :)
Mia Isabella tai Mia Matilda :)
Naomi on niin kaunis nimi ja antaisin sen, ellei se sopisi niin vaikeasti suomalaisten suuhun :/ monella muullakin nätillä, vierasperäisellä nimellä sama ongelma.
Airi on minusta kaunis, vaikka monen mielestä mummonimi onkin. Jotenkin eteerinen ja muistuttaa sanaa "air" :)
Toinen ihana on Iiris. R- ja s-kirjaimiset nimet ovat tosin aina vähän riskaabeleja.
No meillä on ruotsinkielinen sukunimi, mutta koska olen itse suomenkielinen, en halua mitään hyvin "ulkolaista" tai ruotsalaista nimeä. Esim. Saga Bettina oli joskus mietinnässä, mutta minä hylkäsin sen. Stina on myös liian ruotsalainen.
Amanda voisi olla aika hyvä, sopii tosi hyvin ruotsinkielisille ja suomenkielisille. Samoin Linnea ja Ellen, mutta nämä tosiaan ovat todella suosittuja nimiä juuri nyt. Miehen suku tosiaan ruotsinkielisiä ja hän itse myös.
Emma tai Mia voisi myös olla vaihtoehtoina. Lisäksi pidän nimistä Lilia/Lilian, Silja..
Minja Emma Isabella olisi yksi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse koko nimeä sanoa, pelkkä ensimmäinen etunimi/kutsumanimi vain. Näitä on hauska lukea.
Ja ei, en ole raskaana ja yritä keksiä teidän kautta vauvalle nimeä, ihan muuten kyselen kun tykkään nimijutuista :)
Hatsepsut
Maria Viktoria olis mun tyttö. Mutta lapsia ei ole tulossa :)
Aura mitä todennäköisimmin. Muita mahdollisia olisivat Tuulevi, Talvikki, Asteri, Rosa/Roosa tai Usva.