Warya

Mitä kautta vois saada esim syyslomalle kohtuuhinnalla all inclusive ulkomaanloman lämpimässä? Mitkä matkatoimistot hyviä, vai kannattaako varata lennot ja hotellit erikseen? Mitä kohteita suosittelette lokakuussa? Viikon loma olisi suunnitteilla

• ylös 3
  • alas 6

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Ensimmäinen vinkki on, että älä lähde syysloman aikaan. Silloin on kalliimpaa.

Usein rantalomat on halvempia pakettimatkoina, kuin lennot ja hotelli erikseen. Toki kannattaa aina vertailla, poikkeuksiakin on.

• ylös 34
  • alas 1
Warya

Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen vinkki on, että älä lähde syysloman aikaan. Silloin on kalliimpaa.

Usein rantalomat on halvempia pakettimatkoina, kuin lennot ja hotelli erikseen. Toki kannattaa aina vertailla, poikkeuksiakin on.

Mielellään lähtisimmekin muuna aikana mutta noi koulun syyslomat määrää aika hyvin tuon ajankohdan. Sitä en tiedä miten hyvin koulusta saa vapaata muina aikoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Katso esim. Top10 matkatarjoukset. Sieltä löytyy vaikka mitä. Toinen mitä kannattaa vilkaista on lentodiilit.fi. Kyllä kouluista yleensä järjestyy matkaa varten ylimääräinen lomaviikko kunhan asiasta sovitaan. Voi jotain kotitehtävä tietysti tulla. Säästää varmasti ison summan jos tosiaan ei juuri syysloman aikaan lähde.

• ylös 14
  • alas 4
Vierailija

En ole mikään kauhean kokenut matkaaja mutta olen viimepäivät kolunnut kyllästymiseen asti matkatoimistojen ja hakukoneiden tarjontaa. En ole huomannut suurtakaan eroa valmismatkojen hinnassa ja itse varatessa lennon+hotellin. Jos ei ole kauheasti reissannut niin tuohanse myös lisää stressiä hoitaa kaikki itse. All-inclusivesta en maksaisi. Mieluummin etsin itse mieleiset ravintolat. Hotellin ravintolan tarjonta ei koskaan ole ollut se parhain. Mielestäni bussikuljetus hotellille on myös yleensä ryöstöhintainen.

Itse olen etsinyt lomamatkaa ensi talvelle helmikuulle. Ja tuntuu että nyt on jo myöhässä ja esim itse varatessa monet hotellit täynnä.

Jään myös mielenkiinnolla odottamaan kokeneempien matkaajien neuvoja.

Vierailija

Jos lähtöpäivät on tarkkaan määritelty voi olla vaikea löytää halpoja lentoja, mutta jos on valmis niiden suhteen joustamaan ja ottaa lennot silloin kun niitä on halvimmillaan saatavana voi saada ihan pilkkahintaan. Halpoja hotelleja on yleensä ihan hyvin löydettävissä, ihan hyvätasoisiakin. Valmismatkat ovat kalliita, paitsi tuurilla voi saada edullisia äkkilähtöjä mutta en kyllä uskaltaisi sen varaan laskea suosittuna ajankohtana varsinkaan. Usein onkin sitten vaan 1 tai 2 paikkaa jäljellä ja sehän ei paljoa mieltä lämmitä jos on koko perhe lähdössä.

Syyslomaviikot ja kohtuuhintainen loma etelän lämmössä on mahdoton yhtälö.

Moni karsastaa matkatoimistoja mutta hyvin usein matkan saa matkatoimiston kautta halvemmalla kuin varaamalla lennot ja hotellin erikseen. Tähän kyllä vaikuttaa tosi moni tekijä joten ei voi kuitenkaan yleistää kauheasti, milloin ja miten varattuna matka olisi edullisin.

Me esim. mentiin tuttavaperheen kanssa samaan kohteeseen. Lasten lukumäärän ja lasten iän takia meille tuli halvemmaksi hankkia matka matkatoimistosta ja heille taas omatoimimatkana. Sama hotelli ja samat lennot ja tietenkin sama ajankohta, yhdessä kun lomailtiin.

Vierailija

Syysloma on kallis viikko matkustaa. Juuri selailin matkatoimistojen sivuja ja halvin, mitä löysin meidän perheelle oli Deturin Kreikan matka. Sellainen lähtisi 4 yli 11-vuotiaalle henkilölle 2300 eurolla. Eli kun lapset ovat yli 11v., ovat he Deturilla näköjään aikuisia.

Kohde on lähellä Haniaa, mutta keskellä ei mitään. Hotelli oli saanut hyvät arviot Tripadvisorissa.

Katsoin myös Norwegianin lentoja Mallorcalle. Pelkät lennot olisi yli tonnin syyslomaviikolla.

Ei olla tosiaankaan lähdössä syyslomalla etelän lämpöön. Ei ole varaa.. Joululomaksi kyllä ollaan menossa, matka maksettu ja ostettu jo tammikuussa, kun saatiin edullisesti.

Valmismatkat ovat halvimpia heti myyntiin tullessaan ja kallistuvat mitä lähempänä lähtöpäivämäärä on.

Vierailija

Puoli vuotta etukäteen ei ole tarjouksia ja koululaisten syyslomaviikko on syksyn kallein sesonki, joten aika mahdottomia haaveilet.

Vierailija

Ensinnäkin koulu myöntää kyllä sen loman lähes aina. Suomessa ei ole koulupakkoa. Meillä lomailtu useampana vuonna viikko syyskuussa.
Syysloman aikaan matkat kalliita. Lisäksi välimerellä alkaa ilmat olla jo viilentymässä ja sateita voi esiintyä paljonkin. Kanarialla nyt on lämmintä.
Kaikki isoimmat matkatoimistot on ihan hyviä. Tui, Tjäreborg ja Aurinkomatkat ainankin täällä koettu toimiviksi. Itse olen löytänyt aina pakettimatkana edullisimman matkan

Vierailija

Monesti pakettimatkoina saa edullisimmin tarjouksesta kun on valmis matkustamaan suosittuihin turistikohteisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole mikään kauhean kokenut matkaaja mutta olen viimepäivät kolunnut kyllästymiseen asti matkatoimistojen ja hakukoneiden tarjontaa. En ole huomannut suurtakaan eroa valmismatkojen hinnassa ja itse varatessa lennon+hotellin. Jos ei ole kauheasti reissannut niin tuohanse myös lisää stressiä hoitaa kaikki itse. All-inclusivesta en maksaisi. Mieluummin etsin itse mieleiset ravintolat. Hotellin ravintolan tarjonta ei koskaan ole ollut se parhain. Mielestäni bussikuljetus hotellille on myös yleensä ryöstöhintainen.

Itse olen etsinyt lomamatkaa ensi talvelle helmikuulle. Ja tuntuu että nyt on jo myöhässä ja esim itse varatessa monet hotellit täynnä.

Hyvätasoista hotellia ei saa halvalla. Jos ostaa lennot ja hotellin (majoituksen) erikseen, niin tulee herkästi yhtäkalliiksi kuin valmismatka. Majoitus on yleensä suurin kustannus matkalla. Ostan yleensä lennot ja majoituksen erikseen, ja majoituksesta siis tingin. Toisaalta, kovaluokan hotelli voi olla yhtä meluinen kuin se *tähden. Otan maksimi aamiaisella; usein ilman sitäkin. Yksi matkan kivoja asioita on syödä siellä kaupungilla. Myös ne aamukahvit.

Äkkilähdöt on edullisia, mutta ei tietenkään toimi etukäteen varaten eikä ruuhkaviikkolla kuten syysloma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syysloma on kallis viikko matkustaa. Juuri selailin matkatoimistojen sivuja ja halvin, mitä löysin meidän perheelle oli Deturin Kreikan matka. Sellainen lähtisi 4 yli 11-vuotiaalle henkilölle 2300 eurolla. Eli kun lapset ovat yli 11v., ovat he Deturilla näköjään aikuisia.

Kohde on lähellä Haniaa, mutta keskellä ei mitään. Hotelli oli saanut hyvät arviot Tripadvisorissa.

Katsoin myös Norwegianin lentoja Mallorcalle. Pelkät lennot olisi yli tonnin syyslomaviikolla.

Ei olla tosiaankaan lähdössä syyslomalla etelän lämpöön. Ei ole varaa.. Joululomaksi kyllä ollaan menossa, matka maksettu ja ostettu jo tammikuussa, kun saatiin edullisesti.

Valmismatkat ovat halvimpia heti myyntiin tullessaan ja kallistuvat mitä lähempänä lähtöpäivämäärä on.

Valmismatkoja voi kyllä hyvinkin saada halvemmalla kuin mitä hinnat ovat kun matkat tulevat myyntiin, mutta usein juuri sesonkiaikana ei onnistu koska kysyntä on niin suurta. Rauhallisempana ajankohtana hinnat laskevat matkan lähestyessä jos paljon paikkoja on vielä myymättä. Nämä halvat hinnat tietysti lisäävät taas kysyntää ja jos matkoja menee paljon kaupaksi hinnat ehtivät uudelleen nousta ennen lähtöpäivää. Hinnat siis elävät koko ajan ja kysyntä ja tarjonta määrittää hinnan. Jos on juuri oikealla hetkellä liikkeellä niin voi säästää ihan kivasti valmismatkankin hinnassa. Tämän näkee myös hyvin jos kesämatkojen hintoja seurailee. Hinnat elävät sen mukaan minkälaiset säät Suomessa on. Jos on hieno ja lämmin kesä täällä niin etelään pääsee halvalla mutta jos on kylmää ja sateista kaikki on loppuun myyty ja vain jotain tosi kalliita hajapaikkoja saattaa löytyä.

Vierailija

Apollomatkat ja Dubai. Viime syksynä oltiin lokakuun lopulla siellä viikko 2aik+2lasta. Matka liki 2000E halvempi kuin esim Aurinkomatkoilta tai Tjäreborgilta samaan ajankohtaan tuohon samaiseen hotelliin, missä majoituimme. Meille kuului tuohon matkan hintaan aamupalat sekä joko lounas- tai illallisbuffet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hyvätasoista hotellia ei saa halvalla. Jos ostaa lennot ja hotellin (majoituksen) erikseen, niin tulee herkästi yhtäkalliiksi kuin valmismatka. Majoitus on yleensä suurin kustannus matkalla. Ostan yleensä lennot ja majoituksen erikseen, ja majoituksesta siis tingin. Toisaalta, kovaluokan hotelli voi olla yhtä meluinen kuin se *tähden. Otan maksimi aamiaisella; usein ilman sitäkin. Yksi matkan kivoja asioita on syödä siellä kaupungilla. Myös ne aamukahvit.

Äkkilähdöt on edullisia, mutta ei tietenkään toimi etukäteen varaten eikä ruuhkaviikkolla kuten syysloma.

Pakko olla erimieltä tästä. Ehkä sitten riippuu tosi paljon kohteesta mutta me ollaan vaikka kuinka monta kertaa otettu erikseen lennot ja majoitus ja aina ollaan oltu vähintään 3, yleensä 4 tähden hotellissa. Halvalla on löytynyt jopa paljon vaihtoehtoja mistä valita. Meidän matkat on kaikki olleet keski- tai eteläeurooppaan joten kaukomatkoista en sitten tiedä. Haasteellisempaa on löytää halvat lennot jos on vaikka tietty lomaviikko vaan käytössä eikä voi joustaa lähtöpäivissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pakko olla erimieltä tästä. Ehkä sitten riippuu tosi paljon kohteesta mutta me ollaan vaikka kuinka monta kertaa otettu erikseen lennot ja majoitus ja aina ollaan oltu vähintään 3, yleensä 4 tähden hotellissa. Halvalla on löytynyt jopa paljon vaihtoehtoja mistä valita. Meidän matkat on kaikki olleet keski- tai eteläeurooppaan joten kaukomatkoista en sitten tiedä. Haasteellisempaa on löytää halvat lennot jos on vaikka tietty lomaviikko vaan käytössä eikä voi joustaa lähtöpäivissä.

Ero saattaa johtua siitä, että puhut "me" ja minä puhun "minä". Samaan hotellihuoneeseen kun saa sen 1 tai sitten jopa 4 henkilöä (2 pientä lasta), hinta on sama. Sinkkuna matkustaminen on paljon kalliimpaa suhteessa per hlö kuin pariskuntana.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.